Gå til innhold

trenger svar fort ... :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg skal lage suppe til noen som kommer på besøk i morgen. kan jeg lage suppen i dag og bare varme den opp igjen i morgen? den inneholder grønnsaker og kylling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint. Sett den så kjølig du kan i mellomtiden og varm skikkelig opp (et raskt oppkok).

Skrevet

Det går helt fint. Sett den så kjølig du kan i mellomtiden og varm skikkelig opp (et raskt oppkok).

i kjøleskap? grønnsakene blir vel ikke "dvassne"? eller skal jeg ta de oppi i morgen?

ts

Skrevet

Hvis du har tid til å la grønnsakene koke i morgen, så ville jeg ventet. Ellers kan du jo bare koke litt kortere i dag, sette gryten i kaldt vann så den kjøles ned fort og satse på at det går helt fint. ;)

Skrevet

Tja, de blir nok sikkert litt mykere og mindre fargerike til i morgen. Har du tid til å ha de oppi i morgen og koke til de er møre er kanskje det best?

Gjest navnelapp
Skrevet

Det går heilt fint. Så lenge det ikkje er erter eller rå løk i maten held den seg i kjøleskap i 4-5 dagar. Eg trur ikkje grønsakene blir så mykje meir vasne, tvert imot, dei gir god smak til suppa, som får utvikle seg om den står over natta. Eg hadde lagd den ferdig, viss eg var deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...