Gå til innhold

2-åringen vil ikkje bade

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leger bryr seg heller ikke så veldig mye. De er ikke så interessert i å finne ting som faktisk virker. Samme med spesialister. De dytter på barna hydrokortison, fordi de vet det virker, uten å tenke på bivirkningene man får etter lang tids bruk. Jeg er derfor veldig skeptisk til bruk av kortison på barnet mitt, fordi jeg selv merker det på kroppen nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med Honesty. Kortison er ikke farlig så lenge man følger legens anvisning (og da mener jeg en hudlege som har peiling ;)).

Badeskrekk har jeg ikke så mange tips mot. Har tidvis nektet her også, men det går som regel ganske fort over. Vi prøver å ikke presse på, men la henne få tilbudet om å sitte i en badebalje med masse leker i dusjen sammen med oss.

Skrevet

Det var da voldsomt til svartmaling av legestanden? Mannen var en gang hos en privat hudlege som bare var mest opptatt av å skrive ut resept, og få pengene sine, men i helsevesenet er vi i hvertfall her blitt møtt både med forståelse og kompetanse.

Skrevet

Svartmaling? Jeg sier det som det er. De aller fleste allmennleger har ikke kompetanse når det gjelder hudleger. Da er det kun steroidpreparater som gjelder.

Jeg var hos hudlege en gang, fikk til svar at jeg måtte holde meg unna vann og bruke ibaril.. Flott.

Gjest Anne mao
Skrevet

Tips til eksemhud er å skylde med kaldt ( så kaldt du orker uten at det er vondt) vann etter bad og dusj, det hjelper veldig fordi det roer ned huden. Jeg har blitt mye bedre etter dette. På meg blir jeg avhengig av kremer, så ikke smør hvis det ikke er nødvendig, kanskje det kan hjeøpe :)

Skrevet

Hmm, nå er folk med eksem plaget av tørr hud, så anbefalingene er å smøre ofte med gode fuktighetskremer.

• Liker 1
Skrevet

Hmm, nå er folk med eksem plaget av tørr hud, så anbefalingene er å smøre ofte med gode fuktighetskremer.

Vi har også fått beskjed at atopikere skal smøres så ofte som nødvendig og at man aldri skal tenke at de blir avhengige. :jepp:

Skrevet

Vi fikk anbefalt av Dr.Bondevik i Oslo, Dexeryl. Det har virket kjempefint for oss. Kjøpes på apoteket, reseptfritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...