Gå til innhold

Hva spiser du til frokost?


Gjest VesleMars

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er våken ca 1 time eller mer før frokosten...

Tidspunkt varierer fra dag til dag...

En dag kan det være en baguett med div. pålegg - ost,skinke,banan,makrell i tomatsaus o.a.

Neste dag kan det være frokostblanding/musli med litt syltetøy oppi...

Dagen etter dette kan jeg finne på å steke/varme opp tomatbønner med et speilegg....

Alltid en del frukt itillegg...(5 om dagen)

Viktig med variasjon,mange ser seg dessverre blind på brødskiver m/pålegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er du våken før du spiser frokost?

Må du ha mat med en gang du våkner?

Hvis jeg står tidlig opp spiser jeg frokost etter jeg har dusjet. Nå for tiden spiser jeg smoothie av:

2,5dl bringebær, 2 rå egg, 2ss linfrøolje, 1/2 banan, litt kokosmasse, vann. Holder meg mett i 2,5-3 timer. Akkurat lenge nok til første matpause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveheartx

Jeg spiser som oftest toast (helst med grovt surdeigsbrød).

Eller havregrynsgrøt.

Tidspunkt varierer veldig, men vanligvis mellom 08.00 og 10.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dobbel latte på badet mens jeg ordner meg (30 min)

Deretter;

En brødskive mellomgrovt eller to knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Må starte dagen med en skikkelig frokost for å fungere optimalt. Spiser tidlig på hverdager ettersom jeg står tidlig opp, så blir sjelden senere enn åtte.

Det går mest i ett av følgende;

*Grovt pitabrød fylt med Norvegia, kokt skinke, salat, agurk og paprika. Har Soft Flora-smør på også.

*Havregrøt som består av havregryn, lettmelk, en liten skje Soft Flora. Har bittelitt sukker på toppen, og kanel og masse rosiner.

*Beans on toast - jeg varmer altså tomatbønner og har det oppå ristet brød. Gammel favoritt etter å ha bodd i Storbritannia.

Drikker som oftest 100% juice av etellerannet slag, av og til et glass lettmelk, og kaffe/urtete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg våkner alltid sulten, men blir veldig fort mett når jeg trøtt. Drikker en kopp kaffe mens jeg er på badet, og inntar frokost ca 45 min etter at jeg har stått opp. Frokost på hverdagene består av en stor kopp te og en brødskive med diverse pålegg og grønt. Ettersom jeg blir så fort mett en hverdagsmorgen, er jeg skrubbsulten etter 2-3 timer, og intar "frokost nr 2" i form av et rundtsykke med f.eks pesto, ruccola, ost, paprika og pepper.

I helgene, når jeg kan våkne av meg selv, er det annerledes. Da Lager jeg enten eggerøre, omelett eller speilegg, steker rundstykker og drikker masse kaffe. Grønnsaker er viktig for meg til alle brødmåltider, synes ikke maten smaker uten. Ovnstekt tomat med salt, pepper, olivenolje, litt tabosco og parmesan er f.eks herlig til speilegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utoginn

Spiser et egg, brødskive med ymse pålegg og av og til frokostblanding. Drikker vann, melk og eller kaffe.

Forrige uke var svigermor på besøk og da disket hun opp med alskens deilige frokostretter.

Endret av utoginn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Varierer med pålegg, men bruker å ta en brødskive med brunost kokken 08:15. Jeg står opp klokken 07:30. Jeg greier liksom ikke å stå opp og spise med en gang. Må vente minimum en halvtime :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er våken ca. 30 min-1 time før jeg spiser frokost. Spiser som regel havregrøt laget av 1,5 dl gryn, 1 dl melk, 2-3 dl vann med en liten neve hakkete mandler pluss kanel og rosiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dagene jeg jobber hopper jeg rett på mølla i 35 minutter. (enten 07.00 eller 08.00)Dusjer og spiser et par knekkebrød med masse magert kjøttpålegg. Så da har det ca. gått 1 1/2 time fra jeg sto opp til frokost. Orker ikke mye på morgenen. 3 timer senere spiser jeg god lunsj.

De dagene jeg har fri er der rett i morgenkåpen og frem med frukt, Ryvta med kjøttpålegg, kaffe og kos. Trener ca. 1 time etter frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Spiser som regel når jeg har vært våken en time, men må ha kaffe asap zulu :kaffekopp: . Spiser som regel noe som omelett, kokt egg, diverse frukt eller knekkebrød med pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdagene spiser jeg når jeg har kommet på jobb (ca kl 08), enten etter å ha levert i barnehagen eller etter å ha syklet til jobb. Det blir ca halvannen time etter at jeg sto opp. Grunnen til at jeg spiser såpass sent er at jeg kan sove ti minutter lengre på morgenen. :fnise: Da består frokosten av en skive hjemmelaget grovbrød med smør og brie/camembert/annen god ost, samt en kvart paprika el.l. Kaffe. Dette holder meg god og mett frem til lunsj kl 11.

I helgene blir det ganske lik frokostmengde, men spiser raskere etter at jeg har stått opp og tar meg tid til å lage f.eks eggerøre.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser 1-2 brødskiver til frokost med vanlig pålegg og melk til eller en porsjon havregryn med melk.

Til vanlig må jeg ha mat ganske kort tid etter jeg står opp, så jeg spiser oftest i 7.30-tida. I helgene kan jeg gå lenger før jeg spiser frokost, men jeg må uansett ha noe i magen senest en time etter at jg står opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser frokost nå jeg. 3 ryvita, hvor jeg har mye cottage cheese, skinke og agurk på to og kyllingpostei og agurt på ett og en gulrot :) spiser til vanlig ikke forkosten så seint, men det er jo helg nå. også spiser jeg heller ikke så lite til frokost til vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linda sofie

Jeg bruker en time ca når jeg skal på jobb, men spiser helt til slutt. Etter jeg har dusjet, sminket meg, laget niste osv. Jeg klarer ikke å spise med en gang, så jeg må vente en stund.

Jeg spiste havregrøt før men jeg blir så oppblåst av det :sukk: Nå spiser jeg som regel noen grove brødskiver eller egg og bacon. Blir ikke sånn kjempe oppblåst av det heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (stort sett) daglige synd skjer om morgenen, og det er en kopp kakao. Toro sjokoladedrikk, den eeeer så god, vekker meg opp og metter jo egentlig også. I tillegg spiser jeg feks et grovt rundstykke med ost, eller et polarbrød med smør som jeg varmer 30 sek i mikroen (supergodt!). Har et (teit) problem og det er at jeg rett og slett hater "mørkt" pålegg (alt av kjøttpålegg) på mørkt brød og knekkebrød, der fungerer bare ost. Så jeg må velge mellom lyst brød med kjøttpålegg eller mørkt brød/knekkebrød med hvitost, og da blir det som regel det siste :) I hverdagene spiser jeg frokost 0630, i helgene kan det gå langt ut på dagen før jeg spiser. I dag våknet jeg 10 og spiste kl 1230...

Endret av Honeydew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt, grovbrød, knekkebrød, havrefras, frukt/gulrot. F.eks. havregrøt av 1,5 dl gryn og skummet melk og en gulrot, eller 1 skive grovbrød med philadelphia light og røkt kalkunpålegg og en kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...