AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg drikker ca 1 glass vin hver kveld. Ikke alltid hver eneste kveld, men kan godt gjøre det, og ser ingen problemer med det. Men jeg oppfatter det som at enkelte andre synes det er litt merkelig, og jeg føler meg nesten litt alkoholisert til tider, selv om jeg med stor sikkerhet vet at jeg ikke er det. Jeg har en hektisk hverdag og er ofte veldig sliten om kveldene. Når alt roer seg, synes jeg det er godt å koble av med et glass rødvin mens jeg ser serier/film etc. Det er ikke noe jeg må ha, men jeg synes det er godt og ser ikke problemet med det. Synes det er mye bedre og sunnere enn å drikke brus og spise sjokolade. Hva mener dere? Er det mye å drikke et glass vin hver dag?
spinnwild Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Nei, kun ifølge "norsk standard" (Spar opp alle glassene til en helg å drikk deg drita slik at du ikke husker noe av kvelden). I mange land er det normalt å drikke alkohol til middag/kveldskos hver dag.
Gjest Herr Drue Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Men om du kombinerer det med fyll en eller flere ganger i uken så er du kanskje i faresonen. Så må vi jo kanskje definere ett glass også?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Men om du kombinerer det med fyll en eller flere ganger i uken så er du kanskje i faresonen. Så må vi jo kanskje definere ett glass også? Nei, jeg kombinerer det ikke med helgefyll. Er ytterst sjeldent ute på byen. Kanskje 1 gang hver 2.-3.måned. Et litt over halvfylt stort rødvinsglass.
Gjest Herr Drue Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 Da er det bare å gunne på. Ganske sexy med ei dame som sitter og nyter et glass rødvin egentlig 1
Tabris Skrevet 15. oktober 2011 #6 Skrevet 15. oktober 2011 Den letteste måten å sjekke om du har et problem på, er å bestemme deg for at du i kveld ikke skal ta det glasset med vin - og se om du får problemer med det, eller forsøker å finne "unnskyldninger" for deg selv til å ta det glasset likevel. 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #7 Skrevet 15. oktober 2011 Da er det bare å gunne på. Ganske sexy med ei dame som sitter og nyter et glass rødvin egentlig Thank you for you'r acceptance
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #8 Skrevet 15. oktober 2011 Den letteste måten å sjekke om du har et problem på, er å bestemme deg for at du i kveld ikke skal ta det glasset med vin - og se om du får problemer med det, eller forsøker å finne "unnskyldninger" for deg selv til å ta det glasset likevel. Har gjort det, og jeg kan fint la være. Men mange ganger ser jeg ingen grunn til å la være. Altså, det er jo bare et glass rødvin? I mitt hode så er det ingenting og jeg ser ikke hvorfor jeg skal gå rundt å tenke at jeg må la være. TS btw
Tabris Skrevet 15. oktober 2011 #9 Skrevet 15. oktober 2011 Du trenger slett ikke gå rundt og tenke at du bør la være, og jeg synes godt du skal kose deg med ditt glass rødvin. Det er bare en fin test for deg selv for å se om du har problemer med å la være.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå