Capricorn Skrevet 17. oktober 2011 #21 Skrevet 17. oktober 2011 Det tror det avhenger like mye av barnet som av dyret. Har foreldrene lært barna dyrevett så er det større sjans for at dyret liker barnet. Det skader ikke å lære dem å klappe forsiktig, la dem være når dem sover/spiser, ikke springe hylende rundt, skremme dem, osv. Jeg har stort sett bare dyrevante barn på besøk og de få gangene jeg ikke har hatt det så ser jeg det på katten. Han blir skeptisk og vil ikke ha dem bort. De oppfører seg på en annen måte enn de barna som er trygg på dyr.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 17. oktober 2011 #22 Skrevet 17. oktober 2011 For at et dyr ikke skal misslike barn, så må eieren være påpasselig med at dyrets kontakt med barn, er utelukket possitiv. Når en over her nevner at hunden ikke liker barn, fordi barneskolen i nabolaget, herjer med hunden, så må jeg si jeg blir rimelig sjokka. Hvordan kan du som hundeeier utsette hunden din for slik behandling? Du er ansvarlig for å beskytte din hund mot slikt. Mine dyr får selv velge om de vil være med barn. Og barn får retningslinjer for hvordan de skal forholde seg til mine dyr. Det skal foregår i trygge forhold, både for barn og for dyr. Og man lar aldri barn og dyr være alene uten tilsyn.
Gjest Applecore Skrevet 17. oktober 2011 #23 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg tror dyr på en måte skjønner at de har med unger å gjøre. De fleste pattedyr kjenner instinktivt igjen den øyne-ansiktsform-ratioen som alle dyreunger har (jeg husker ikke hva den egentlig kalles), sånn som vi mennesker gjør.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 17. oktober 2011 #24 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg har ikke inntrykk av at de er redde akkurat, men barn snakker ikke akkurat kattespråket. Jeg kjenner til flere katter som syntes det er helt greit med barn, men de er gjerne vant med barn. For katter som ikke omgås barn noe særlig, så blir det nok litt kræsj ved at barn oppfører seg på en måte som katter i utgangspunktet ikke er så begeistret for. For eksempel at de følger etter, løfter opp, skal ta på ect. Katten er jo ikke akkurat verdens minst sære skapning. Nei men jeg skjønner jo at katter kan bli redde de, når noen unger kan være litt voldsomme mot små dyr, som å dra de i halen og stikke fingern i øret på de og løpe etter de og skal løfte på de. Har hatt katter som har løpt for livet og gjemt seg da de har sett barn pga dårlig erfaring. Jeg tror store hunder og barn er beste komboen jeg. Men katter kan jo og venne seg til det meste.
Tabris Skrevet 17. oktober 2011 #25 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg må si, noe av det verste jeg hører er: "Min hund/katt/hest/marsvin er så snill - barna kan gjøre hva de vil med ham!" Hvorfor i alle dager lar noen barn gjøre hva de vil med et dyr? Selv om man skulle ha et over middels tolerant dyr, hvordan skal man lære barn om respekt og grenser for dyr når de får gjøre "hva de vil"? Slike utsagn gjør meg så sint. 2
Gjest otrivin Skrevet 27. oktober 2011 #26 Skrevet 27. oktober 2011 Du bør kanskje være mer varsom angående hvilke barn hunden din får hilse på eller være i nærheten av. Jeg lar hunden min hilse på fremmede barn hvis han vil, men merker jeg at de viser tendenser til å være slemme eller hypre rundt ham, kommer det ikke på tale at de får røre ham, jeg ser an barna først. Det skal vel noe til at hunden har så mange negative erfaringer med barn, da lurer jeg på om du har fulgt godt nok med? Har sagt nei tusen ganger, gått lange omveier, prøver å ikke ha han ute i skoletid når det ikke må gjøres osv, men for å si det helt ærlig. Jeg gidder ikke bruke fysisk makt mer enn å gå avgårde og si nei mot et barn under oppsyn av voksne (som skolebarna her). Noe som absolutt ikke funker. Men nå har jeg begynt å være skummel og lærerne kjefter på meg hvis jeg nærmer meg skolen fordi jeg "farlig" mener de. Altså fordi jeg sa til en unge at han skulle "drite i å dra i halen hans" etter å ha fått NEI DU KAN IKKE KLAPPE HAN DU SER VEL AT HAN GÅR VEKK FRA DEG x antall ganger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå