Anna Svingtrapp Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har en HTC Sensation (android), tidligere hadde jeg Desire. Når jeg går inn på Android market for å legge appene fra den gamle mobilen inn på den nye, får jeg av og til et problem. Noen apper ser ut til å kreve at mobilen de skal lastes ned til skal være norsk, eks. Norsk Tipping sin app. Jeg får ikke til å laste ned denne fordi den påstår at mobilen min er svensk! Priser i market er også oppgitt i SEK. Telefonen er kjøpt i Norge, og jeg har norsk nummer+abonnement. Hvorfor skjer dette? Finnes det noe sted i innstillingene jeg kan lagre telefonen som norsk? Jeg kan komme på to mulige grunner til at det er slik: 1. Jeg var i Sverige første gang jeg gikk inn på market med den nye mobilen. 2. Jeg har abo fra tele2, som er et svensk selskap. Uansett hva som gjør at det har blitt slik, er det noen som har tips til hvordan jeg kan få fikset det?
Andy_oslo Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 For å sjekke instillingene til språkoppsett, så kan du gå på instillinger, bla deg ned til Språk og tastatur, klikk deg inn der, og sjekk hva den står på under Språk! Jeg har selv valgt English (Norway) på denne, og jeg får fint installert særnorske apps. Et annet problem kan være at Tele 2 bruker svenske simkort, selv om du har et norsk nummer, og det kan også lage problemer med installering av norske apps, uten at jeg selv har hatt mulighet til å teste akuratt dette Andreas
DBM Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Det skal ikke spille noen rolle om Tele2 er svenske. Jeg har ingen problemer med Tele2, og det er det nok få som har.
Anna Svingtrapp Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Sjekket språkinnstillingene, og der står det Norsk bokmål (Norge). Skjønner ikke dette! Jeg hadde tele2 mens jeg hadde forrige telefon også, og da funket det med norske apper. Endret 14. oktober 2011 av Anna Svingtrapp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå