Knøttet Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har vært plaget med plutselige svimmelhetsanfall noen ganger i året i flere år nå. Jeg har vært hos mange leger, prøvd mange tester og vært innlagt på sykehuset, men ingen finner noe som helst. Jeg har ikke krystallsyke/bppv/virus på balansenerven, i følge legene, men jeg plages stadig. I går leste jeg om basilær migrene, dette er da migrene hvor man ikke får hodepine, men svimmelhet i stedet. Dette hørtes veldig ut som slik jeg har det! I tillegg har jeg vært plaget med migrene med aura i tenårene, og denne ble utløst av det samme som jeg får svimmelhetsanfallene av- at jeg er utslitt og utkjørt. Er det noen som vet mer om bisalær migrene? Jeg har vært på sykehuset og fått MR (eller var det CT?), men de fant ikke noe som kunne forklare svimmelheten. Burde de ikke finne noe om det er bisalær migrene?
Gjest Thea Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg er også utrolig svimmel og uvel av og til. Har migrene også, men kan bli svært svimmel uten å få migrene også. Plages også en del med priodevis smerter i rygg og nakken. Legen har sjekket med blodprøver uten å finne noe unormalt. Mente det kunne være psykisk Har tatt MR, CT og rønken flere ganger gjennom mange år uten funn. Men.. da jeg ikke fikk hjelp av legen fant jeg ut at jeg skulle prøve en flink manuellterapaut siden jeg trodde det kanskje bare var muskulære plager. Han tittet på MR som var tatt for en del år tilbake. Viste seg at det var -mye- galt med nakken alikevel. Ting som forklarte veldig godt mine plager. Ikke altid de er like flinke til å tyde slike bilder virker det som.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Sier ikke at det nødvendigvis MÅ hjelpe for deg,men en bekjent av meg gikk til naprapat og fikk ordnet opp i nakkespenninger og låsninger.Vips,så ble svimmelheten borte:) verdt et forsøk iallefall
Gjest gjest Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Hei, Jeg har ikke hørt om bisalær migrene, men jeg sliter med både spenningshodepine og migrene. Jeg har får også sånne svimmelhetsanfall noen ganger. Det kan vare fra 1-4 dager, noen ganger ganske ille at jeg må være hjemme fra jobb, og andre ganger så er det veldig lett svimmelhet/ubalanse. Jeg går jevnlig til fysioterapaut og han sier at dette kan komme fra nakken/rygg og får flere pasienter med det samme problemet. Migrene og nakke/rygg problemer henger ofte sammen og kan trigge hverandre. Da er ofte en bedøvelsesprøyte i nakken nok at svimmelheten forsvinner umiddelbart. Siden du allerede har fått MR, så ville jeg anbefale å gå til en fysio eller manuellterapaut. Jeg ville også kontaktet en nevrolog.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå