Gjest Pila Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Hei! har en kul i underlivet. hatt det i to dager. gjør vondt å bevege seg med beina, og skifte sittestiling gjør veldig vondt. kulen ligger langt bak, i en liten grop for seg selv. er rød og 1 cm stor eller noe. siver ut brun veske fra den, ser det i trusen. flaut å gå til legen. er denne normal eller farlig? setter pris på svar, er usikker! Usikker ungdom ps: 15 år og tør ikke snakke med pappa
Gjest Apophis Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Det kan være inngrodd hår eller betent hårsekk (eller hva søren det heiter). 1
Sissan9 Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Innenfor eller utenfor kjønnsleppene? Utenfor har du mange kjertler som kan bli betente. Det er ikke farlig, bare skikkelig vondt.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Brun væske? Er det litt blod? Du kan prøve å sterilisere en nål (brenn den med lighter) og stikke et hul på den og klemme ut pusset som er inni. Om du ikke får den bort, så kan du ta kontakt med helsesøster på skolen, ungdomshelseklinikken der du bor, eller så kan du bestille time hos fastlegen. Din far trenger ikke å vite at du skal til lege. Men du kan jo begynne med helsesøster først? Dette er ikke flaut og de fleste av oss kvinner her på forumet har hatt en elle flere kuler nedentil. Problemet er at det ikke alltid går an å tømme de selv og da må du få hjelp av legen. Dette har legen gjort mange ganger før så ikke vær flau, men stolt over at du tar vare på deg selv og gjør det som er nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Et helt vanlig kvinneproblem. Se det ann ei uke eller to. Er du heldig så kommer betennelsen til overflaten og puss kommer ut. Tror nok ikke en mann vet så særlig om dette. Jeg prøver etter ei uke å stikke hull på den. Utrolig smertefult og ikke alltid det lykkes heller. Uansett så har alle mine betennelser gått tilbake av seg selv, med eller uten min hjelp.
MaxUflax Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Et helt vanlig kvinneproblem. Se det ann ei uke eller to. Er du heldig så kommer betennelsen til overflaten og puss kommer ut. Tror nok ikke en mann vet så særlig om dette. Jeg prøver etter ei uke å stikke hull på den. Utrolig smertefult og ikke alltid det lykkes heller. Uansett så har alle mine betennelser gått tilbake av seg selv, med eller uten min hjelp. Vel, aner ikke hvorfor dette er mer typsik kvinner en menn? Ikke forstår jeg heller at en mann ikke vet noe om dette?? Dette kalles vel enkelt å greit en byll (abscess). Jeg er mann og har hat flere slike både i lysken, under armer og av alle plasser i baken, ja faktisk mellom rumpeballenne helt inne med "exit" (forjævlig vondt foresten!) Disse er meget ømme, lager ubehag og er rene bakterie bombene. Her bruker jeg hulnål selv for og ta knekken på de, Kjøpte et par sprøytespisser med litt stor åpning i og stakk hull, trykket lettet og ble MYE bedre på kort tid. Kjøpte plaster for størresår, (slike med teip rundt hele/bandasje lignende tøy i dem) hadde på salve og skiftet morgen, ettermiddag og kveld. Om det ikke lar seg gjøre å ha "plaster" på så vask regelmessigt, dra KUN kluten over EN gang før du skyller den å tørker igjenn. Dette for og ikke spre baterier utover mellom bena.. Det vil du ikke, tro meg på det. Ellers er et grønnsåpe bad en god ting.. Fyll vann i karet, ha oppi en god klatt grønnsepe (den nøytrale som selges på apotek) og sitt 10-15 min et par dager i strekk og den vil faktisk trekke pusset inni utover og den sprekker av seg selv Endret 14. oktober 2011 av MaxUflax
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå