AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Ja, hva er kyssesyken, og hva er symptomene? Er det en alvorlig sykdom? Hvordan smittes den, og hvor lang tid går det fra man er smittet til man blir syk? Jeg er helt blank på denne sykdommen, så her må jeg få det inn med teskje
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/kyssesyke.php Her står egentlig svarene på alle spørsmålene dine :-)
Mus-Katt Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Vel, alt dette kan du finne på google.no. Lange lister og mye informasjon. Alvorlig og alvorlig fru blom, det er individuelt hvordan man reagerer. Mange merker ikke at de har det engang, noen blir dårlig akkurat som på en måte influensa, men enda mer utmattet og sliten gjerne over flere uker. Noen, de færreste, blir lagt inn på sykehuset pga dårlige verdier, men det skjer altså ikke de fleste. Ang inkubasjonstid ++ , altså du kan finne alt på google i løpet av 10 sekunder hvis du søker der.
Gjest Solmåne Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Haha.. jeg kan huske når jeg hadde det. Når det var som verst visste jeg ikke at jeg hadde kyssesyken, så jeg kjempet meg i vei til skolen hver dag.. brukte eviiiiiig lang tid på å bare gå til skolen. Måtte ta flere pauser på veien. Sovnet bare på pulten når jeg var kommet på skolen.. helt sykt utmattet og orket ikke gjøre en dritt! Så gikk jeg til legen bare for å se om jeg hadde vitaminmangel og i forbindelse med at jeg hadde fått en hoven lymfeknute.. og jaggu var det ikke kyssesyken som herjet på Men jeg følte jeg var heldig! Vet om noen som mer eller mindre måtte holde seg hjemme i 6 mnd til 1 år.. jeg var bare dårlig noen måneder men var ikke noe særlig borte fra skolen, selv om jeg burde vært det når jeg var på det verste (men da var jeg jo uvitende)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå