sebastianen Skrevet 13. oktober 2011 #22 Skrevet 13. oktober 2011 Hver gang jeg leser her inne på barn og familie, blir jeg litt smådeprimert. Det virker som om hver og en her inne er superforeldre, som gjør alt etter boka, aldri tar et valg uten at det er begrunnet i en eller annen teori for barneoppdragelse, og hver lille setning kan få konsekvenser langt inn i fremtiden. Gjør dere aldri ting som kanskje ikke er helt pedagogisk korrekt? Gir dere ALDRI en kjeks på en onsdag fordi du har en grusom hodepine og ungene er helt turbo? Lar dem se en halvtime barne-tv om morgenen så du kan få slappe av litt? Har dere aldri i deres stille sinn lyst til å dra ungene etter ørene og fortelle dem hvor skapet skal stå, fordi dere er møkka lei syting, skriking og krangling? Jeg vil ikke påstå at jeg er en dårlig mor. Jeg er aldri slem med barna mine. Men jeg gjør nok ikke alt etter boka HELE tiden. Jeg kan true med at "hvis du ikke slutter med sånn og sånn blir det ikke lørdagsgodt til helga". Vi kan finne på å spise is på en tirsdag. Jeg kan heve stemmen ganske kraftig når det står på som verst. 90% av tiden koser vi oss sammen. 10% av tiden er ungene kranglete og sutrete, og INNIMELLOM bruker jeg løsninger som kanskje ikke er superpedagogiske. Gjør det meg til en dårlig mor? Og er jeg den eneste i verden som gjør slike ting?!? Nei, det er du ikke . Synes det høres bra ut jeg . Mye bedre enn superkontroll til enhver tid .
Gjest *Røyskatt* Skrevet 13. oktober 2011 #23 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg gir kjeks, juicebokser, saft etc. Og vi ser barnetv om morran, ene og alene for at jeg skal ha litt fred og ro mens jeg får i meg kaffen. An og til vil jeg bare riste eldste når ho trasser, og av og til blir jeg frustrert å kjefter. Ungene kan skrike litt, uten at jeg går til de med en eneste gang. Eldste fikk eget rom når ho var fire måneder, og det var himmelsk. Og ellers, så bestikker jeg eldste med sutten når ho er sliten, og jeg ikke orker trass.. Og mange andre ting og.
Miss moneypenny Skrevet 13. oktober 2011 #24 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg er ingen superforelder jeg heller. Ga kjeks istad når hun ikke ville spise middagen sin, fordi hun ikke har spist noe særlig i dag og jeg ville at hun skulle få i seg noe. Jeg gir også juice når jeg føler at en avledning er nødvendig, rosiner for å få henne til å sitte i ro i bilen, +++. Og jeg kasta brødskiva veggimellom så den landa oppå kjøkkenvifta istad, fordi hun har dytta vekk de 6 måltidene jeg har tilbudt i dag. (Men det så hun ikke for da var hun i stua). Jeg tror at man er mer enn god nok som forelder sålenge man gir tilstrekkelig kjærlighet og trygghet, selvom man velger lettvinne løsninger iblant, og kan bli litt oppgitt
Ciara Skrevet 13. oktober 2011 #25 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg tror det er usunt for hele familien hvis man for enhver pris skal gjøre alt riktig hele tiden. Det blir rett og slett ikke riktig. Vi er bare mennesker, og det har barna godt av å lære. Så lenge det er unntaket og ikke regelen ser jeg ikke problemet ved å eksplodere, gi barnet godteri midt i uka eller la det se på tv. Det gjør jeg selv, og det er ingenting som tyder på at sønnen min har tatt noe skade av det så langt Jeg tror vi bør gjøre oss selv den tjenesten å ikke være så forferdelig strenge med oss selv og heller prøve å slå oss til ro med at vi gjør vårt beste.
Gjest Wanted Skrevet 13. oktober 2011 #26 Skrevet 13. oktober 2011 Husk at det er et syndrom på forum at alle har lyst å fremstå som enestående og fantastiske supermødre som skifter bleier og baker cookies til mannen på samme tid. :gjeiper: De bruker aldri andre sko enn Ecco eller Viking Gore-tex og de lagde mat fra bunnen av istedet for å kjøpe glass. De synes også det er det eneste riktige å være konsekvent 100% av tiden, aldri drikke alkohol i samme hus som barna, aldri se unødvendig tv, aldri dra ut på byen, aldri en dag uten skikkelig middag (helst med salat ved siden av) og aldri i verden skal man la barnet gråte uten at det får ei hand å holde i. :gjeiper: Jeg er også en av de som gjerne vil være supermor, men som innser at jeg nok ikke er et menneske med superkrefter. Jeg orker ikke å lage skikkelige middager hver eneste dag, så noen ganger går det i ferdigpizza eller andre lettvint og mindre sunne løsninger. Han får også se tv nokså ubegrenset, fordi det er stort sett det eneste som får han til å sitte i ro noen minutter. Han får også smake litt snop av meg innimellom, og han får flaske ennå selv om mange mener at han burde slutta for leeeeenge siden (Han er ca 20 mnd). Men jeg anser meg selv som en god mor. Han er alltid ren og pen i tøyet, han får mat som metter når han er sulten, han får ubegrensede mengder med kos og kjærlighet og han har gode uteklær og sko. Han har det helt supert!! 1
sebastianen Skrevet 13. oktober 2011 #27 Skrevet 13. oktober 2011 Husk at det er et syndrom på forum at alle har lyst å fremstå som enestående og fantastiske supermødre som skifter bleier og baker cookies til mannen på samme tid. :gjeiper: De uuuuuææææææææ de coockiene ville ikke jeg hatt . 1
Gjest Wanted Skrevet 13. oktober 2011 #28 Skrevet 13. oktober 2011 uuuuuææææææææ de coockiene ville ikke jeg hatt . Men supermødre har én ren og én skitten hånd. Og de forveksler de aldri.. :gjeiper:
missLynch Skrevet 13. oktober 2011 #29 Skrevet 13. oktober 2011 Herregud, jeg kommer til å gjøre masse som ikke er helt etter boka! Det er ingen som gjør det, men man gjør vel sitt for å fremstå i et bedre lys i et forum, sikkert. It's only human. Når det er sagt: på et forum kan enkelte folk være ganske krasse og fordømmende dersom noen er ærlige, og forteller at de gjør ting som ikke er helt pr. definisjon "riktig". Ikke så greit å være dønn ærlig da, er det vel...? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå