Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Har prøvd nettdating ca to uker Fått mange henvendelser, bl.a. et brev fra en jeg likte godt. Ga han tlf.nr. mitt, og vi hadde endel kontakt i noen dager. Sendte han meld om at jeg skulle jobbe mye en periode, og at jeg gledet meg til å møte han senere. Vi bor på samme sted, men aldri møtt hverandre før. Jeg er snart 22, han 24. Jaja, jeg har tlf avslått i to dager pga mye stress. Da jeg slår den på i dag, renner det inn fem meldinger fra han, der han er kjempesur over at jeg ikke tar kontakt, at jeg helt sikkert har møtt en annen, og at han jo er en drittkjekk kar. Ehm? Jeg rekker ikke å svare før jeg får enda en melding med at "han ikke gidder mer". Jeg har ikke prøvd nettdating før, men er folk vanligvis så utålmodige?? Dæven. Skjønner at jeg må begynne å svare på brev umiddelbart, og iallefall IKKE drøye med å sende sms tilbake
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Sier seg selv at den initielle kontakten er veldig viktig.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Så det sier seg selv at man bør dumpe motparten dersom det gis beskjed om at h*n vil være utilgjengelig noen dager helt i startfasen? Greit, da kan jeg fort bli evig singel.
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Så det sier seg selv at man bør dumpe motparten dersom det gis beskjed om at h*n vil være utilgjengelig noen dager helt i startfasen? Greit, da kan jeg fort bli evig singel. Man er nok som regel avhengig av å få til en god kontakt og kommunikasjon allerede i starten. Får man ikke til dette, så er det veldig lett å hoppe av fordi man ikke har knyttet noen sterkere bånd.
Kosemose Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 Skjønner tanken din. Samtidig - se det fra hans vinkel: Han har kanskje gjort dette noen ganger før, og har opplevd at ingen svar på meldinger/generelt ingen respons i to dager = han er dumpa, ELLER han er "dumpa for nå" for så å pluttselig få livstegn igjen når den enda mer spennende/kjekke beileren trakk seg/ikke var så ok likevel. Nettdating er rått parti, man skal selge inn seg selv, samtidig som det skal være så himla uhøytidlig og "no strings attached" og dermed er det er lett å bli såret. Det er faktisk ikke uvanlig at to stykker har "kjempekontakt/kjemi" og skriver fram og tilbake hvorpå den ene parten pluttselig bare kutter ut, og den andre parten sitter og tenker "er jeg "dumpa" nå, eller er det bare sånn at den andre er syk, er fryktelig travel, har mistet mobilen, osv" Så spør h*n venner (eller på KG) og får svar: "Klart h*n ikke er interessert, hadde h*n vært det hadde h*n klart å svare på meldinga di eller gitt livstegn/forklart situasjonen, gå videre". Er ikke sikkert det alltid er slik, folk er forskjellige. Men jeg tror du skal huske på at han nok har noen tidligere egne (og andres) erfaringer med seg når han sier som han gjør. Han er kanskje sur, såret og føler seg dårlig behandlet av deg. Jeg personlig syns du skal sende ham en koselig mail hvor du forklarer at du har hatt mobil av, og at du er ny på nettdating, og be om godt vær, hvis du ellers hadde en følelse av at han har "noe" ved seg. 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #6 Skrevet 15. oktober 2011 Skjønner han godt jeg! Dere bor i samme by, har hatt kontakt noen dager og så blir det brått helt stille i andre enden. Da hadde jeg også begynt å lure, og gnisten hadde fort dødd ut. Hva med å vente med nettdating til du faktisk har tid til å følge opp? 1
MissStiles Skrevet 15. oktober 2011 #7 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg forstår både din og hans side. Forstår at han tror at du har møtt en annen og ikke gidder å si fra. Han er kanskje den typen som liker å få beskjed om man er interessert eller ikke. Få en avklaring på ting. Så kanskje du skulle ha gitt beskjed? Om at du skrudde av mobilen? Selvom jeg synes det er merkelig at du burde gjøre det fordi dere har jo bare sendt meldinger med hverandre og ikke hatt en date enda. Men det er kanskje sånn han tenker?
Mr.Omg Skrevet 15. oktober 2011 #8 Skrevet 15. oktober 2011 Skjønner han godt egentlig. Du har gitt han nummeret ditt, og ikke sagt ifra om at du kom til å slå av tlf. Hadde du sagt "jeg må jobbe så.mye i noen dager, så jeg kommer til å skru av tlf. Ring meg om *antall dager*" så hadde jeg skjønt deg. Tenk deg selv om du fikk nr til en fantastisk mann og når du ringer han så svarer han ikke. Du ringer en gang til og får ikke svar da heller... og så ringer du en eller flere ganger til uten å få svar. Hadde du ikke tenkt at han var uinteressert eller at han hadde funnet noen "bedre"? 1
Kosemose Skrevet 15. oktober 2011 #9 Skrevet 15. oktober 2011 Skjønner han godt egentlig. Du har gitt han nummeret ditt, og ikke sagt ifra om at du kom til å slå av tlf. Hadde du sagt "jeg må jobbe så.mye i noen dager, så jeg kommer til å skru av tlf. Ring meg om *antall dager*" så hadde jeg skjønt deg. Tenk deg selv om du fikk nr til en fantastisk mann og når du ringer han så svarer han ikke. Du ringer en gang til og får ikke svar da heller... og så ringer du en eller flere ganger til uten å få svar. Hadde du ikke tenkt at han var uinteressert eller at han hadde funnet noen "bedre"? Enig, for i et slikt scenario som du beskriver, Raggsokk, er det mer vanlig at din atferd er en feig måte å si "jeg gidder ikke likkavæl" enn sånn det faktisk var. At han sender furtemeldinger viser jo bare at han er ekstra skuffet fordi han ikke hadde ventet at du skulle dumpe han sånn, og kanskje fordi han ikke skjønner det fordi det virket så bra. Trur eg
Cata Skrevet 15. oktober 2011 #10 Skrevet 15. oktober 2011 Jamen hun sa jo fra at hun kom til å bli veldig opptatt med jobb i en periode, så da måtte han jo kunne skjønne at det var grunner til at hun ikke satt ved telefonen. Hadde han ikke fått beskjed om det, så ville jeg forstått oppførselen hans, men ikke når han har fått vite om det på forhånd.
Kosemose Skrevet 15. oktober 2011 #11 Skrevet 15. oktober 2011 Jo, men at man blir opptatt med jobb framover er nok ikke ensbetydende med at "jeg har mobilen avslått i to dager" for de aller fleste. Bare ta en titt i samlivstrådene her: "er han interessert så gir han lyd fra seg" "selv om han ikke har tid til å ringe/treffe så klarer han å sende en melding" og "nei han er ikke død/havnet på sykehus/mobilen har blitt påkjørt av et tog - han er ikke interessert" Og er man redd for å bli såret er man vel ekstra paranoid. Mulig fyren er en dust uansett, men syns bare det er så synd hvis noe som potensielt sett kunne vært bra ikke skal ha en sjangse pga dårlig kommunikasjon i starten. (og: 5 meldinger på to dager er ikke "renne inn meldinger" etter mitt syn. ) 3
Cata Skrevet 15. oktober 2011 #12 Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Fyren er ikke nødvendigvis dust, men med den forhåndsinfoen han har fått så kunne han jo la tvilen komme tiltalte litt til gode her. Synes det blir litt annerledes enn om man plutselig ikke hører noe uten å vite noe som helst om hva som foregår. Her hadde jo Ms. Raggsokk sagt at hun gledet seg til å treffe ham senere. Menn pleier da ofte å høre det som sies og ikke det som de tror sies. Edit: Herremin så mange tastefeil jeg har i dag.... Endret 15. oktober 2011 av Cata
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2011 #13 Skrevet 15. oktober 2011 (og: 5 meldinger på to dager er ikke "renne inn meldinger" etter mitt syn. ) 5 meldinger er ingenting! Herregud, dere skulle bare visst hvor mange meldinger jeg har sendt på en dag hehe Da var det riktignok ikke i starten på noe, men SMSinga gikk unna da gitt. Sånn er det å være ildtegn
Kosemose Skrevet 15. oktober 2011 #14 Skrevet 15. oktober 2011 Fyren er ikke nødvendigvis dust, men med den forhåndsinfoen han har fått så kunne han jo la tvilen komme tiltalte litt til gode her. Synes det blir litt annerledes enn om man plutselig ikke hører noe uten å vite noe som helst om hva som foregår. Her hadde jo Ms. Raggsokk sagt at hun gledet seg til å treffe ham senere. Menn pleier da ofte å høre det som sies og ikke det som de tror sies. Edit: Herremin så mange tastefeil jeg har i dag.... Men han har jo latt tvilen komme henne til gode, i og med at han har fortsatt å sende melding på melding, hvorpå han tilslutt forteller at han gir opp, eller hvordan han nå sa det. Han kunne jo fint bare ha konludert med "dett var dett" og slettet hele henne fra harddisken. Jeg syns vi skal huske på at det er nettdating, og at vanlige normer og regler for god oppførsel, folkeskikk og skikk og bruk ikke gjelder, noe som jeg tror lett driver folk i forsvar og fører til litt paranoia og "forvent det verste av folk"-holdninger. *gir meg ikke*
Mononoke Skrevet 15. oktober 2011 #15 Skrevet 15. oktober 2011 Her er jeg enig Med Cata og TS, to dager er ikke lang tid heller. Jeg har hatt kontakt med mange igjennom nettdating, og om jeg ikke får melding (spesielt mens vi fortsatt er på nettstadiet) iløpet av et par dager tenker jeg ikke noe videre over dette. Spesielt om jeg hadde fått beskjed på forhånd at det kom til å bli et par hektiske dager. Jeg har faktisk kuttet ut menn som er alt for masete. Om man ikke en gang har møtt hverandre, og man alikevel får meldinger 5 ganger om dagen, blir det for masete for min del. Et par av de jeg har vært borti har brukt tlf som facebook, hvor jeg har fått jevnlige oppdateringer på alt som skjer iløpet av dagen, med spørsmål om "hva driver du med nå da". Var jeg på jobb for to timer siden, er jeg nok sikkert det enda. Og da behøver du heller ikke bli sur for at jeg ikke svarer på meldingen din iløpet av fem minutter. 2
Kosemose Skrevet 15. oktober 2011 #16 Skrevet 15. oktober 2011 5 meldinger er ingenting! Herregud, dere skulle bare visst hvor mange meldinger jeg har sendt på en dag hehe Da var det riktignok ikke i starten på noe, men SMSinga gikk unna da gitt. Sånn er det å være ildtegn det tror jeg gjelder for de fleste tegn jeg, Steinar, men da håper jeg at du fikk en sms tilbake i ny og ne også, at det ikke bare var enveis sms-bombardement? 1
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2011 #17 Skrevet 15. oktober 2011 det tror jeg gjelder for de fleste tegn jeg, Steinar, men da håper jeg at du fikk en sms tilbake i ny og ne også, at det ikke bare var enveis sms-bombardement? Både og. Men denne SMSinga var egentlig bare et sterkt tegn på, og uttrykk for, at ingenting fungerte som det skulle.
Cata Skrevet 15. oktober 2011 #18 Skrevet 15. oktober 2011 *gir meg ikke* Stabeis . Jeg synes fremdeles han kunne forholdt seg mer til det hun faktisk har gitt beskjed om. 1) hun kommer til å være svært opptatt noen dager 2) hun gleder seg til å treffe ham etterpå Når han sender melding på melding uten at han i mellomtiden har fått svar så synes jeg faktisk det er litt masete, selv om jeg også er enig i at 5 meldinger på to dager ikke akkurat er "flooding". Tror muligens vi kan være enige om at vi er grunnleggende uenige i dette spørsmålet her .
Kosemose Skrevet 15. oktober 2011 #19 Skrevet 15. oktober 2011 Stabeis . Jeg synes fremdeles han kunne forholdt seg mer til det hun faktisk har gitt beskjed om. 1) hun kommer til å være svært opptatt noen dager 2) hun gleder seg til å treffe ham etterpå Når han sender melding på melding uten at han i mellomtiden har fått svar så synes jeg faktisk det er litt masete, selv om jeg også er enig i at 5 meldinger på to dager ikke akkurat er "flooding". Tror muligens vi kan være enige om at vi er grunnleggende uenige i dette spørsmålet her . Okei, enig om å være uenig her! (la oss heller dampmoppe litt! ) Er for øvrig enig i at hvis man får dårlig følelse for noen på nettdate (uansett grunn) så er det jo kanskje ikke så mye mer å tvære ved?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 15. oktober 2011 #20 Skrevet 15. oktober 2011 Takk for alle innspill! Nå var jeg nok ikke klar nok i hovedinnlegget, for jeg skrev til han at jeg ville bli utilgjengelig i to-fire dager (som i betydningen avslått telefon), og at jeg gledet meg til å møte han etter det. Jeg har vært på nettet, men han har ikke vært pålogget på noe vis noe sted. Var jeg ikke tydelig nok der altså? Han prøvd å ringe han, men fikk melding om å holde meg unna, så da gjør jeg det. Hans tap får vi satse på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå