Gjest trådstarter Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Et kjapt spørsmål.. har den siste uka hatt det.. har ikke tenkt veldig på det før i går, da det plutselig slo meg at det er sånn hver gang om dagen.. Hva skal jeg gjøre? Og hvorfor kan man få slim i avføringen? Litt pinlig spørsmål, så vil helst vite om det er legemat før jeg ringer han... :/ Takk...
Wiggins Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Et kjapt spørsmål.. har den siste uka hatt det.. har ikke tenkt veldig på det før i går, da det plutselig slo meg at det er sånn hver gang om dagen.. Hva skal jeg gjøre? Og hvorfor kan man få slim i avføringen? Litt pinlig spørsmål, så vil helst vite om det er legemat før jeg ringer han... :/ Takk... Har du diaré og går på do ofte, eller er avføringen bare slimete? Hvis du har diaré med slimete avføring så kan det i verste fall være morbus chron eller ulcerøs colitt. Du kan jo se det litt an en uke eller to før du oppsøker lege, om du oppdager blod i avføringen så bør du kontakte lege.
Gjest trådstarter Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Har heldigvis ikke hatt noen problemer med diare. Er heller litt på den andre siden- kanskje litt treg i magen. Også har jeg litt opp og ned vondt i magen- men ikke mer enn jeg alltid har pleide å ha tror jeg. Kan det ha noen sammenheng med at jeg slutta på p piller for 2 mnd siden? (tviler på at jeg er gravid da jeg hadde mensen for 1,5 uke siden skal helt klart følge med litt... Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Det kan også være utposninger på tarmen. Det er ganske uvanlig blant unge mennesker, men kan oppstå dersom man er mye plaget med forstoppelse. Gå til lege og finn ut av dette. Slim i avføringen er ikke normalt for en frisk tarm.
Gjest trådstarter Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Takk for svar. Syns dette er så grusomt pinlig... :/ Vil vel ikke kalle meg forstoppet. Men er nok litt tregere i magen enn jeg pleier å være ... Men har på en måte fryktlig dårlig matlyst om dagen og, sp er ikke sikkert det er så mye men er også skikkelig urolig i magen, føler den romsterer og småverker hele tia, og lager skikkelige lyder... (om noen av dere har hørt en hest med "valakkmage" før...sånn lyd ) Ringer nok legen i morgen .. men har ikke tid til no legebesøk før til uka.. og fastlegen min fnyser det nok bort uansett
MaxUflax Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Takk for svar. Syns dette er så grusomt pinlig... :/ Vil vel ikke kalle meg forstoppet. Men er nok litt tregere i magen enn jeg pleier å være ... Men har på en måte fryktlig dårlig matlyst om dagen og, sp er ikke sikkert det er så mye men er også skikkelig urolig i magen, føler den romsterer og småverker hele tia, og lager skikkelige lyder... (om noen av dere har hørt en hest med "valakkmage" før...sånn lyd ) Ringer nok legen i morgen .. men har ikke tid til no legebesøk før til uka.. og fastlegen min fnyser det nok bort uansett Gjør han det bytter du lege!! ette er ikke noe å spøke med. Les her å se litt selv om du ikke har gjort det allerede. Helsenett om ditt problem.
Gjest Rastl0s Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Sikker på at det er avføring og ikke aliens?
Gjest Rastl0s Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 (endret) - Endret 14. oktober 2011 av Rastl0s
Djungelvrål Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Hvis tarmen er irritert produserer den mere slim, akkurat som hvis lungene er irriterte pga. forkjølelse el.
MaxUflax Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Hvorfor kommer det slim i avføringen? betennelse i tykktarmen. Enkelte svulster har stor slimproduksjon, men slim i avføringen er ikke noe vanlig symptom ved svulst. Tarminfeksjoner, særlig i forbindelse med reiser til varme land kan gi blodig og slimet avføring, og alle typer antibiotika kan en sjelden gang føre til en spesiell type hissig tarmbetennelse med blodig slimet avføring. For mye slim kan tyde på betennelse. Har hat dette selv og ikke gøy. Besøk lege og forklar, ikke spar på detaljene, det er jobben hannes!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå