Gå til innhold

Lånekassen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. jeg vet det er poulært å klage på alt som har med kundeservice og saksbehandlingstid hva angår lånekassa. men come on? søkte lån/stipend nå tidlig oktober. 8 UKERS BEHANDLINGSTID. det kan da umulig være SÅ mange studenter som søker nå! Men jeg vet at det vanligvis ikke tar så lang tid, så spm mitt er egentlig om det er noen her som har fått søknaden ferdigbehandlet mye før normert tid? jeg vil altså egentig at noen her skal si at de fikk samme beskjeden og så tok det bare en uke. men det skjer vel ikke. det like før jeg må selge meg her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. Hvorfor i all verden søkte du først NÅ? De fleste studier har jo kommet godt i gang allerede, så du har jo visst om det ganske lenge.

Personlig har jeg ALDRI hatt problemer med lånekassa. Etter at jeg ble student har jeg alltid søkt i god tid (altså med én gang jeg vet at jeg har plassen) og sendt inn gjeldsbrev med en gang jeg fikk det. Da har det heller aldri vært noe problem å få pengene.

Det første året mitt som student greide studiestedet mitt å ikke registrere studiet mitt riktig, sånn at da jeg søkte i juli ble det feil. Måtte søke på nytt midt i august (da hadde studiestedet rettet opp feilen), og da skulle jeg straks reise utenlands. Så hva gjorde jeg? Jeg ringte lånekassa, snakka med en hyggelig mann som ordnet det. Pengene kom et par dager senere.

Konklusjonen min er: Lånekassa er snille så lenge DU gjør det du skal. Alle de jeg kjenner som har hatt problemer har enten prøvd å snylte eller lure seg unna, eller vært sløve og søkt sent.

• Liker 1
Skrevet

Du kommer antageligvis til å få pengene i løpet av 1-2 uker. Behandlingstiden er et maksimum, og stort sett tar det ikke så lang tid i de periodene hvor alle søker engang.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet i en videregående skole for noen år siden og tok i mot søknader til lånekassen, og oppfatningen min er at behandlingstiden var kortere utover høsten. Men det kan jo sikkert være forskjellig uansett. Skal søke selv snart og håper virkelig at det ikke tar så lang tid :sukk:

Skrevet

Lurer på akkurat det samme som deg ts. Søkte nå i oktober og fikk beskjed om åtte ukers behandlingstid. Helt utrolig med tanke på at de fleste har søkt i juli/august...

Skrevet

Takk for svar! Spesielt glad for svaret i midten! Du surrer fælt nå surriball. Jeg har slett ikke vært sløv med å søke .Greia er at jeg fikk avslag grunnet 15 manglende studiepoeng så jeg tok konteeksamen og alt er nå herved fiksa. Dro til Lånekassen på økern her om dagen og der satt det en gorilla som var direkte ufin og skrev ut personnr mitt så alle kunne høre. Ikke bare det, fikk også en "DO KANKE GÅ FORAN I KØA!!" jeg var bare ute etter litt mer enn den sedvanlige generelle infoen de pleier å komme med. Ble til slutt så provosert at jeg bare gikk. Det er sjeldent jeg gjør. Sikker på han satt meg bakerst i køa så har vel pengene i Mars jeg nå.

Skrevet

Jeg søkte tidlig og fikk svar fort! De jobber faktisk veldig hardt der nede. Mye som må gjøres som vi ikke ser. Jeg søkte i juni og fikk pengene når studiet startet. er bare å tenke litt framover, så ordner det seg fint

Skrevet

Jeg har ventet siden begynnelsen av juli.

Skrevet

Jeg har ventet siden begynnelsen av juli.

Da har du gjort noe feil. Ikke skyld på lånekassen når du ikke gjør ting riktig selv

Skrevet

Jeg søkte i juli, med en gang jeg fikk skoleplass, men fikk ikke gjeldsbrev før begynnelsen av oktober. Her var det Lånekassen som gjorde feil. Men når man har sendt inn gjeldsbrevet, tar det ikke lang tid før pengene er på konto. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...