Gå til innhold

Sår mellom bena/lårene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ligget med feber de siste dagene, og har svettet veldig mye, og ligget mye i ro. Nå har jeg blitt skikkelig sår mellom bena, først og fremst på lårene og litt på rumpa. Jeg regner med det er all den varme sengeliggingen som har gjort det.

Hva gjør jeg for å få dette til å gro? Bruker jeg salve eller sånn pudder? Hva slags salve er best? Lurte på å kjøpe en babysalve av noe slag, tenkte kanskje det var det som funket best :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er faktisk ett ganske vanlig problem. Man har en stressende dag på jobb skole o.s.v, så gnager buksene slik at man blir sår eller øm øverst på lårene. Kjenner mange som har hatt det slik. For meg funker det å dusje, for så å legge meg på sofaen eller noe med en kjole uten trusa på. Ligger med litt spredte ben slik at det kommer luft til om natten og VIPS så er det ikke sårt om morgenen. Bare prøv og la litt luft komme til, så blir det bra igjen skal du se. :klemmer:

Skrevet

Jeg vil tro sinksalve vil kunne hjelpe :)

Skrevet

Takk for tips bege to! Har kommet til det punktet at jeg ikke klarer å gå med undertøy uten at det gjør vondt, så jeg tror ikke jeg klarer å bare vente å se om det blir bedre. Hvor kjøper man sinksalve? Apoteket?

- TS

Skrevet

Takk for tips bege to! Har kommet til det punktet at jeg ikke klarer å gå med undertøy uten at det gjør vondt, så jeg tror ikke jeg klarer å bare vente å se om det blir bedre. Hvor kjøper man sinksalve? Apoteket?

- TS

Apoteket ja. Da jeg jobbet på sykehjem pleide vi å dekke slike "gnagsår" (f.eks. under tunge bryster) med sinksalve og så legge på linkluter eller gasbind. Kanskje vanskelig å få det til så sitte på plass når det er mellom lårene, men du kan jo forsøke? Linkluter vet jeg ikke hvor man får kjøpt, men gasbind har de på apoteket :)

Skrevet

Av og til er det bare greit at sårene får lufte seg uten for mye salve og styr. har du ikke en god og vid joggebukse? Greit og hive på seg uten undertøy da kommer det godt med luft til. Sørg for at sårene er tørre. Hvis du tar gasbind på er det ikke sikkert du trenger salve under, bare bruk det som beskyttelse.

Skrevet

Det eneste som hjelper er talkum. Både som behandling når det først er kommet og forebyggende. Husk å rense det hvis det er åpne sår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...