Gå til innhold

Hva syntes dere om dette produktet?


Spent...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Jeg ser ikke helt poenget. Da vår sønn lærte seg å reise seg ved bordet etc. så var vi jo uansett i nærheten og sto bak ham til han hadde balanse nok til å ikke deise hodet bakover. Noen ganger skjedde det jo, men det tåler de så lenge det er vanlig gulv og ikke mur. Da han øvde seg på å gå deiset han vel egentlig mer på rumpa. Jeg hadde ihvertfall ikke brukt penger på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hei, hva mener dere om dette produktet? http://thudguard.no/

Min mann kom over produktet og han vurderer å gå til anskaffelse av dette til vårt barn...Jeg er litt usikker..

Herregud nå har jeg sett det også.Hjelm til barn som skal lære å gå. Hvor skjøre tror man barn er idag. Litt tåler de da og de faller ikke og slår seg kraftig bare de faller. De faller ikke så langt liksom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres hysterisk ut å ikle et barn som skal lære å gå en hjelm, så sant det ikke er medisinske grunner for at barnet ikke skal slå seg.

Barn skal tåle sin egen fallhøyde. Jeg tenker at dersom barnet ikke lærer at ting gjør vondt, gjør de ikke de nødvendige erfaringene i fht motorisk utvikling.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at verden blir sykere og sykere, vi skal ikke bare polstre dem inn i bobleplast og skumgummi da, så slipper de og skade seg i det hele tatt?tenk om de får vondt og lærer??det hadde væt krise det!! :ironi:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er vel hysterisk og overbeskyttende! Det er en naturlig del av barndommen å falle litt, få en kul her og der og noen blåflekker. De fleste barn deiser dessuten nedpå rumpa når de lærer seg å gå..

Hva blir det neste? Albuebeskyttere, knebeskyttere og tannbeskytter? Eller bare kle hele ungen inn i bomull fra topp til tå.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg synes det er vel hysterisk og overbeskyttende! Det er en naturlig del av barndommen å falle litt, få en kul her og der og noen blåflekker. De fleste barn deiser dessuten nedpå rumpa når de lærer seg å gå..

Hva blir det neste? Albuebeskyttere, knebeskyttere og tannbeskytter? Eller bare kle hele ungen inn i bomull fra topp til tå.....

Eller evt rustning hehe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

hehe, jeg husker en gang jeg var på Barnas Hus og en pappa var innom for å spørre etter hjelm til barnet sitt og betjeningen bare så rart på ham og spurte "hva skal du med det?" :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du slette tid :ler:

Er det mulig? Hvilken generasjon kommer denne gjengen til å bli egentlig. De er så overbeskyttet. Off, det var trist å se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rastl0s

Folk blir mer og mer overbeskyttende noe jeg mener IKKE er bra, for da får ikke barn opplevd det som ansees som fyfy. Om man tar på ei varm plate, lærer man at man ikke skal gjøre det. Går man med en brannsikker dress med kjøleelementer i fingertuppen, så spiller det jo ingen rolle? Og om man løper vilt gjennom hele huset og detter og slår seg så lærer man at man ikke skal gjøre det, men om du da kler barnet opp i hockeyutstyr, så kommer jo ikke barnet til å lære.

Get my drift? Foreldrene mine var VELDIG overbeskyttende, noe som irriterer meg veldig den dag i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette spørsmålet har vore oppe i diskusjon her før - ein brukar vurderte å kjøpe ein slik hjelm til ungen og lurte på kva dei andre brukarane meinte om det.

Det er rett og slett ganske farleg å bruke noko slikt, fordi då lærer ungane at det ikkje er vondt å slå seg - noko som er veldig viktig å lære.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal de lære seg at de må passe seg om de går rundt med en hjelm på hodet hele dagen og aldri slår seg??

Blir jo livsfarlig den dagen de går uten hjelm.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Evolusjonsprosessen har gjordt noen lange sprang de siste årene. Nå tåler ikke menneskebarn å falle lengre. Snodig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett ganske farleg å bruke noko slikt, fordi då lærer ungane at det ikkje er vondt å slå seg - noko som er veldig viktig å lære.

En slik hjelm er egentlig ikke ment for å beskytte barnets hode. Den er ment å beskytte foreldrenes usikre følelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik hjelm er egentlig ikke ment for å beskytte barnets hode. Den er ment å beskytte foreldrenes usikre følelser.

Sannsynlegvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...