Gå til innhold

Somewhere under the rainbow.

Store My

Anbefalte innlegg

I dag skulle bilannonsen ut i avisa, men den var ikke der. Så jeg begynte å sjekke på finn.no. Det viste seg at da de endra annonsen når vi ringte sist, hadde de også endra grunnpakke. Så i stedet for 3 annonser med bilde i lokalavisa, sto det at vi skulle legge ut én annonse uten bilde i Aftenposten. Heldigvis kosta den grunnpakken vi hadde bestilt og aftenposten-pakken forskjellige ting, så det var ganske lett å bevise at de hadde gjort feil.

Så nå har de endra annonsen, annonsen er plutselig igjen på toppen på finn.no og vi får en uke ekstra annonsetid. Og jeg er så stolt og fornøyd fordi jeg turte å ringe. Flink My!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg skikkelig lei meg og oppgitt. Jeg har ofte følt meg ensom i denne private finanskrisa vår, har følt at Mannen ikke har skjønt alvoret. Men i dag toppet det seg. Han fikk mail fra en kamerat som skal gifte seg i Thailand i sommer. Det hadde selvfølgelig vært stas å dra, men aldri i verden at vi får økonomien nok opp på beina til det innen denne sommeren. Så da Mannen sendte meg melding og spurte om jeg hadde fått mail om bryllupet, sa jeg at ja, jeg hadde fått den, men at vi ikke har råd til å dra. Han sendte melding om at han hadde sett på flybilletter og at det kosta 10 000 per stykk, men at det var jo billigere med charter. Jeg skrev at vi kunne se på det når han kom hjem, men at vi uansett ikke hadde råd. Da skrev han "Ja. Men koster ikke så mye der nede da." Hva slags virkelighet lever han i? Vi har så langt lånt MASSE av familie, og vi må sansynligvis låne enda mer før han eventuelt får penger fra NAV. I tillegg har vi reparert bilen for 50 000 kroner og han har et kredittlån som må bort fortest mulig. Planen min var at vi skulle få betalt ned på de fleste av disse lånene innen sommeren (ved hjelp av feriepengene hans). Og i løpet av høsten skulle jeg begynne å betale tilbake på pengene vi har lånt av meg (pengegave fra besteforelder). Innen vi får solgt bilen kommer vi til å gå i null/minus selv med inntekt fra NAV, så da får vi ikke lagt oss opp noen penger. Hvordan kan et oppegående menneske ikke skjønne at vi ikke kan dra til Thailand? Og om vi så hadde hatt råd, så hadde vært superteit å bruke de pengene til Thailandstur med tanke på at svigers skal betale årets sommerferie for oss, fordi vi ikke har råd til å betale selv. Så argumenterer han med at vi kan dra til Thailand, for det er ikke så dyrt å leve der nede. :rolleyes: Jeg er så sint og oppgitt og skuffa, og jeg er så sliten. Akkurat nå føler jeg at han er en ekstrabelastning. :sukk:

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han endelig kommet hjem, så vi fikk snakket om at det var mest ønsketenkning fra hans side. For han vil så gjerne få til å dra. Og det skjønner jeg, jo. Hadde det vært noe som helst mulighet for å få det til, hadde jeg skaffet billetter på flekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Uff, for en utrolig tøff situasjon dere er i, og jeg skjønner at du ble litt oppgitt over mannen. Samtidig skjønner jeg jo at han virkelig ønsker å reise, og prøver å finne løsninger for å få det til!

Så du etterlyste tips til serier. Hva slags serier liker du da? Hvis du liker sær humor, kan jeg tipse deg om en serie som heter "It`s always sunny in Philadelphia". Gutta mine digger den, men jeg synes det er litt vel sykt, da ;) Og i samme gate, har vi en som heter "Trailer Trash".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en utrolig tøff situasjon dere er i, og jeg skjønner at du ble litt oppgitt over mannen. Samtidig skjønner jeg jo at han virkelig ønsker å reise, og prøver å finne løsninger for å få det til!

Så du etterlyste tips til serier. Hva slags serier liker du da? Hvis du liker sær humor, kan jeg tipse deg om en serie som heter "It`s always sunny in Philadelphia". Gutta mine digger den, men jeg synes det er litt vel sykt, da ;) Og i samme gate, har vi en som heter "Trailer Trash".

Ja, situasjonen er helt jævlig, for å si det rett ut. Jeg har alltid vært flink med penger. Javisst er jeg alltid tom for penger på slutten av måneden, men da er alle regninger betalt og jeg har ALLTID satt penger på sparekonto, uansett om det bare ble en hundrelapp i måneden i de trangeste tider. Nå har jeg jo vært student i alle de år, og aldri hatt fulltidsjobb så jeg har alltid hatt mager inntekt, så det er ikke rart det er tomt på slutten av måneden, men jeg har alltid hatt sparepenger. Alltid. (mens mannen min har jeg oppdaget er også alltid tom for penger i slutten av måneden, han betaler regningene, men han har aldri hatt noen sparepenger. så vi tenker annerledes når det kommer til økonomi. jeg synes han er litt uansvarlig, og tok dermed over økonomien. dessverre gjorde jeg ikke det før det var slutt på inntekten hans, så nå er vi jo like langt. og jeg kjenner at innimellom blir jeg utrolig sint på han for at han ikke tenkte mer langsiktig og ansvarlig, og sint på meg selv for at jeg ikke tok over for lenge siden. og så blir jeg sint for at det i det hele tatt er nødvendig å ta over økonomistyringen for en voksen mann. jeg vet at veldig mange andre par har det på samme måte, men siden vi er i denne situasjonen nå er penger ofte i tankene mine og jeg er sliten og lunta er kort). Nå er sparekontoen tom for mange, mange måneder siden. Og jeg aner virkelig ikke når vi får penger igjen. Og det som er frustrerende er at jeg kan ikke hjelpe. Jeg klarer ikke å jobbe mer enn kanskje 30%, kanskje ikke det en gang (det er jo det jeg skal finne ut gjennom arbeidspraksis). Og hvis jeg jobber blir jeg trekt i støtte fra NAV, så det hjelper jo ikke noe økonomisk.

Takk for tips angående serie, forresten. Er godt å sette hjernen på pause. Jeg skal sjekke dem ut. Jeg liker både kommedie og drama. Finner jo fort ut om serien er noe for meg eller ikke. Men jeg hadde ikke hørt om noen av dem før. Så da skal jeg nok se om det er noe for meg i løpet av helga.

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags TV-serier liker du da? (leser i Juliane sin dagbok)

Jeg liker kommedier og drama, og typiske "jenteserier". Og så ser jeg en del "krim" a la Cold case, The closer etc. men jeg er egentlig litt lei av det.

Tok meg selv i å lese litt her og. Følte jeg bare måtte gi deg en :klemmer:

Tusen takk. Det er litt tøft for tida. Men det må da ordne seg snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kommedier og drama, og typiske "jenteserier". Og så ser jeg en del "krim" a la Cold case, The closer etc. men jeg er egentlig litt lei av det.

Har du sett The Modern Family? Den synes jeg er morsom! Også har det kommet nye serier som "The Big C" og "Body of Proof".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett The Modern Family? Den synes jeg er morsom! Også har det kommet nye serier som "The Big C" og "Body of Proof".

Ja, jeg har sett deler av The Modern Family. Men ikke alt. Så det var et godt tips. The Big C har jeg ikke hørt om. Hva handler den om? Ser på Body of Proof, men jeg tar meg i å bli litt irritert over den serien. Det blir litt for enkle og usansynlige løsninger på sakene. Tror det er fordi jeg har sett litt for mange av den typen serier allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi på IKEA, vi fikk mange gavekort jula 2010. Så vi skal endelig kjøpe rullegardinog og en kommode (har ikke noen plass til sengetøy nå), og så trenger vi ny stekepanne. Og så skal vi se etter nye vintersko til Mannen. De han har er helt råtnet bort. Mine faller også fra hverandre, men de kan limes. Jeg fikk nettopp noen penger av mormor og morfar, så da skal vi se om Mannen endelig kan få sko. De har vært dårlige hele sesongen, men nå får han vondt av å gå med dem. Og han som sliter med knærne trenger ikke ekstra belastning som skikkelig dårlige sko fører med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg må sende en hilsen nå som jeg har lest hele boken din.

Føler dere har fått en helt forferdelig behandling av NAV, men hva kan man gjøre? Er nyttesløst med et slikt støtteapparat.. Blir skikkelig lei meg på deres vegne..

Ang Thailandturen, hvis dere hadde hatt penger så hadde det kanskje vært nettopp en slik tur dere trengte? Jeg skjønner godt tankegangen din, og liker den, at dere skal betale ned mest mulig når dere har penger, men likevel må man unne seg noe i ny og ne, og etter så mye dritt og vanskelige situasjoner, så hadde dere kanskje hatt godt av å komme dere bort litt og kose dere med venner.

Jeg sender en klem og anbefaler fremdeles Heros :) Evt Chase om du liker action :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Big C har jeg ikke hørt om. Hva handler den om?

Det handler om en kreftsyk dame om prøver å se humoren ved å være syk og ved livet generellt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg må sende en hilsen nå som jeg har lest hele boken din.

Føler dere har fått en helt forferdelig behandling av NAV, men hva kan man gjøre? Er nyttesløst med et slikt støtteapparat.. Blir skikkelig lei meg på deres vegne..

Ang Thailandturen, hvis dere hadde hatt penger så hadde det kanskje vært nettopp en slik tur dere trengte? Jeg skjønner godt tankegangen din, og liker den, at dere skal betale ned mest mulig når dere har penger, men likevel må man unne seg noe i ny og ne, og etter så mye dritt og vanskelige situasjoner, så hadde dere kanskje hatt godt av å komme dere bort litt og kose dere med venner.

Jeg sender en klem og anbefaler fremdeles Heros :) Evt Chase om du liker action :klemmer:

Så koselig at du leste gjennom hele dagboka mi. Du behøvde jo ikke det. :klem:

Ja, jeg er enig med argumentasjonen din, det hadde vært veldig godt med et opphold i Thailand, men vi skal i bryllup i Oslo i sommer og så skal vi på cruise med svigers (de betaler). Det er ikke akkurat det samme som Thailand, men vi kommer oss i alle fall bort. Og selv om cruiset er betalt må vi komme oss til Stockholm hvor cruiset går fra. Og vi må jo også betale for reise og opphold i Oslo. Og så kommer jo mat i tillegg. Så det kommer til å gå nok penger uansett, og det er absolutt ikke synd på oss når det kommer til årets sommerferie. :) Men hvis vi vinner i Lotto, så kan vi kanskje dra til Thailand også. Hehe.

Det handler om en kreftsyk dame om prøver å se humoren ved å være syk og ved livet generellt sett.

Det hørtes veldig interessant ut. Skal sjekke ut det.

The secret lives of us er min andre favorittserie i hele verden.

Jeg stoler veldig, veldig på din anbefaling. For jeg vet vel hva som er din absolutte favorittserie i hele verden? :lur: ("OZ" for de uinvidde. Det er min absolutte favorittserie i hele verden).

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler veldig, veldig på din anbefaling. For jeg vet vel hva som er din absolutte favorittserie i hele verden? :lur: ("OZ" for de uinvidde. Det er min absolutte favorittserie i hele verden).

Det veit du :) Dette er en helt annen type serie da. Ikke like mye full frontal nudity, etter hva jeg husker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veit du :) Dette er en helt annen type serie da. Ikke like mye full frontal nudity, etter hva jeg husker ;)

Haha. Jeg må innrømme at det ikke er full frontal nudity som gjør Oz til yndlingsserien min (men det skader jo ikke :lur: ). Ja, det så ut som en helt annen type serie, men jeg har veldig trua på alt du anbefaler. :tommelopp: Så dessuten at det er 4 sesonger, så da har jeg noe å gjøre framover.

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp vite at ei venninne har fått kreft i livmora, og har måtte operert ut alt. Det har heldigvis ikke spredd seg videre, men det er så utrolig trist. Hun er ikke 30 en gang, men hun er midt i den alderen der alle begynner og mase og spørre om man snart skal ha barn. Hun har ingen barn fra før. Det må være skremmende og fælt nok å få kreft, og for venninna mi kommer sikkert sorgen i tillegg. Jeg har ikke snakket med henne personlig, hun er visst mye dårlig etter operasjonen enda. Men har i alle fall sendt henne melding og sagt at jeg gjerne kommer på besøk når hun har ork og lyst.

Kreft er så utrolig meningsløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...