Gå til innhold

Til dere med hundeallergi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på om jeg kan ha hundeallergi, og skulle gjerne hørt fra noen som har det. Jeg har de siste tre årene vært plaget med rennende og TETT nese. Til tider blir også ørene tette. Har også astma, og denne blir verre når nesen blir verre. Har mye seigt slim som gjør at jeg hoster mye. Ble operert for nesepolypper for et år siden. Øynene kan klø og renne litt, men det er ikke så mye problemer med dem. Jeg fikk min første hund for tre år siden, og har nå to hunder.

Det jeg lurer på:

Er dette symptomer som er typisk for hundeallergi?

Hvor lenge er det vanlig at det går fra en blir eksponert for hundeallergener til symptomene kommer?

Hvor lenge er det vanlig at symptomene er der etter at eksponeringen har sluttet?

Er det slik at hunder er mer allergifremkallende f.eks. under løpetiden eller spesielle tider på året?

Jeg tok for et par år siden en prikktest, uten utslag. Kan man være allergisk uten at det gir utslag på prikktest?

Jeg var i sommer på ferie, og hadde da ikke hundene med. De første dagene var jeg veldig tett, men etter noen dager ble jeg helt symptomfri. Dette varte lenge etter at jeg kom hjem til hundene igjen også. Høres det sannsynlig ut?

Jeg setter stor pris på svar, da jeg begynner å bli lei av dette. Ser også at begge sønnene mine sliter med mye av det samme. Men vil jo ikke gi fra meg hundene dersom det ikke er dem heller. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan ha allergi ja,for du beskriver hva jeg har. (pollenallergi,katteallergi,gress allergi)

Nese som renner,klør .Øyne som renner og klør. Hoster som fy- har astma og den blir værre(slim og fysj)

Dessuten behøver ikke "prikktesten " gi utslag ,du kan ta blodprøve og få utslag der.

Nå som Pollen-allergi sesongen er over ,ville jeg bedt om henvisning til allergi/astma spesialist og tatt noen utvidede prøver.

Utsettes en for allergener så reagerer man.Når allergenene blir borte og en blir bedre= sjangsen stor for at en har allergi eller overømfintlighet

Endret av Kårky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...