Gå til innhold

Somewhere under the rainbow.

Store My

Anbefalte innlegg

Synes det er litt rart at mannen din ikke ble invitert i bryllupet, siden hunvar forlover i ditt.. Og nevne deg med pikenavnet ditt det syns jeg også bare er rart... :klo:

Godt å høre at du har kos deg :)

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er litt rart at mannen din ikke ble invitert i bryllupet, siden hunvar forlover i ditt.. Og nevne deg med pikenavnet ditt det syns jeg også bare er rart... :klo:

Godt å høre at du har kos deg :)

Enig!

Jeg er også enig. Men nå ble det nå en gang slik. Så får bare legge det bak meg, og heller fokusere på at det var et hyggelig bryllup. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har svigers endelig funnet ut hvor mye det koster å fikse bilen. Det er mye. Nå er jeg usikker på hvor mye av det som egentlig går under garantien fra den forrige gangen vi reparerte, men svigerfar nekter og høre på Mannen som hele tiden har sagt at han må sette bilen på et MECA-verksted for å finne ut av det. Så da får svigerfar bare ha det så godt og betale hele sulamitten, i stedet for å få deler av det fikset gratis. :klaske:

Vi begynner seriøst og snakke om å selge leiligheten vår. Er en del ting vi må tenke på. Vi har jo leieboere som tror vi de kan bo der til 2014, så vi må jo gi dem beskjed så tidlig som mulig.

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter fortsatt på svar fra NAV. Og når man venter på svar fra NAV er helg bare drit. Da vet man at man må vente til over helga før man hører noe. Burde jo bare slappe av i helga, siden vi ikke kan få svar da likevel. Men eg klarer ikke å slappe av. Hodet og kroppen går i høygir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått svar enda?

:klem:

Nei, fortsatt ikke noe svar. Er redd for avslagsbrev hver gang jeg åpner postkassa. Sjekker kontoen til Mannen hver ettermiddag for å se om det er kommet noen penger. Sjekker også NAV-siden hans. Der står det heller ikke noe. Snart 7 uker siden han søkte nå.

Jeg trykket forresten "liker" på innlegget ditt, jeg. Skulle trykke på svar, men det nye utseende forvirrer meg. Hehe.

---

Tok blodprøve på mandag. Fikk melding fra legen i går ettermiddag (etter legekontoret var stengt) om at stoffskifte er i bedring, fortsatt er for lavt og at jeg "bør øke dosen litt". Hæ? "øke dosen litt"??? Hva er litt? Kan jo ikke akkurat bare dosere meg selv. Skulle ringe i dag, men så glemte jeg det helt. Så jeg rekker nok ikke å få tak i riktig dosering før jeg drar på ferie. Drar jo på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så utrolig frustrerende at dere ikke har fått svar enda! Sju uker er virkelig ikke akseptabelt. Fatter ikke at dere makter, men det må man jo på et vis. Håper dere får svar før helga! :klem:

Og plusser tar jeg gladelig i mot, selv om det var en feil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig frustrerende at dere ikke har fått svar enda! Sju uker er virkelig ikke akseptabelt. Fatter ikke at dere makter, men det må man jo på et vis. Håper dere får svar før helga! :klem:

Og plusser tar jeg gladelig i mot, selv om det var en feil :ler:

Mannen får nesten ringe (IGJEN!!!) i morgen. Forhåpentligvis får vi positivt svar da. Og vi makter jo ikke, er helt utslitt og sover veldig dårlig, men vi kan jo ikke gjøre noe annet enn å ringe og mase og levere papirene de plutselig kommer på at de trenger og så venteventevente.

Du fortjener noen plusser. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men i alle dager da! Vi ringte NAV i dag, og da sa de at Mannen måtte søke på nytt. At han måtte søke på nytt hadde hun dama han snakket med sist notert seg, men hun hadde ikke sagt det til Mannen(!). Han må visst søke på nytt pga at han ikke overholdt fristen han fikk første gangen for å sende inn dokumentene fra jobben. Men han hadde jo ringt og gitt beskjed om at han ikke rakk fristen, og de sa det var greit. Og når vi fikk brev om at kravet om dagpenger var avslått pga manglende dokumentasjon ringte vi med én gang og da fikk vi også beskjed om at det var greit. Vi har ikke fått beskjed en eneste gang om at vi måtte søke på nytt etter det. Mannen har levert ny søknad i dag, og jeg har sendt klage på vedtak. Det er tross alt snakk om 7 uker som vi ikke får penger for. Og vi har søren meg ikke gjort noe feil. Vi har gjort som vi fikk beskjed om hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene er det mulig :daane: kjenner jeg blir oppgitt, frustrert og på gråten slik som dere blir behandlet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hjem fra ferie. Syk med feber, så orker ikke skrive noe. Vil bare fortelle at Mannen endelig har fått innvilget dagpenger for to måneder. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cruise var bra! Jeg var litt skeptisk på forhånd, men det frister absolutt til gjentakelse (men da kanskje med annet reisefølge ;) ). Det som var litt kjedelig var at den byen vi alle hadde gledet oss mest til ble kansellert pga sterk vind. Og de klarte ikke å finne et alternativ, så da ble det to dager på sjøen. Det ble litt trist (for vi ville jo mye heller være på land) og kjedelig fordi vi var jo ikke innstilt på to dager på sjøen. Og så ble jeg litt lei meg fordi jeg hadde planlagt å møte ei gammel venninne i en av de andre byene, men så fikk hun ikke fri fra jobb. Og vi var ikke noe heldig med været sånn generelt, men fikk opplevd og sett mye. Elsket det til tross for skuffelsene. Så en fin opplevelse ble det.

Møtte forresten en kollega fra gamlejobben på flyplassen. Hun som liksom skulle ha ansvaret for meg, men som aldri snakket med meg en gang. Prøvde å unngå henne så godt jeg kunne, for jeg hadde ikke lyst til å snakke med henne. Ikke visste jeg om hun kjente meg igjen heller. Men plutselig gikk hun rett mot meg, og da hadde jeg ikke så mye valg. I løpet av de to månedene jeg jobbet der til sammen snakket jeg ikke så mye med henne som jeg gjorde i løpet av de ti minuttene på flyplassen. Haha. Mens hun antok at jeg visste både det ene og det andre om henne, for "vi jobbet jo såpass lenge sammen at det har du vel fått med deg om meg?" Ble bare komisk.

Neste uke begynner jeg på jobb igjen. Og jeg har ikke noe lyst. Vil heller ha en ordentlig jobb, men det går jo ikke. Så jeg kjenner at jeg er veldig lei meg for at jeg er syk for tida. Og det er lite sannsynlig at Mannen får penger fra lånekassa. Så jeg får helt lammende angst innimellom for høstens økonomi.

Bilen er fiksa nå. Så vi skal forsøke å selge den. Mannen vil at vi skal forsøke å selge den mens den står hos svigers. Jeg ser for meg at det bare blir masse ekstraarbeid. Pluss at det nok er lettere å selge her, fordi det er en større by med masse små bygder rundt. Men det haster å få selge den, så da er det vel bedre å forsøke å selge den der i stedet for å vente på at Mannen skal gidde å reise for å hente den. Så da er det bare å krysse fingrene (og sette i gang masinga for å få fortgang i saken :sukk: ).

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug:

Jeg er så lei for at dere må streve så, hele tiden.

Ønsker noe bedre for dere...

Tusen takk, MarianneE. Om ikke annet så får Mannen garantert studielån etter jul, så det er ikke så mange måneder igjen med økonomisk strev i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Krysser alt jeg har for at det økonomiske ordner seg for dere! Man skal ikke ha det sånn, rett og slett :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg gruer meg sånn til å begynne på jobb igjen. Gruer meg til å ha konstant vondt og være konstant utslitt og sint. Gruer meg til å ikke orker noe annet enn jobb. Jeg er ikke noe flink til å si i fra om at nå trenger jeg en uke fri, og det blir ikke noe bedre av at jeg ikke har en lege som støtter meg. Sukk. Kan bare håpe at stoffskifte er blitt bedre og at det hjelper noe på formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...