Gå til innhold

Barnevogn.

Fremhevede innlegg

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Hvor lang tid har ditt/dine barn brukt vogn? Hvor gamle var de da de sluttet med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første brukte vi vogn på litt av og på til han ble litt over 2 år.

Regner med det blir noe ca samme til minsten.

Mye av vognbruken fra ett til to år er sovevogn i barnehagen...

Men vi bærer mye da... Jeg kan finne på å bære i enkelte situasjoner til barnet er 4 år, hvertfall.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Ok. Vi foretrekker vogn fremfor bæring vi da.. Ungen er 2 år nå. Jeg er bare litt usikker på hvor mye lengre vi kommer til å få bruk for vogna. Jeg føler fortsatt at den er til stor nytte nå.

Dere andre da?

Skrevet (endret)

Vi sluttet med vogn hjemme rett før hun var to, og vogn i barnehagen da hum sluttet med dagsovinga ca 2 år.

Følte behov for vogn om sommeren til dyrparkbesøk da hun var nesten 2 1/2 år men da lånte vi en paraplytrille.

edit: Vi har bært i tilfeller til hun var 3 1/2, men da i Manduca eller bæremeis.

Endret av Rararara
Skrevet

De fleste barn slutter med vogn mellom 2 og 4 år. Gutten vår er veldig lite aktiv og ikke særlig glad i å gå, så vi har fortsatt vogn til ham (3 år og 5 mnd), selv om vi bruker søskenbrett til daglig. Jeg satt også i vogn til jeg var ca 4, for mamma syntes det var praktisk da det gikk så mye fortere, og jeg heller ikke var noe særlig glad i å gå. Lillesøster på 17 mnd foretrekker å gå, og synes det er kjempespennende å stå på søskenbrettet (det hender at de bytter plass :sukk: )

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Vi har også et slikt brett. Han står på det innimellom. Men vi har ingen bil, så når vi handler er det veldig greit å bruke den for å henge/legge posene oppi/ved den. Jeg antar at vi kommer til å slutte å bruke den når ungen slutter å sove på dagtid.

Skrevet

Vi hadde vel med vogn til eldstemann overalt (annet enn korte turer) fram til lillebror ble født, da var eldstemann 2 år 3 mnd. Vi kjøpte en tvillingvogn som vi bruker på ferie og lengre turer og handleturer og den bruker han fremdeles nå. Han blir 3 år om 2 mnd og det er fremdeles greit å ha tvillingvogna med når vi vet vi skal gå langt eller være lenge borte, slik at han kan hvile litt i den. Vi må jo uansett ha vogn med pga lillebror, og det er like enkelt å trille tvillingvognen som en enkeltvogn. Vi har søskenbrett, men det har ikke vært noen suksess. Det er ikke nok hvile rett og slett for han må jo stå.

Skrevet

Barn er så forskjellige. Eldstejenta satt en del i vogn frem til hun var ca. 4, mens mellomste knapt har sittet i vogn siden hun ble 2.

Skrevet

På ferier har vi brukt vogna til han var fire ;)

Skrevet

Rundt 3-4 år?

Eg har barnevogn som minsten på 2 år sit i. Eldstemann på 3,5 går eller syklar, eller står på ståbrett.

Eg har ikkje bil, så eg har sykkelvogn som begge ungane sit i, i tillegg.

Skrevet

brukte vogn til han var 2. Sov i den i barnehagen. Brukte litt trille innimellom for å ha kontroll.

Skrevet

Syns det kommer litt an på. Skal dere på lang gåtur ville jeg hatt med vogna om hun var tre. Skal dere en rusletur på butikken hadde jeg gått

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...