Gå til innhold

Utålmodige menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for alle innspill! Nå var jeg nok ikke klar nok i hovedinnlegget, for jeg skrev til han at jeg ville bli utilgjengelig i to-fire dager (som i betydningen avslått telefon), og at jeg gledet meg til å møte han etter det. Jeg har vært på nettet, men han har ikke vært pålogget på noe vis noe sted.

Var jeg ikke tydelig nok der altså? Han prøvd å ringe han, men fikk melding om å holde meg unna, så da gjør jeg det. Hans tap får vi satse på :nigo:

Såpass ja... I såfall tenker jeg det er hans tap ja! ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett om han er masete ser jeg ikke noe galt i å være litt masete. TS har ikke vært tydelig nok da hun ikke fortalte at hun skrudde av mobilen. Det er faktisk ganske unormalt å plutselig ha mobilen avslått 2 døgn i strekk. Jeg har vært sammen med en fyr som reagerte med å trekke seg tilbake og ignorere meg når det oppstod uenigheter og konflikter, så hvis jeg hadde funnet en fyr som heller reagerte med å bli masete og sende masse sms hadde jeg blitt overlykkelig. Anbefaler TS å møte fyren og heller vurdere han ut i fra hvor god kjemi de to har i det virkelige liv.

Skrevet

Uansett om han er masete ser jeg ikke noe galt i å være litt masete. TS har ikke vært tydelig nok da hun ikke fortalte at hun skrudde av mobilen. Det er faktisk ganske unormalt å plutselig ha mobilen avslått 2 døgn i strekk. Jeg har vært sammen med en fyr som reagerte med å trekke seg tilbake og ignorere meg når det oppstod uenigheter og konflikter, så hvis jeg hadde funnet en fyr som heller reagerte med å bli masete og sende masse sms hadde jeg blitt overlykkelig. Anbefaler TS å møte fyren og heller vurdere han ut i fra hvor god kjemi de to har i det virkelige liv.

Det er vel ingen av delene som er spesielt sjarmerende når man ikke har begynt å date engang.... hverken ignorere eller masete er ord jeg synes er hyggelig når man skal betegne en potensiell kjæreste :fnise:

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg har selvsagt stor forståelse for hans reaksjon, og synes det er leit. Jeg har opplevd lignende før også, da jeg jobbet på en seter i fjellet uten telefondekning. Avtalte tid og sted for neste møte, men fikk i fleisen at jeg ikke kontaktet han (dette var en annen fyr for en stund siden altså).

Note to self: Være mer tilgjengelig :nigo:

Skrevet

Jeg har selvsagt stor forståelse for hans reaksjon, og synes det er leit. Jeg har opplevd lignende før også, da jeg jobbet på en seter i fjellet uten telefondekning. Avtalte tid og sted for neste møte, men fikk i fleisen at jeg ikke kontaktet han (dette var en annen fyr for en stund siden altså).

Og hva slags jobb har du egentlig, som krever at du slår av telefonen i flere dager? :P

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor driver du med dating egentlig,er det som tidsfordriv,eller?

De fleste litt modne mennesker gjør det jo for å skaffe seg en

eventuell partner,noe som krever innsats fra begge sin side...

Dette med å slå av tlf. pga. du orker ikke stress virker litt

lite gjennomtenkt i denne sammenheng....

• Liker 1
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Det er da vel irrelevant hvilken jobb jeg har, det må være lov å være utilgjengelig for omverdenen i TO dager uten at det skal bli krig av den grunn? Jeg føler jeg snakker i telefonen hele dagen, å slå den av mens jeg er på jobbreise er lykke på jord for min del. Kanskje han fyren ikke var noe for meg, siden han ikke taklet det selv med en beskjed om at det ville skje.

Og tidsfordriv? Hvorfor skulle jeg nå det. Men dersom menn som dater på nett er så hårsåre og utålmodige, så tror jeg nok jeg får prøve på "gamlemåten", og møte folk face to face fremfor på nettet. Jeg vil ikke være syndebukk, selv om jeg godt kan skjønne folk har dårlige erfaringer fra sånt fra tidligere.

• Liker 1
Skrevet

Det er da vel irrelevant hvilken jobb jeg har, det må være lov å være utilgjengelig for omverdenen i TO dager uten at det skal bli krig av den grunn? Jeg føler jeg snakker i telefonen hele dagen, å slå den av mens jeg er på jobbreise er lykke på jord for min del. Kanskje han fyren ikke var noe for meg, siden han ikke taklet det selv med en beskjed om at det ville skje.

Og tidsfordriv? Hvorfor skulle jeg nå det. Men dersom menn som dater på nett er så hårsåre og utålmodige, så tror jeg nok jeg får prøve på "gamlemåten", og møte folk face to face fremfor på nettet. Jeg vil ikke være syndebukk, selv om jeg godt kan skjønne folk har dårlige erfaringer fra sånt fra tidligere.

Selvfølgelig er det lov, men så uvanlig som det faktisk er i våre dager så ville jeg sørget for å gi en beskjed som ikke kunne misforstås, og samtidig forklart hvorfor. Men du sier jo at du har vært på nett da, så det hadde vel kostet lite å sende en melding den veien...

Et annet poeng er at 2 dager faktisk kan føles som lang tid å "kaste bort", ihvertfall hvis man er i kontakt med flere interessante. Jeg merker jo det selv, hvordan det føles veldig feil å kjøre "dobbelt løp." Så da håper man jo at man kan finne ut av ting med den mest interessante først, men hvis det ikke skjer, så vil man jo ikke la andre bra muligheter gå fra seg heller.

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at du ikke egentlig ikke var så interessert i han TS? No offense, men for meg så høres det ut som om du kanskje lager deg unnskyldninger for deg selv slik at du slipper åa ha noe mer med han å gjøre?

Det er bortimot ingen som er så opptatt at de ikke kan sende _en_ oppklarende melding på at de ikke tar kontakt underveis, så jeg skjønner godt at han trekker seg unna.

Derimot hadde jeg heller ikke giddet å mase eller presse på ved null respons hvis jeg hadde vært han heller. Jeg sender en eller to meldinger, og så anser jeg det som motpartens ansvar å svare hvis vedkommende er interessert nok :)

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det lov, men så uvanlig som det faktisk er i våre dager så ville jeg sørget for å gi en beskjed som ikke kunne misforstås, og samtidig forklart hvorfor. Men du sier jo at du har vært på nett da, så det hadde vel kostet lite å sende en melding den veien...

Hvor mye klarere enn: "Jeg kommer til å være veldig opptatt med jobb de nærmeste dagene, men gleder meg til å treffe deg etterpå" kan det egentlig sies? :klo:

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Fyren er ikke nødvendigvis dust, men med den forhåndsinfoen han har fått så kunne han jo la tvilen komme tiltalte litt til gode her. Synes det blir litt annerledes enn om man plutselig ikke hører noe uten å vite noe som helst om hva som foregår. Her hadde jo Ms. Raggsokk sagt at hun gledet seg til å treffe ham senere. Menn pleier da ofte å høre det som sies og ikke det som de tror sies. :klo:

Edit: Herremin så mange tastefeil jeg har i dag....

Er det noen en har lært seg her i livet så er det å ikke høre på noe av det som blir sagt, men å stole på det som blir gjort. At hun uttrykte ønske om å treffe vedkommende senere betyr i praksis ingenting.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye klarere enn: "Jeg kommer til å være veldig opptatt med jobb de nærmeste dagene, men gleder meg til å treffe deg etterpå" kan det egentlig sies? :klo:

Jeg ville ihvertfall ikke tolket det som at hun ikke kunne sendt èn eneste sms. Hadde hun forklart hvorfor derimot.

Gjest MorAase
Skrevet

Takk for alle innspill! Nå var jeg nok ikke klar nok i hovedinnlegget, for jeg skrev til han at jeg ville bli utilgjengelig i to-fire dager (som i betydningen avslått telefon), og at jeg gledet meg til å møte han etter det. Jeg har vært på nettet, men han har ikke vært pålogget på noe vis noe sted.

Var jeg ikke tydelig nok der altså? Han prøvd å ringe han, men fikk melding om å holde meg unna, så da gjør jeg det. Hans tap får vi satse på :nigo:

Ble dette formidlet klinkende klart?

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg har ikke spesielt lyst til å sitere sms-ene mine akkurat, av grunner dere kanskje forstår, men JA - jeg formidlet at jeg ville ha avslått telefon fra kl. 08 en dag til sent om kvelden neste dag. Noe jeg også hadde. Og jeg sendte beskjed om at jeg gledet meg til å treffe han dagen etter jeg kom hjem. Jeg fikk "OK" på begge meldingene.

Skal ikke være enkelt dette. Kan tolke alt både hit og dit, men det blir ikke mer oss to akkurat der gitt, får håpe jeg snubler over han på byen da ;)

Gjest MorAase
Skrevet

Da er det greit nok. Dog, jeg hadde ikke lagt noe vekt på det du sa om å sees igjen. Uansett kan han ha blandet deg med en annen.

Skrevet

Hehe, nettdating er en rar skrue, kanskje spesielt fordi forventningene partene har ikke er helt avklart. Noen er der av en "desperasjon" og et kjempestort ønske om å få en fast partner - helst i går. Andre er der for ikke å la den potensielle sjansen gå fra seg (litt som å spille i lotto - man spiller kanskje ikke fordi man tror man vil vinne, men du vil i hvert fall ikke ha latt være å ha muligheten).

Jeg tenker som så at de som er der må få lov til å ha det reaksjonsmønsteret de har, så kan man i så fall få bruke det til å vurdere om en person med det reaksjonsmønsteret er noe man ønsker å satse på. Personlig backer jeg ut av folk som vil møtes dagen etter vi har begynt å prate, eller folk som oppfører seg på en måte som jeg oppfører som masete. Ikke fordi jeg har noe imot at de gjør det, for de har helt sikkert sine grunner til det, men rett og slett fordi jeg føler det er for ulikt min tilnærming til nettdatingen :)

Så: for å svare på spørmålet ditt, kjære raggsokk: Om de vanligvis er så utålmodige? Ja, noen er det, og noen er det ikke - like forskjellige folk innen nettdating som det er ellers i livet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...