Litia Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Som tittelen sier, så lurer jeg på hva folk egentlig mener når de snakker om at noe er "psykososialt". Det kan f.eks. være snakk om viktigheten av å ha et godt psykososialt arbeidsmiljø. Fra regjeringen.no fant jeg dette: 1.1 Hva er et psykososialt problem? «Psykososial» er et begrep som ofte er brukt, men sjelden definert. Begrepet inneholder en forståelse av det intime forholdet det er mellom individets særtrekk og hennes sosiale forhold. Særlig barns fysiske og psykiske helse er sårbar for ikke-optimale forhold i oppvekstmiljøet. Et godt sosialt nettverk kan være en avgjørende faktor for mestringen når problemer oppstår, akkurat som mangel på sosialt nettverk gjør enkeltindivid mer sårbare for ytre og indre påkjenninger. http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/1998/nou-1998-18/14/1.html?id=350264 Men det hjelper meg ikke egentlig til å skjønne hva som menes. Kan noen gi meg med en god forklaring? Endret 15. oktober 2011 av Litia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå