Gå til innhold

Når vintersko til 800 kr er for dyrt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mye som skal kjøpes til barnehagebarn når vinteren kommer og hvert år grøsser jeg av at alle testvinnerene når det gjelder vintersko koster 7-800 kroner. Dette er mye penger, spesielt når man har to barnehagebarn og skal kjøpe en rekke annet utstyr i tillegg. Jeg skjønner at man i stor grad får det man betaler for, men er det virkelig slik at det ikke finnes en eneste god, varm og bevegelig vintersko til litt lavere pris? Kjøper alle alltid testvinnerene? Jeg føler jeg ikke tør kjøpe noen sko som ikke har vært testet og gjør det bra, for da kan jeg jo ikke vite hvor god skoen er, og det blir ikke billig om man må kjøpe nye sko etter noen uker fordi det viser seg at barnet er kald på føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annaires

Jeg kjøper kun ecco og viking til frøkna. Jeg har slitt med ryggen i alle år, og tør ikke gamble med ryggen hennes.

Når det er sagt så kom vel skopunktens Lejon ganske høyt opp i årets vinterstøvel test. Den koster 299 ;)

http://www.barnetest.no/?p=165

Endret av Annaires
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd litt forskjellig, men de siste årene endt opp med de dyreste skoene som har goretex.

Barna mine har hatt diverse -tex (sympatex, ponnitex og hva det nå heter....) Men synes ingen har vært like gode som goretex skoene.

Jobber i barnehage selv også og har ofte sett at enkelte sko er ok ute, så går vi inn, skoene står i gangen og snøen som var utenpå (selv om vi børster bort det meste) smelter og skoen blir våt.. Barnet har da våte sko når vi skal ut en gang til, eller når de skal hjem. Dette har jeg ikke opplevd med de som har ordentlig goretex.

Nå er det kanskje ikke noe godt råd akkurat nå, men jeg kjøper ofte noen par vintersko på salg om våren som er 1-2 str større enn det barna har da. Som regel passer de vinteren etter. Slik sett kan man jo få en god pris. Sko til 800 kr blir kostende mye mindre når det er 50- 70 % på de :) Og blir de for små til mine barn, jubler søsteren min for da ender de opp til hennes barn ;)

Endret av Leanne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Er det noe vi prioriterer her i huset så er det sko. Både jeg og pappaen får vondt i ryggen av dårlige sko så vi kjøper noen som er gode på juniors fot. Her i huset er det Viking som sitter best. For ikke så lenge siden kunne man kjøpe to par Viking vintersko på Skoringen til prisen av ett. da ble det 349,- pr par. De har også slike vintersko på XXL til en lavere pris enn i skobutikkene. Ellers så har jeg hørt mange si positive ting om Skofus-skoene og Pony-skoene som er litt rimeligere.

Så det finnes en del alternativer som ikke koster 800 kr. :) Hold utkikk etter tilbud eller prøv andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ungen som regel hatt Vikingsko (vinter som sommer), men veldig bevisst på tilbud. For litt siden var det 2 for prisen av 1 på Skoringen og så kom bestemor over et tilbud på Sorelsko til 199,-. Så man kan spare endel på å følge med på tibud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i skobutikk, og vi har dessverre ingen "billigsko" som måler seg med kvaliteten til Viking og Ecco. Dette fordi man selvsagt betaler for den høye kvaliteten. Når det kommer til varme, vanntetthet, pusting, komfort osv er det de vi anbefaler. Om man velger en mye billigere sko, velger man ofte bort noen av disse kvalitetene. Det trenger selvsagt ikke være en kjempestor merkbar forskjell, men for de minste barna er det jo vanskelig å uttrykke om de selv merker noe. Og ja, det er forståelig at det føles mye å bruke en såpass stor sum når barna bare kan bruke skoene en sesong, men det er like viktig (om ikke viktigere!) med gode sko i denne alderen som det er senere. Så jeg vil anbefale å prioritere virkelig gode sko til barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med ecco sko er heller dårlig.De gir meg faktisk ryggsmerter (jeg er kresen på sko pga ryggmargsskade)

Samme for ene barnet og mannen.

Om skoen passer deg ,betyr det ikke at den er bra.Vi er jo forskjellig

sko til 300-500-700 kan være like gode.Faktisk synes jeg de har holdt bedre på varmen,holdt føttene tørre og gitt bedre komfort enn eccosko.

Men igjen,det varier fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fottøy til barn er noe man ikke skal spare inn på. Jeg jobbet 3 år i skobutikk og folk som kjøpte billige sko og støvler kom tilbake etter noen uker fordi barnet ble våt på føttene, sålen var hard etc.

Viking, Cherroc og Ecco er merker å stole på. Ellers følg rådet om å kjøpe nye sko/støvler på våren når de er på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Det som står her om XXL stemmer. Ser at de har vikingsko, og sobel til ganske billig pris. Skal ut dit og kjøpe til vesla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg kjøper ikke dyre kler og sko det har jeg ikke råt til rett og slett.kjøper ikke dyrt til meg selv heller.det er mye bra på europris! handler alt slikt der jeg!dresser,sko,luer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Har ikke råd til så dyre ting jeg heller. Vesla har parkdresser fra sparkjøp og en merkedress kjøpt på outlet. Dersom man har outlet i nærheten så vil jeg anbefale å gå dit til tider for å se.

Ellers er Coop Obs et godt sted å gå dersom man har det i nærheten. De har alltid tilbud på barneklær, og barnesko :) Og også til oss voksne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år kjøpte Sorel vintersko til 350,-. De har sånn ullfor som kan tas ut. Var på tilbud, nedsatt fra rundt 500. Disse skal ungen bruke på den kaldeste vinteren (vi bor nordpå). Ellers har hun vikingesko fra ifjor (kjøpt på salg, nedsatt fra 800 til halv pris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sko budsjett er ett stort budsjett for oss med barn i lav skole alder. her kreves det gym sko,og inne sko i tilleg til at alle må ha støvler,vintersko og joggesko og kansje fin sko. på EN unge blir det iallefal 6 par sko.du må han steikandes god råd om du kjøper alle para til 800,- pr stk. og ecco merket el.l.

dyre sko er for rikinger. så må vi ha jakker,sommer jakke,vinterjakke og dress...vis det blir bergans det også så holder det ikke med barnetrydg iallefal.

dyre kler og sko er oppskrytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sko budsjett er ett stort budsjett for oss med barn i lav skole alder. her kreves det gym sko,og inne sko i tilleg til at alle må ha støvler,vintersko og joggesko og kansje fin sko. på EN unge blir det iallefal 6 par sko.du må han steikandes god råd om du kjøper alle para til 800,- pr stk. og ecco merket el.l.

dyre sko er for rikinger. så må vi ha jakker,sommer jakke,vinterjakke og dress...vis det blir bergans det også så holder det ikke med barnetrydg iallefal.

dyre kler og sko er oppskrytt.

Nå koster da ikke gode sommersko 800kr, det er det stort sett bare vinterskoene som gjør.

Som nevnt flere ganger i tråden her, så kan man ved å være prisbevisst og følge med litt, kjøpe ganske mye sko på salg. Ofte er det tilbud som to par til prisen av ett.

Kjøpte merkejoggesko (innesko) til sønnen på Obs for 150,-

Bergans er urimelig dyrt til barn. Ville nok heller holdt meg til de merkene som faktisk lages til barna, og heller kjøpt dem på Finn eller kanskje loppemarked? Har kjøpt mye Reima og Troll sånn, og det er så god kvalitet at det fint holder ett par unger til.

(Har kjøpt Reima-lue til 20kr på loppis. Den så ubrukt ut.)

Synes forøvrig det er viktigere å prioritere penger til ordentlige sko til ungene enn til det meste annet. Det er dumt å ødelegge ryggen og bena dems for å spare penger. Det er ikke billig å ha ryggproblemer som voksen, nemlig...

Men om du hadde arveklær eller Europrisklær, det tror jeg faktisk ikke så mange tenker over når de blir voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vil opplyse deg om at sko på tilbud hos merke forhandlere oftest er når vanlige folk ikke har penger.får lønn 20. og tilbuda kommer veldig ofte rundt 15. eller før. tåpelig å si at man liksom er en dårlig mor vis ungene ikke har ecco sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror brukeren nevnte Reima-lue som eksempel - mange skatter på loppis. Og jeg har full forståelse for alle de som mener at man må legge litt i sko til barneføtter, det er en investering for livet. Følger man med på salg, planlegger, snakker litt med mødre som kanskje har gjort feilkjøp og sitter med ubrukte sko de vil selge videre osv, kommer man veldig langt. :) Skal ikke store innsatsen til for å få kvalitetsmerkene til en overkommelig pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellos er genial sånn sett. Er man en god kunde der belønner de deg med gode rabatter.

Jeg kjøper alltid dyre Kavat sko til 40 % osv.

Man kan spare mye på å handle litt bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...