Gjest Annaires Skrevet 21. oktober 2011 #21 Skrevet 21. oktober 2011 . Det med kruset kan være sant, men siden jeg kjenner godt de folka som kommer på bryllupet (nærmeste familie) så vet jeg at de ikke kommer til å kaste krusene, jeg vet at alle hadde hatt bruk for de. Er det virkelig noen som har bruk for et ekstra krus? Ser for meg at de blir tatt frem for høfflighetens skyld. Og de kaster det nok ikke nei, men det er vel sikkert også for høffelighetens skyld vil jeg tro 1
Gjest Spinell Skrevet 21. oktober 2011 #22 Skrevet 21. oktober 2011 Om et bryllup blir vellykket eller ikke står og faller selvsagt ikke på gjestegavene. Og hvis budsjettet tillater gjestegaver uten at det går på bekostning av god mat og hyggelig selskap, så er det jo koselig tenkt Jeg er helt enig med de som anbefaler noe spiselig (eller drikkende) istedenfor en bruksting. Skulle dere likevel gå for en bruksting, unngå å falle for fristelsen til å få bryllupsmonogrammet trykket på gjenstanden... Men vær forberedt på at uansett hva dere anskaffer vil det helt sikkert være noen som enten ikke liker/tåler eller synes det var noen god ide. Sannsynligvis vil også noen gjestegaver bli gjenglemt i lokalet. Selv ville jeg f.eks ikke tatt med meg en flaske Blue Nun... 2
Kristina Skrevet 21. oktober 2011 #23 Skrevet 21. oktober 2011 Selv ville jeg f.eks ikke tatt med meg en flaske Blue Nun... Tenkte det samme, tror nesten jeg hadde blitt fornærmet! Jeg har vært i en del amerikanske bryllup og gavene har stort sett vært spiselige. Jeg synes en boks med sjokolader er hyggelig, men er ellers enig med andre som har skrevet at det er litt unødvendig og ikke akkurat miljøvennlig, og at mange kommer til å kaste tingene. Men jeg ser jo at det er litt annerledes med et veldig lite bryllup.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. oktober 2011 #24 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg vil heller få en ekstra drink - eventuelt en ekstra halv drink - der og da. Som regel har jeg en bitteliten veske med meg så det å dra på et eller annet nips - selv "breakfast in a box" hadde blitt en heftelse. Bare fordi det er søtt og koselig å gi er det ikke sikkert det er søtt og koselig å få det.
Daxi Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #25 Skrevet 21. oktober 2011 Er det virkelig noen som har bruk for et ekstra krus? Ser for meg at de blir tatt frem for høfflighetens skyld. Og de kaster det nok ikke nei, men det er vel sikkert også for høffelighetens skyld vil jeg tro Derfor sa jeg tidligere at jeg vet hva de som kommer til mitt bryllup trenger, kjenner dem godt vettu, ellers så hadde jeg ikke gitt dem de tingene... Det er ikke 60 gjester, ikke 20, ikke engang 10... 6 gjester... jeg kjenner dem ganske godt og har gitt dem gaver tidligere for jul og bursdag, jeg tror jeg kjenner dem nok for å vite hva de kommer til å like og ikke like Og nei, ingenting skal ha monogram :gjeiper:
Daxi Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #26 Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Men vær forberedt på at uansett hva dere anskaffer vil det helt sikkert være noen som enten ikke liker/tåler eller synes det var noen god ide. Sannsynligvis vil også noen gjestegaver bli gjenglemt i lokalet. Selv ville jeg f.eks ikke tatt med meg en flaske Blue Nun... Jeg er litt usikker på at alle har forstått poenget mitt egentlig . Jeg skal ikke ha bryllup på et lokal, for det første. Og ja, jeg forstår hvor unødvendig gavene er for de som har bryllup med flere gjester. Selv hadde jeg ikke giddet å gjøre det samme om jeg hadde organisert et stort bryllup. Greia er at vi skal ha det så liten og så intimt at det blir koselig å vise litt ekstra takknemlighet til de som kommer: moren min og mannen hennes, kusina mi, broren til forloveden min, faren hans og bestevennen hans, og that´s it Vil liksom ikke virke gjerrig (og nå sier jeg ikke at de som velger å ikke gi gaver til gjestene sine er det) siden bryllupet blir så liten og kanskje kjedelig jeg vet ikke... Nei da, mener ikke kjedelig, men det blir ikke party, eller dans eller noe sånt. Jeg vil bare kompensere det, med god mat, god drikke, koselig samtale og hvorfor ikke en liten gave? vel you get the idea. Jeg må også si at jeg vet at alle hadde hatt behov for et ekstra krus Endret 21. oktober 2011 av Natalie_M
Gjest Spinell Skrevet 21. oktober 2011 #27 Skrevet 21. oktober 2011 Beklager, men jeg la ikke merke til at du både var trådstarter og den som i et senere innlegg i en parentes nevner at du skal ha så få gjester. Mitt svar er gitt i beste mening, men bør i så fall leses på mer generelt generelt grunnlag for bryllup av "gjennomsnittlig" størrelse. Synes ærlig talt det er rart du ikke nevner dette tidligere og tydeligere, siden det er et så viktig poeng for deg. Eller er det bare blitt viktig etterhvert som du møter innvendinger? 1
Sol79 Skrevet 21. oktober 2011 #28 Skrevet 21. oktober 2011 Er det virkelig noen som har bruk for et ekstra krus? Ser for meg at de blir tatt frem for høfflighetens skyld. Og de kaster det nok ikke nei, men det er vel sikkert også for høffelighetens skyld vil jeg tro Jeg liker ikke å ha masse forskjellige krus som ikke passer sammen, men folk er jo forskjellige. Det hender at jeg har fått et krus her og der, og de forsvinner ut når det er loppis i nabolaget. Selv ville jeg f.eks ikke tatt med meg en flaske Blue Nun... Hehe, det er nok for den litt yngre garde. Fotballfrue er jo ganske ung. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #29 Skrevet 21. oktober 2011 Det var jeg som postet de bildene til Fotballfrue. Mente ikke at folk burde bruke akkurat hennes idéer. Bare ville vise noe som var gjennomført. Har null peiling på hva Blue Nun er for noe, men går ut fra at det er noe drikkelig og det synes jeg kan være greit som gave til gjester.
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. oktober 2011 #30 Skrevet 21. oktober 2011 halvparten går i søpla. bare så du vet det. hvis det gjelder mat :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #31 Skrevet 21. oktober 2011 du kan like godt gi dem kinderegg med suprise hahahaha
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #32 Skrevet 21. oktober 2011 fotballfruen: må du skryte av deg selv hele tiden? begynner å bli slitsomt
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #33 Skrevet 21. oktober 2011 fotballfruen: må du skryte av deg selv hele tiden? begynner å bli slitsomt Jeg er en 20 år gammel student som lever på studielån i en norsk småby, sammen med min småchubbye (men veldig flotte) kjæreste som er langt ifra en fotballspiller. Jeg er IKKE fotballfrue, og jeg posta IKKE de bildene for å skryte av henne, men for å vise til den eneste gjestegaven jeg noensinne har sett.
Cata Skrevet 21. oktober 2011 #34 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg tror jeg ville vært "uheldig" nok til å glemme hele gjestegaven i bryllupslokalet. Pen tanke, men jeg har mer enn nok dill i heimen likevel, og det jeg skal spise kjøper jeg gjerne selv. Det blir bare en eksta ting å drasse på når man skal tilbake til hotellrommet etter bryllupsfeiringen, og dernest må man få pakket det ned uten å klisse til/smule det andre som ligger i kofferten etterpå.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #35 Skrevet 21. oktober 2011 du kan like godt gi dem kinderegg med suprise hahahaha Det hadde jeg faktisk likt å fått i gjestegave 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #36 Skrevet 22. oktober 2011 Det hadde jeg faktisk likt å fått i gjestegave hahahaha
Daxi Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #37 Skrevet 22. oktober 2011 du kan like godt gi dem kinderegg med suprise hahahaha ja ja, hver sin smak Synes ærlig talt det er rart du ikke nevner dette tidligere og tydeligere, siden det er et så viktig poeng for deg. Eller er det bare blitt viktig etterhvert som du møter innvendinger? seff ikke... har ikke redusert gjestelista mi bare fordi jeg møter innvendinger... lista har alltid vært likt. Og det blir 7 gjester da, hvis pappa kommer, men han bor jo ikke i Norge, men han prøver i hvertfall...
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2011 #38 Skrevet 22. oktober 2011 Det var jeg som postet de bildene til Fotballfrue. Mente ikke at folk burde bruke akkurat hennes idéer. Bare ville vise noe som var gjennomført. Har null peiling på hva Blue Nun er for noe, men går ut fra at det er noe drikkelig og det synes jeg kan være greit som gave til gjester. En meget sur og billig hvitvin.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2011 #39 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg synes at om man har 6 (7) eller 100 gjester så er gjestegaver en uting. Det er en amerikansk idiot tradisjon som man plutselig skal importere her. Man feirer sin store dag sammen med sine gode venner og familie. Det er en ære å bli invitert i et bryllup og man trenger ikke bli bestukket med nips for å komme dit. Brudeparet velger selv om de ønsker gaver i anledning dagen, de eneste andre som bør få en oppmerksomhet (og merk at jeg kaller det en oppmerksomhet, jeg har lest her inne om dyre smykker og greier i gaver) er forloverne og eventuelt andre som gjør en innsats for å hjelpe til for å lage dagen minneverdig. Alle vi andre pleier å være fornøyd med å få komme og å få takkekort med bilde på.
Rosalie Skrevet 24. oktober 2011 #40 Skrevet 24. oktober 2011 Og korleis skal folk få det med seg heimatt utpå natta? Eg har meir enn nok med selskapssko i eine handa og selskapsveske i andre handa. Ikkje pleier gubben å ha ledige hender på det tidspunktet, heller. Så for oss hadde noko slikt blitt liggande atte i festlokalet, og blitt til endå meir ubrukeleg søppel i vårt materialistiske søppelhaug av eit samfunn. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå