Gå til innhold

Hva ville du valgt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ei jente på 26 år. Er 165 cm og 58 kg ca.

Jeg spiser normalt sunt i uken uten godis og litt mer kosemat og godis i helgen. Med denne livsstilen holder vekten min seg stabil på rundt 58 kg.

Jeg jogger 2 ganger pr uke og trener styrke 2 ganger pr uke.

Før sommeren hadde jeg et lite eksperiment, jeg kuttet ut alt godis i 6 uker. ikk da ned 2 kg og noen cm her og der, spesielt på magen.

Sånn kroppen min er nå så trenger den ikke å bli tynnere (kunne alltids vært strammere, hihi), selvom det ikke hadde gjort noe med litt mindre fett på kroppen.

Så til hovedspm, ville du veid mindre mot å aldri kunne unne deg noe godis i helgen?

Eller ville du godtatt en "grei" vekt (med litt smårusk her og der) mot å kunne spise normalt og med ekstra kos i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min største fiende er ikke godteriet, men hvordan jeg reagerer på det. Får det første får jeg sving i blodsukkeret, og mister lysta på vanlig mat, får bare lyst til å spise det son er veldig søtt eller veldig salt. Jog da er det påen igjen..., føler at det tar meg et par dager å "normalisere" meg, får lyst på usunt, og føler at siden jeg først har begynt... Har liten impulskontroll når jeg først starter. Så prøver å holde meg unna, og heller spise litt gode middager i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok aldri nektet meg selv godis en gang i blandt. Hvis jeg synes jeg spiser for mye snop, så trener jeg bare litt mer. No problemo!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å ha et kosthold uten for mye sukker og annet junk. Ikke bare fordi jeg føler meg bedre, men fordi jeg ikke er vant med å spise så mye søtt i hverdagen. Har en spisedag eller to i uka, og da vil jeg heller ha god mat fremfor godis. Blir til at jeg spiser littegrann, men etter noen munnfuller vil ikke jeg ha mer, nettopp fordi jeg ikke er vant med det.

Jeg nekter meg selv aldri noe om jeg vil ha noe. Men er flink å spise små måltider ofte, noe som igjen gjør at jeg sjelden får søtsug. Trener også 5-7 dager i uka, så da holder kroppen seg stram, sprek og slank.

Poenget er vel at det ikke trenger å være enten eller. Ja takk begge deler; Spise godt og trene og leve sunt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser snop hver dag, har en slank kropp og trener ca 2 dager i uken. Kunne sikkert blitt enda tynnere om jeg droppet snopet, men det er noe av det beste jeg vet i hele verden, så jeg vil ikke kutte ut det. Heller veie 62 kg og kose seg med dte jeg liker best (liker virkelig ikke noe sunt, utenom jordbær og melon) enn å veie 58 og ha kjipe dager. Er 172 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...