Gjest badeand1 Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Skal til Sverige og lurer på om det lønner seg å betale med Norske eller Svenske kr? Sånn at det blir billigst. Og hva lønner seg å kjøpe i sverige utenom kjøtt, godteri og røyk?
LadyStarlight Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Det beste er å betale i svenske kroner. Betaler du i norske er det butikken som bestemmer kursen og ikke banken din. Jeg synes det er greit å kjøpe proteinpulver/kosttilskudd og filmer egentlig. Det jeg kom på i farta 1
LadyStarlight Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Kom på dopapir, såper og vaskepulver også
Mayah Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg pleier å betale med VISA, da får du bankens vekslingskurs og ikke butikkens. Bare si at du betaler med VISA når kassapersonalet spør om du vil betale med svenske eller norske. Som regel er bankens kurs mer lønnsom og oppdatert. Ellers kan du spare noen kroner på å kjøpe klær og sminke i Sverige, og hårfarge lønner seg så absolutt å kjøpe der! 1
KaffeLars Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Husk at banken alltid tar 1,75 % provisjon på veksling når du handler med VISA i lokal valuta, men jeg har alltid sett at det lønner seg å alltid betale med lokal valuta, også i nettbutikker. Nettbutikken lyver ofte på en lur måte når de sier "beste kurs", for hva er beste kurs? For dem ja
Rampolina Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg handler kjøtt i alle varianter. Nå bor jeg jo så nære at jeg skvetter over altfor ofte, men standard handlekurv blir som regel: brett med brus knekkebrød (har litt mer utvalg enn her) pitabrød indrefilet av svin pommes frites yoghurt til minsten fløte med mindre fett (den oransje) litt ymse kjøttpålegg, særlig roastbiff smøreoster kyllingfilet indrefilet av okse bankekjøtt blandingsfärs( 50/50 kjøttdeig/karb.deig) varme grillben (revben) og kyllingklubber Kjöttbullar Bacon Sideflesk Lasagnette (en litt annen variant av vanlig lasagne) dopapir sukker og mel hvis jeg skal bake, koster mindre enn her shampo/balsam Og er du på Nordbysenteret så kan du handle fra toppen av listen og jobbe deg gjennom butikken hehe. Alt er skrevet i rekkefølge Ja, jeg er for ofte i Sverige! Og har du små barn så er jo barnemat lurt å dra med seg, særlig vellingen!
Gjest badeand1 Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Takk for svar. Ringte banken og de sa at det var lurt å betale med svenske, som dere sier her. Rampolina; hehe, rekkefølge ja. Thank you! =) Skal garantert kjøpe shampo, balsam og hårfarge der. og hårkur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå