AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg vet ikke hva som skjer, men når jeg klemmer forsiktig rundt brystvorten kommer det blod ut den ene tårekanalen, eller hva det nå heter ... Venstre pupp! Det er ikke rent blod, men det er blod blandet med væske. Hjelp, hva er det??? Det er forresten jeg som hadde en AAA-batteristor klump i høyre bryst, som visstnok bare var en betennelse i melkekjertelen eller noe. Jeg er bare 30, så det kan vel umulig være noe galt?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Hvis du hadde betennelse i en melkekjertel, kan dette være pga det - altså betennelsen som tømmes ut. Men jeg synes du skal gå til legen for sikkerhets skyld.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Hvis du hadde betennelse i en melkekjertel, kan dette være pga det - altså betennelsen som tømmes ut. Men jeg synes du skal gå til legen for sikkerhets skyld. nei, betennelsen var i høyre bryst, og det er snart 1 år siden. Laget nylig en tråd om det her inne. Nå kommer det blod ut av det venstre brystet. Kjenner at det svir litt i kanalen.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 nei, betennelsen var i høyre bryst, og det er snart 1 år siden. Laget nylig en tråd om det her inne. Nå kommer det blod ut av det venstre brystet. Kjenner at det svir litt i kanalen. Ok, da misforsto jeg. Det kan komme av flere ting, f.eks. polypper i melkegangene. Men det kan også være et tegn på kreft, så det bør sjekkes av lege. Har noen i din nærmeste familie hatt brystkreft (mor/søster/tanter/bestemødre)?
chui Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Jepp. Det trenger ikke være noe, men dette er sånt man må sjekke hos legen for sikkerhets skyld.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Ok, da misforsto jeg. Det kan komme av flere ting, f.eks. polypper i melkegangene. Men det kan også være et tegn på kreft, så det bør sjekkes av lege. Har noen i din nærmeste familie hatt brystkreft (mor/søster/tanter/bestemødre)? Nei, ingen. Finnes ikke kreft på hverken mors eller fars-siden. Eneste er at et par har hatt svulster, men det var før min tid, og det var vannsvulst.
skruf Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Alle store forandringer i brystene bør sjekkes ut av lege. Nå mener jeg ikke typisk ømme, hovne pms-puper, men f.eks blod som kommer ut, plutselig innsunken brystvorte, sår på brystet som ikke har naturlig forklaring, plutselig cellulitthud på puppen, kuler.........
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Alle store forandringer i brystene bør sjekkes ut av lege. Nå mener jeg ikke typisk ømme, hovne pms-puper, men f.eks blod som kommer ut, plutselig innsunken brystvorte, sår på brystet som ikke har naturlig forklaring, plutselig cellulitthud på puppen, kuler......... Uff, jeg ble litt redd, jeg ... det er jo ikke, og har aldri vært, kreft i familien min. Så tenker at det er helt umulig at jeg plutselig skal få det... Jeg har ikke store pupper heller. Jeg har ingen klumper i brystet, og det er ellers fint. Er bare litt sår i kanalen der blodet kommer ut. kanskje bare betennelse i kanalen?
skruf Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 Uff, jeg ble litt redd, jeg ... det er jo ikke, og har aldri vært, kreft i familien min. Så tenker at det er helt umulig at jeg plutselig skal få det... Jeg har ikke store pupper heller. Jeg har ingen klumper i brystet, og det er ellers fint. Er bare litt sår i kanalen der blodet kommer ut. kanskje bare betennelse i kanalen? Små eller store pupper har ingenting å si, ei heller om det har vært brystkreft i familien tidligere. Såklart det kan være betennelse, men det er dumt å gjette. Har jeg vært deg ville jeg tatt en tlf til legen i morgen og bestilt time. Si hva det gjelder, så tror jeg nok du får en time ganske kjapt. Legen er den beste til å vurdere om det er ufarlig, eller om du bør henvises videre til mammografi. Prøv å pust godt ut, og bestill en time. Bedre å få det avklart enn å gå i uvisse og spenning. Og hvis det skulle være noe så er det bedre å finne det ut tidlig! til deg, ring legen i morgen!
Gjest bekymret Skrevet 21. oktober 2011 #11 Skrevet 21. oktober 2011 Hvordan går det? Har du vært hos mammografi og funnet ut hva det er? Jeg har akkurat det samme som deg. Jeg skal til mammografi på onsdag, og gruer meg veldig. Jeg blir jo redd for kreft selv om jeg bare er 34 år (og ikke kjenner noen klump i brystet.) Jeg håper du er frisk og rask!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2011 #12 Skrevet 21. oktober 2011 Hvordan går det? Har du vært hos mammografi og funnet ut hva det er? Jeg har akkurat det samme som deg. Jeg skal til mammografi på onsdag, og gruer meg veldig. Jeg blir jo redd for kreft selv om jeg bare er 34 år (og ikke kjenner noen klump i brystet.) Jeg håper du er frisk og rask! Nei, jeg ringte ikke legen. Dette med blod gikk over etter et par dager. Har ikke opplevd noe galt etter jeg lagde tråden, og alt virker helt normalt i ettertid Kom det mye blod ut av brystet på deg, da? Eller var det blod i væsken? Hva var det fastlegen sa til deg angående dette? Lykke til med mammografi Jeg er helt sikker på at det ikke er noe galt, du er jo bare 34!
Gjest bekymret Skrevet 22. oktober 2011 #13 Skrevet 22. oktober 2011 Det kommer blod ut av puppen, ikke blod i væsken. Blodet er mørkerødt. Jeg har hatt det en uke nå, og det har ikke skjedd noen endring. Hverken jeg eller legen min kjenner noen klump i brystet (men det trøster meg ikke så veldig. Jeg har en godartet klump i det andre brystet, og legen kjenner ikke den heller....) Legen sa at jeg ikke har andre symptomer på kreft, men sier at dette alltid skal kontrolleres på mammografi. Heldigvis får jeg komme allerede på onsdag (halvannen uke etter at det er oppdaget). Der vet jeg at de har både mammografi, ultralyd og mulighet for å snakke med kirurg hvis det er nødvendig. Så jeg kan heldigvis få mye informasjon samme dag istedenfor å vente.... Kryss fingrene!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2011 #14 Skrevet 22. oktober 2011 Krysser fingre! Men lurer på ... har du det følelsesmessig bra? Eller sliter du med noe? Og hvordan er kostholdet ditt? Selv sliter jeg mye psykisk, slik at det kommer til utslag fysisk i kroppen min. Og et dårlig kosthold gjør ikke ting bedre. Jeg har lagt om kostholdet nå, fordi jeg føler det ikke er så bra med alt dette sukkeret og alt det hvite melet hele tiden. Det er jo sukker og hvetemel i alt! Så prøver å lage mesteparten fra grunnen og så rent jeg kan og så grovt jeg kan, så vet jeg hva jeg får i meg. Prøver også å prate om følelsene mine til noen jeg kan betro meg til, og føler det letter litt. Har lest en del om at følelser kan sette seg fast i kroppen og skape sykdom. Er nok en god sammenheng mellom det følelsesmessige, kostholdet og det å mosjonere
Gjest Bekymret Skrevet 22. oktober 2011 #15 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg har det følelsesmessig bra og har et godt kosthold. Trener ikke, men er likevel i ganske bra form. Jeg tror nok ikke det er årsaken og tror vel heller på en fysisk årsak... Det finnes sikkert mange ulike årsaker til dette, siden det bare er 5% av tilfellene som skyldes kreft...
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2011 #16 Skrevet 23. oktober 2011 Du må fortelle hvordan det går, iallfall!
Gjest bekymret Skrevet 26. oktober 2011 #17 Skrevet 26. oktober 2011 Nå har jeg vært til mammografi, ultralyd, samt snakket med kirurg. Det fant ingen ting! Heldigvis... Årsaken til at det kommer blod ut av puppen har de ikke funnet ut av ennå, og i verste fall kan det skyldes en begynnende brystkreft som ikke kan sees på bildene ennå. sannsynligvis er det noe ufarlig, men for sikkerhetsskyld skal jeg til MR. Litt spent, men glad for at de ikke fant noe i dag...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå