AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Hei. Lurte på om det er noen som har hat epilepsi anfall før? Jeg har vært plaget med at jeg "detter ut" når jeg snakker med folk, og husker ikke hva som skjer når jeg detter ut. Har begynt og få støt i hodet og det er utrolig ekkelt. Første gangen jeg fikk dette røykte jeg hasj. (er IKKE noe jeg gjør igjen!!). Dagen etter våknet jeg og var helt fin, så trodde det var hasjen som hadde gitt meg et panikkanfall eller noe, for var ganske redd. Tenkte ikke så mye mer over det, men 2 måneder etterpå opplever jeg det samme, og jeg hadde ikke tatt noe ting som helst. Nå har jeg det nesten hele tiden, og er livredd. Har også dårlig hukommelse og ordene stokker seg når jeg snakker.. Har tatt CT å den var fin. Er 20 år. Noen som vet hva dette kan være? :-(
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 har ikke legen din en anelse? for du har vært der? du bør ta turen på nytt og om legen ikke hører på deg, kanskje en ny fastlege?
Gjest Hikken Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har hatt epilepsi siden jeg var 6 år, og hva du beskriver høres ut som små anfall ja. Jeg har dem ganske ofte, at jeg detter ut ett sekund og senere husker jeg ikke hva vi snakket om. Ordene stokker seg ofte når jeg snakker også, så jeg ville gått til fastlegen og fått en henvisning til EEG.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Legen tar meg ikke seriøst, for han mener det er angst som gjør det. Men idag snakket jeg i telefon med en kompis å plutselig så satt jeg der og lurte på hva som skjedde, og han var allerede lagt forbi det vi snakket om sist jeg husket. Til du som har epilepsi, vet du om den type anfall er farligere en andre epilepsi anfall? Uff, får håpe det ikke er det, unner ikke noen å ha det.
Gjest Hikken Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Legen tar meg ikke seriøst, for han mener det er angst som gjør det. Men idag snakket jeg i telefon med en kompis å plutselig så satt jeg der og lurte på hva som skjedde, og han var allerede lagt forbi det vi snakket om sist jeg husket. Til du som har epilepsi, vet du om den type anfall er farligere en andre epilepsi anfall? Uff, får håpe det ikke er det, unner ikke noen å ha det. Hvor lenge er det du ramler ut da? Jeg er som regel kun borte 1-2 sekunder, og jeg har aldri tatt skade av det, og jeg har hatt epilepsi i snart 14 år Om legen din ikke tar deg seriøst så syns jeg du skal skifte lege. Endret 13. oktober 2011 av Hikken
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Ikke sånn flere minutter, men kanskje 5 - 10 sek. Nok til å få meg til å lure på hva vi snakket om. Det er godt å høre at du ikke har fått skade av det Er det slik at du får det når du gjør spesielle ting? Jeg får det bare når jeg konsentrerer meg veldig hardt, eller det er høye lyder rundt meg.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Har prøvd å gå til en annen lege men det ender alltid opp med at de ringer til fastlegen min for å høre tidligere ting som har skjedd osv, å da sier han at det ikke er noe..
Gjest Hikken Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Ikke sånn flere minutter, men kanskje 5 - 10 sek. Nok til å få meg til å lure på hva vi snakket om. Det er godt å høre at du ikke har fått skade av det Er det slik at du får det når du gjør spesielle ting? Jeg får det bare når jeg konsentrerer meg veldig hardt, eller det er høye lyder rundt meg. Nei er nok ikke det. Det bare skjer av og til. Jeg går jo på medisiner. DEt var værre da jeg var liten, da fikk jeg så store anfall at jeg mistet bevisstheten og måtte på sykehus. Har det noen gang skjedd deg at du har mistet bevvistheten og fått krampeanfall? Det beste vil uansett være å skifte fastlege å få henvisning av han til undersøkelser. Det er jo ikke sikkert at du har epilepsi, men om du har det, så er det ikke verdens undergang heller.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Nei er nok ikke det. Det bare skjer av og til. Jeg går jo på medisiner. DEt var værre da jeg var liten, da fikk jeg så store anfall at jeg mistet bevisstheten og måtte på sykehus. Har det noen gang skjedd deg at du har mistet bevvistheten og fått krampeanfall? Det beste vil uansett være å skifte fastlege å få henvisning av han til undersøkelser. Det er jo ikke sikkert at du har epilepsi, men om du har det, så er det ikke verdens undergang heller. Uff høres ikke gøy ut.. Nei har ikke mistet bevisstheten, men etter at jeg "detter ut" så får jeg sånn at jeg trekker pusten kjempe høyt, nett som jeg har glemt og puste eller noe. Ja tror jeg bare får prøve igjen
Gjest Hikken Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Uff høres ikke gøy ut.. Nei har ikke mistet bevisstheten, men etter at jeg "detter ut" så får jeg sånn at jeg trekker pusten kjempe høyt, nett som jeg har glemt og puste eller noe. Ja tror jeg bare får prøve igjen det er en annen her med epilepsi også, hun heter Imli. Grei jente. Du kan sikkert spørre henne også Jeg vil tro at epilepsi kan være forskjellig fra person til person Men det er som sagt INGENTING å være redd for. Ikke gi deg før en lege tar deg seriøst
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå