AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Del Skrevet 13. oktober 2011 Dere som kjører moped og som bruker briller (og som er avhengige av briller for å kjøre naturligvis), hvordan løser dere "problemet" med brillene under kjøring? Jeg ser ingen annen løsning enn å ta på brillene etter hjelmen er på plass, noe som fort kan føre til ødelagte briller når hjelmen skal av igjen og jeg har glemt å ta brillene av før jeg forsøker å få av hjelmen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Del Skrevet 14. oktober 2011 1) briller av 2) hjelm på/av 3) briller på. Har fungert flott for meg i flere år nå. Linser er dog utrolig mye greie.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #3 Del Skrevet 15. oktober 2011 Lurer også på hvordan dere løser problemet med dugg på "skjermen". Får det, så må kjøre med den åpen og det er ganske kaldt i ansiktet etter ei stund nå som det begynner å bli kaldt. Og hvor kan jeg få tak i noen tjukke og gode hansker som egner seg godt til å kjøre når på vinteren? Prøvde noen skihansker, men de blei så tykke at det ikkje var helt behagelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EliseK Skrevet 15. oktober 2011 #4 Del Skrevet 15. oktober 2011 dugg på skjerm: kjøp antiduggmiddel hansker: dra til mc forhandlere, de har masse utstyr og vil være behjelpelig med å finne riktig type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 17. oktober 2011 #5 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hvis du bruker hjelm av den typen der man kan vippe opp den delen som dekker haka er problemet løst. Siden jeg bruker briller kunne jeg ikke tenkt meg noen annen modell. Jeg har alltid brilene på når jeg tar på hjelmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 19. oktober 2011 #6 Del Skrevet 19. oktober 2011 Et annet alternativ, som jeg vet mange mopedister gjør, for å unngå dugg og muligens gjøre det enklere å kjøre med briller, er å kjøpe seg en hjelm hvor man kan bruke "skibriller", mener å huske de kaller dem for crosshjelmer. Da slipper man dugg, man ser bedre og det er visst mer behagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #7 Del Skrevet 21. oktober 2011 Lurer også på hvordan dere løser problemet med dugg på "skjermen". Får det, så må kjøre med den åpen og det er ganske kaldt i ansiktet etter ei stund nå som det begynner å bli kaldt. De fleste hjelmprodusenter har løsning for dette. Enten helt nytt visir med to lag, eller ett løs lag som du klistrer på innsiden av det originale. Min Shoei hjelm har ett sånt løst som festes på innsiden. Etter å ha montert dette kan jeg kjøre i regnvær og kaldt vær uten å bli plaget av dugg. Fungerer rett og slett perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #8 Del Skrevet 21. oktober 2011 Ang. hjelmer. Jeg har slik hjelm jeg kan åpne opp foran, som det ble nevnt lenger oppe i tråden. Denne er klar for utskiftning og jeg lurer på om noen av dere vet hvor jeg kan få kjøpt en slik til en grei penge? (Butikken jeg kjøpte min på er avviklet.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå