Gå til innhold

Tanker og bekymringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg gått med depresjon i en viss grad i maaange måneder, og jeg er på tur til å få hjelp for dette. Men frem til det ønsker jeg råd fra dere, om å slutte å tenke negativt og å bekymre seg for fremtiden.

Jeg skal på en reise nå i helgen (sammen med kjæresten min og noen venner) og jeg vet av erfaring at jeg kommer til å trekke meg ut av enhver samtale på grunn av nedstemthet og tankespinn.

Så hvilke teknikker har dere når tankene hoper seg opp? Hvordan klare å tenke positivt?

Jeg skriver ned tankene og bekymringene mine, alle sammen, men kjenner ikke at det blir noe bedre av det..

Noen som sliter med det samme og kanskje har noen tips til meg?

Mvh Miss Møkklei

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men jeg synes ikke det hjelper å skrive ned alt.

Jeg skriver litt dagbok, og merker at noen ganger er det fint å få ting ned på papiret - men det blir avogtil dårligere stemning av det også.

Jeg synes det er mer hjelpsomt å ty til faste ting i hverdagen som kan kanalisere stress generelt;

trening, gjøre ting som føles bra(tur ute i en park/skog, lage noe godt, ha en koselig hobby etc).

Er det sosial angst som gjør at du tenker disse tankene akkurat i sosiale sammenhenger? Føler du at du "bare sier dumme ting" - eller er det noe helt annet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...