Gå til innhold

Henvisning til gynekolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger en gynekologisk undersøkelse. Ikke noe spesielt, men det er på tide med celleprøve blant annet. Jeg ønsker ikke å gå til fastlegen min, da jeg ikke har all verdens tillitt til han. (Det vil si, fastlegen min er flott, men vikaren hans er jeg ikke like trygg på) Jeg har vurdert Volvat, men ser nå at der snakker vi over 1500 kr og det blir for dyrt. Og da står jeg igjen med henvisning, og har derfor et par spørsmål i forbindelse med det.

1. Må jeg dra til fastlegen for å få henvisning eller holder det å ringe?

2. Får man i det hele tatt henvisning hvis det ikke er noe "spesielt"?

3. Hvis jeg får henvisning, kan jeg da bestemme hvilken dag jeg ønsker undersøkelsen? (Så fremt gynekologen har mulighet den dagen, selvsagt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten, hvor mye koster en GU når man har fått henvisning? Hvis det er like dyrt som Volvat så kan jeg jo like så greit ringe dit først som sist..

Skrevet

Hei

Du kan ringe og be om henvisning som blir sendt hjem til deg, slik at du kan ta den med/sende den dit du vil. Prisene vil no variere, alt ettersom akkuttime/time på kvelen, hvor osv. Men en vanlig time hos min gynekolog på dagtid koster rundt 475 kr.

Spørsmål 1: Prøv å ring dit.

Spørsmål 2: Det kommer ann på rutiner/praksisen til gynekologen (søk på google og se etter om det er et sted som de ikke trenger henvising)

Spørsmål 3: Ja det kan du, men du bør ikke ha menstruasjon. (Du avataler med legesekretær på telefon hos gynekologen)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...