AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Noen arbeidsgivere gir julegaver til ansatte innenfor rammen av det som ikke er skattepliktig, altså kr. 1.000,-. Hva kunne du tenke deg å få? Uavhengig av om du har en arbeidgiver eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Et gavekort. Det er ellers vanskelig å finne noe som passer til alle. Alkohol: ikke alle drikker det Glass: De fleste har fra før, og de man får passer ikke til dem Konfekt: Mer av nok av det likevel i jula. Spekemat/matvarer: Ikke alle spiser alt, noen er vegetarianere, andre muslimer, noen har intoleranser... Blomster: De visner bare, og endel reiser uansett bort i jula og får ikke glede av dem
kazcade Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg synes ting vin, en litt eksklusiv sjokoladeeske, blomster osv er ok å få, og det har jeg også fått av tidligere arbeidsgivere. Der jeg jobber nå får jeg en bok fra det lokale historielaget til jul av arbeidsgiver Absolutt ikke å anbefale! Snakk om max gørrtrist 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 I første jobben jeg hadde fikk vi gavekort i en av klesbutikkene i området. Andre jobben fikk vi ingenting av, ikke engang julebord. I nåværende jobb får vi gavekort som kun kan brukes i kjeden.
lintin Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 I første jobben jeg hadde fikk vi gavekort i en av klesbutikkene i området. Andre jobben fikk vi ingenting av, ikke engang julebord. I nåværende jobb får vi gavekort som kun kan brukes i kjeden. Jeg skjønner ikke hva det er med arb.givere som gir vinglass og bestikk/fiskekniv osv. Synes rett og slett det er noe tull å gi 2 stk vinglass og en flaske vin...hva pokker skal man med 2 vinglass?? For det første har jeg ørten fra før, for det andre passer det som regel ikke med "min stil" for det tredje så kommer jeg mest sannsynlig ikke til å jobbe i bedriften så lenge at jeg får et "normalt" antall av glassene som 12 eller 14...puh...liten utblåsning her! Gavekort synes jeg høres ut som en myyye bedre forslag!
Grønt blad Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har sett mange forskjellige julegaver, både fra egne og fra andres arbeidsgivere, og felles for de aller fleste er at gaven sjelden blir brukt. Aller helst: Universalgavekort fra VISA (det har en bekjent fått, og ble svært populært hos de ansatte) Ev. gavekort i en sportsbutikk Jeg kunne godt også fått et stort ullpledd fra Rørospledd, men da i nøytrale farger/mønstre som glir inn i et hvert hjem. Ev. sitteunderlag fra Rørospledd.
Rosalie Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Mat og/eller vin er supert. Anten julemat som juleskinke, sild, iskonfekt, sennep, eller spekemat med fullt tilbehør. Vin er vanskeligare, då ikkje alle drikk vin, men sjølv sett eg stor pris på eit par gode flasker vin til eit par hundre stykket. 1
Gjest Spinell Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg setter også pris på matvarer og vin, men jeg kan forstå at det kan være litt problematisk på mange arbeidsplasser. Gavekort i matbutikk eller sportsforretning ville jeg også satt pris på. Jeg vet det har vært diskusjoner rundt universalgavekort, da reglene for skattefri gaver sier at det skal være en vare eller tjeneste som ikke kan byttes i kontanter, og at universalgavekort nærmest skulle være for kontanter å regne. Er det noen som har oppdatert kunnskap om dette? 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Beste jeg har sett var et skikkelig godt ullpledd. Det blir mye brukt :-) Eller gavekort på restaurant! :-) 1
Rosalie Skrevet 13. oktober 2011 #11 Skrevet 13. oktober 2011 Draumegåva over alle draumegåver ville vere gåvekort på 1000 kr på Det Norske Teatret. Men eg skjønner at dei færraste, om nokon, på jobben hadde sett like stor pris på det som meg.
Gjest Spinell Skrevet 13. oktober 2011 #12 Skrevet 13. oktober 2011 Draumegåva over alle draumegåver ville vere gåvekort på 1000 kr på Det Norske Teatret. Men eg skjønner at dei færraste, om nokon, på jobben hadde sett like stor pris på det som meg. Jeg kunne sagt det samme om gavekort i Operaen
Gjøa Skrevet 13. oktober 2011 #13 Skrevet 13. oktober 2011 Gavekort er fint. F.eks på et kjøpesenter eller universalgavekort. Jeg hadde IKKE satt pris på et gavekort i sportsbutikk, hva skal jeg bruke det til? Jeg syns også mat er OK, men de fleste jeg kjenner og jobber med liker det ikke.
sebastianen Skrevet 13. oktober 2011 #14 Skrevet 13. oktober 2011 Fjernstyrt helikopter (jeg er litt barnslig ) 1
Lady in blue Skrevet 13. oktober 2011 #15 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg synes absolutt gavekort er den beste løsningen. Og på en mest mulig nøytral butikk der alle kan finne noe nyttig. F.eks. på et matbutikk (alle må jo ha mat) eller eventuelt på et helt kjøpesenter om det er lov. Gavekort på spesialbutikker kan fort bli for smalt i forhold til mange ansatte. Men det kommer jo selvsagt også an på antall ansatte og hvor god oversikt man har over deres interesser og personlighet. Hvis man f.eks. jobber på et treningsstudio er jo gavekort på sportsbutikken et ganske trygt valg.
Grønt blad Skrevet 13. oktober 2011 #16 Skrevet 13. oktober 2011 Draumegåva over alle draumegåver ville vere gåvekort på 1000 kr på Det Norske Teatret. Men eg skjønner at dei færraste, om nokon, på jobben hadde sett like stor pris på det som meg. Jeg kunne sagt det samme om gavekort i Operaen Jeg hadde satt veldig stor pris på gavekort både fra Det norske teatret og Operaen, Nationaltheatret også, for den saks skyld. Selv om vi nok er et fåtall på jobben som faktisk hadde brukt det...
Gjest Uglefot Skrevet 13. oktober 2011 #17 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg skjønner ikke hva det er med arb.givere som gir vinglass og bestikk/fiskekniv osv. Synes rett og slett det er noe tull å gi 2 stk vinglass og en flaske vin...hva pokker skal man med 2 vinglass?? For det første har jeg ørten fra før, for det andre passer det som regel ikke med "min stil" for det tredje så kommer jeg mest sannsynlig ikke til å jobbe i bedriften så lenge at jeg får et "normalt" antall av glassene som 12 eller 14...puh...liten utblåsning her! Gavekort synes jeg høres ut som en myyye bedre forslag! Drikke vinen du har fått fra vel Beste jeg har sett var et skikkelig godt ullpledd. Det blir mye brukt :-) Eller gavekort på restaurant! :-) Oi,det ville jeg også hadd! Ellers så kunne jeg tenkt med gavekort på matforretning eller et midtbykort som selges her i Trondheim som kan brukes på mange forskjellige butikker i midtbyen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå