Gå til innhold

Hjernesvulst? Hørsel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen i dag. Har dårlig erfaring med at leger ikke tar meg alvorlig. Er ikke ofte hos legen eller er hypokonder eller noe, det er bare en følelse jeg har.

Nå er det så masse jeg vil spørre om...og jeg er redd for å bli oppfattet som dum/masete...men så tenkjer jeg jo samtidig at dette er noe legen må kunne høre... jaja, jeg får ta det som det kommer.

Jeg har hørselsproblemer og vondt i det ene øret...stikkinger osv...hatt i over ett år...min forrige lege sa...det er bare ice sticks eller noe sånt...som er vanlig...men det skal vel ikke være vanlig å ha helvettes ondt i øret for det?

...åh :( Kan det være hjernesvulst? Er også veldig trøtt, utmattet innimellom. Mister motivasjonen.

Så lurer jeg på astma, diabetes, om jeg har alle vitaminer, mineraler, jern...allergier...

Føler at dette kan bli for mye for legen, men i dag skal jeg faen meg si fra!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er hjernesvulst eller ikke, er umulig å si. Hjernesvulst er en sykdom som kan gi mange symptomer, som er uspesifikke og vanskelig å tolke. Det gledelige er at hjernesvulst er en sjelden sykdom og at det er mye større sjanse for at din nedsatte hørsel og øresmerter skyldes noe annet. Når det er sagt, synes jeg det er på tide å utrede hva det skyldes hvis du har hatt det i et år.

Resten av det du nevner kan være ganske mye å ta opp på én legetime, men et tips er å skrive ned en liste, starte timen med å lese opp fra listen hva du ønsker å ta opp, og så kan du bli enig med legen hva som er viktigst å ta opp i dag, og hva som kan vente til neste time. Så kan du bestille en ny time før du går derfra.

Lykke til!

Skrevet

Man skal ikke gaa rundt aa ha vondt. Hvis du foeler at legen din ikke tar deg alvorlig og tar de testene som boer taes, saa bytt lege. Kanskje har du en vanlig oregangsbetennelse?

Noe jeg leste:

Forsook å gjøre øregangen aseptisk, og ren. Bruk husholdningseddik 7%;, blandes med sterilt (kokt og avkjølt vann) i forholdet 1 : 3. Drypp dette i øret 3-4 ganger daglig i 3 dager (3-4 dråper hver gang).

Hentet fra lommelegen.no

Skrevet

Jeg har ikke noe spesifikt tips til hva det kan være, men når det kommer til om du føler legen tar deg på alvor eller ikke, så er min erfaring at unge, nyutdannede leger er mye mer nøye og sjekker alt mulig, mens de litt eldre gjerne sier "dette er ikke noe alvorlig", "dette kan ikke jeg noe om", eller "dette må du bare leve med". Så om du kommer frem til at du skal bytte, så finn en yngre lege.

Ellers, be legen (eller kanskje du har vært der nå?) henvise deg til en øre-nese-hals lege. Dessverre ikke alle disse som har mye peiling heller (igjen, kun uttalelser etter egne erfaringer), men du kan be om videre henvisning til en mr. Der kan de se om du har en svulst eller ikke, så får du i allefall utelukket/bekreftet den bekymringen.

Lykke til, håper du finner ut av det!

Skrevet

Har man svulst på hørselsnerven kan man få problemer med hørselen. Da får man over ganske rask tid et økende hørselstap på den siden svulsten sitter. Andre symptomer er svimmelhet og øresus. Har du vært hos audiograf og tatt hørselstest og diverse andre prøver? Ut i fra det du skriver ville jeg ikke mistenkt hjernesvulst. Men jeg ville ha bedt om å få bli henvist til høresentral på sykehuset da de har muligheter for å ta flere tester som ikke legen kan ta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...