BellaRose Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Heisann...Jeg vil bare høre hva utenforstående mener om dette,selv om jeg kanskje allerede vet det..Men uansett,vi fikk ei nydelig datter i juli,som skulle hete Elise.Men så måtte selvfølgelig familien ha noe i mot det siden vi har to Elise'r i familien/slekta..Og vi hadde ikke sendt inn navnepapiret enda,så vi byttet til Mia Elise istedet.Men jeg blir liksom ikke fortrolig med dette navnet..Vi har ei jente fra før som heter Selina, og jeg ville at begge skulle ha et litt "fyldig" navn,og Mia Elise blir bare Mia..Så nå har jeg lyst til å bytte en gang for alle før vi sender inn papiret og det blir permanent,til Melissa.Men jeg skjemmes jo så forferdelig på grunn av alle rundt meg..Hva skal jeg gjøre,bare la henne hete Mia for at andre skal være fornøyd,eller skal jeg følge mitt hjerte og drite i hva andre syns...? PS: Prøv å ikke vær altfor krass,jeg har allerede fått masse pepper for dette....
Gjest redstar Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Følge ditt hjerte, det er ditt barn:) 4
BellaRose Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2011 Følge ditt hjerte, det er ditt barn:) Tusen takk for svar:)
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 Følg hjertet ditt og gi blaffen i familien. Typisk at folk skal mene alskens mulig. De fleste er likevel positive når de skjønner at navnet blir det det blir. Familien din kan jo ikke begynne å kalle ungen noe annet bare fordi de er misfornøyde. Hva med Elise Mia? Så kan dere kalle henne Elise som planlagt og familien legge til Mia siden de blir så lett forvirret?
BellaRose Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2011 Følg hjertet ditt og gi blaffen i familien. Typisk at folk skal mene alskens mulig. De fleste er likevel positive når de skjønner at navnet blir det det blir. Familien din kan jo ikke begynne å kalle ungen noe annet bare fordi de er misfornøyde. Hva med Elise Mia? Så kan dere kalle henne Elise som planlagt og familien legge til Mia siden de blir så lett forvirret? Vi skulle kalle henne Elise Michelle,men det var likevel ikke helt greit.
Gjest Kine Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Det er du som bestemmer... Ikke familien din:-) 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Vi skulle kalle henne Elise Michelle,men det var likevel ikke helt greit. Hvorfor ikke det? Synes du skal gi familien din en real runde.... 4
BellaRose Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2011 Hvorfor ikke det? Synes du skal gi familien din en real runde.... Hehe,jeg synes jo også det ble litt rart da de sa det.For eksempel når jeg skulle skrive no om henne på facebook,så poppet hun andre Elise(søskenbarnet mitt)opp..
sullå Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 Hva sier familien til Melissa da? Er det navnet du helst vil ha på jenta, eller Elise? Hva familien din sier burde egentlig ikke spille stor rolle, synes jeg da. Skal du kalle henne et navn du ikke liker, bare for å gjøre dem glad? Neppe... 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Men hva føler du at hun heter da? Søskenbarnet ditt må kunne akseptere at hun ikke er den eneste i verden som heter Elise. Dessuten har jo også mannen din familie. Når jeg tenker meg om heter datteren til fetteren min det samme som meg, og en annen fetter giftet seg med en som heter det samme som niesen hans - og det resulterer i at det er to personer med samme fornavn og samme sjeldne etternavn. 3
PecanPie Skrevet 14. oktober 2011 #13 Skrevet 14. oktober 2011 Hehe,jeg synes jo også det ble litt rart da de sa det.For eksempel når jeg skulle skrive no om henne på facebook,så poppet hun andre Elise(søskenbarnet mitt)opp.. Jeg ser ikke helt problemet. Hun er søskenbarnet ditt, og antakelig ikke den personen du og ditt barn har mest kontakt med i hverdagen (men nå uttaler jeg meg ut i fra hvilken kontakt jeg har med mine søskenbarn). Dersom kjæresten min og jeg skulle få et barn, har vi ett navn som er veldig aktuelt fordi det betyr svært mye for kjæresten min. Og det til tross for at kjærestens bror heter det samme. 2
BellaRose Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #14 Skrevet 14. oktober 2011 Hmmm,der fikk jeg litt å tenke på..
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #15 Skrevet 14. oktober 2011 Det er jo dessuten helt vanlig å kalle opp barn. Etter onkler, tanter, foreldre, besteforeldre osv. Og noen navn er familienavn som det finnes i hver generasjon. Jeg har to navn, et fra en tante og et annet fra bestemor og tante, og som sagt heter datteren til fetteren min det samme som meg. Kjør på med Elise hvis det er det du føler for. Bare send inn papirene og fortell familien din at "nå er det gjort!" 3
Mamma1 Skrevet 14. oktober 2011 #16 Skrevet 14. oktober 2011 Kall henne Elise. Det er ingen som har noe med det. Eller elisa, samme navnet med en liten vri. 1
Sweetpea25 Skrevet 14. oktober 2011 #18 Skrevet 14. oktober 2011 Følg hjertet, og velg det navnet du/dere vil at datteren deres skal hete, og ikke la andre folk bestemme. Elise er jo et kjempenydelig navn også da! 2
BellaRose Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #19 Skrevet 14. oktober 2011 Tusen takk allesammen! Faren likte Elise veldig godt og hadde problemer med å kalle henne noe annet.
Mangopai Skrevet 14. oktober 2011 #20 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg syns dere skal kalle ungen det som er riktig for DERE. Familien vender seg til navnet uansett 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå