Gå til innhold

Fagdidaktisk fremlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på et årsstudium i et typisk skolefag. Dette er første året jeg studerer, så jeg har ikke noe tidligere erfaringer med slikt. Synes det er veldig rart, for vi har fått en oppgave hvor vi skal fremføre et fagdidaktisk fremlegg. Problemet mitt er at det virker som om de tror vi er ferdig utdannede lærere eller har hatt pedagogikk. Skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det her :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WendyClear

Det er vanlig med fagdidaktiske oppgaver også første året på lærerstudier, så en trenger ikke være ferdig utdannet for å få til en slik oppgave. Hva har du lært på studiet? Hvordan kan du bruke dette i skolesammenheng? Ikke gjør det så mye vanskeligere enn det er :)

Blir vanskelig å komme med bedre tips enn dette, da jeg ikke vet hva oppgaveteksten sier eller hvilket fag du tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig med fagdidaktiske oppgaver også første året på lærerstudier, så en trenger ikke være ferdig utdannet for å få til en slik oppgave. Hva har du lært på studiet? Hvordan kan du bruke dette i skolesammenheng? Ikke gjør det så mye vanskeligere enn det er :)

Blir vanskelig å komme med bedre tips enn dette, da jeg ikke vet hva oppgaveteksten sier eller hvilket fag du tar.

Norsk. Eneste som står er "ungdomslitteratur".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Norsk. Eneste som står er "ungdomslitteratur".

Har du hørt om den didaktiske relasjonsmodellen? Den kan være veldig nytting å ha i bakhodet når du planlegger et didaktisk opplegg. I den finner du alle punkter som skal være tilstede under planleggingen.

Hvilke bøker har du lest som du ønsker å knytte inn? Hvilke kompetansemål ønsker du å nå ved hjelp av denne timen/perioden? Det er vel egentlig bare å slippe fantasien løs, for deretter å se mer rasjonelt på planene du har kommet fram til :)