Gå til innhold

Somewhere under the rainbow.

Store My

Anbefalte innlegg

:ler: Fort gjort å skrive feil dato, men offentlige instanser burde kanskje være ekstra nøye på sånn!

Tenker det er en god følelse å ha gitt saken videre, og ikke minst, vite at dere har gjort absolutt alt dere kan.

Ja, jeg skriver feil dato rett som det er, men ikke når datoen er overskriften i et dokument. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliten. I dag er jeg flink. Jeg har ringt og forhørt meg om en arbeidspraksis. Måtte ringe tre ganger før jeg fikk svar, så jeg har i alle fall fått opp pulsen i dag. Skal møte dem på mandag. Skal jo egentlig høre fra den andre jeg har ringt på når som helst nå, men det er jo ikke sikkert det går gjennom, og det er jo bare positivt med valgmuligheter. Jeg har også skrevet søknad til borettslagsstyret om framleie. Jeg sendte en mail for 1,5 uke side til styreformannen og spurte om hvordan man skal søke, men jeg fikk ikke svar. Så jeg har bare skrevet det på et vanlig ark, og har ikke brudd meg det minste om å få det til å se profesjonelt ut. Mannen må bare skrive under, så kan jeg gå i postkassa med det. Og så driver jeg og går gjennom faglitteraturen min fra studietida. Er mye jeg skal kvitte meg med. Har lagt ut alle de bøkene på ibok.no, sånn i tilfelle jeg får solgt noen. Hvis ikke kaster jeg dem før vi flytter. Går også gjennom papirer fra studietida og kaster dem. Jeg hater å kaste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt irritert kjenner jeg. Neste uke har Mannen vinterferie og vi skulle ta skippertaket med rydding og gjøre klar leiligheten til visning da. Nå må han nedover til svigers med bilen i stedet. Selvfølgelig synes jeg det er strålende at de skal leie bilen, det kommer til å hjelpe veldig økonomisk, og selvfølgelig må han være noen dager når han først drar nedover. Det er bare det at nå må jeg gjøre mesteparten av ryddinga alene, og rydding er noe av det slitsomste jeg vet, og denne typen rydding (som innvolverer absolutt alt vi har og masse kasting) er ekstremt slitsomt for meg både fysisk og psykisk. Så jo for meg at det meste av planlegginga og logsistikken ang flytting ville falle på meg, men så vel ikke for meg at så stor del av gjennomføringa også ville falle på meg. Og oppi det hele skal jeg til samtale angående jobb. Og jeg vil jo det, men egentlig kan jeg ikke begynne på jobb midt oppi det her. Samtidig har jeg bare aktivitetsplan fra NAV om arbeidspraksis fram til juni, og jeg vet ikke hva som skjer etter den tid, så jeg må jo bare komme i gang. Så jeg er egentlig ikke irritert på noen, selv om jeg er bittebittebittelitt irritert på Mannen for at det ikke en gang falt han inn å tenke på at det blir veldig mye mer for meg å gjøre. Han drar ikke før på søndag, da. Så vi får gjort en del på lørdag, kastet gamle pc- og tv-skjermer som står og tar opp plass i boden, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å aldri bli fornøyd, da... Først blir jeg irritert for at Mannen skal være borte hele neste uke. Nå viser det seg at han drar på mandag og kommer hjem torsdagskveld. Så da er jeg irritert for at han blir for kort borte. :rolleyes: Tåler veldig dårlig forandring av planer for tida, selv når det gjelder bagateller. Tipper det er fordi det er og har vært så mange forandringer og utfordringer i det siste, og jeg har bare måtte holde meg sterk og løsningsorientert i forhold til disse, så jeg flipper heller ut over sånne småting som ikke er viktige i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til samtale ang arbeidspraksis i morgen. Er nervøs for alt mulig, til og med nervøs for at det skal gå bra. Haha. Orker jo egentlig ikke å begynne med noe arbeidspraksis nå, men føler at jeg ikke kan utsette det mer... Samtidig så kan jo arbeidspraksis bli en bra ting, om jeg finner noe hvor jeg trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tja, hvordan gikk det? Vet ikke helt. Jeg tror ikke jeg likte hun dama jeg snakka med, men jeg mislikte ikke henne heller. Men jeg møtte noen artige folk på vei ut. Aner ikke hvordan jeg kommer til å like arbeidsoppgavene, siden absolutt alt høres skummelt ut (det er noe med ansvar som jeg er litt redd for, for ansvaret må jeg ta uansett dagsform. så jobb i seg selv er superskummelt). Får høre i løpet av uka/neste uke om jeg får arbeidspraksis eller ikke. Så jeg vet egentlig ikke noe som helst. Prøvde også å ringe til den andre arbeidspraksisen for å høre om det evnt blir noe der. Hadde vært fint å hatt et møte med dem også. Men han mannen jeg har snakka med var på reise, så jeg må ringe igjen på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte de meg fra den første plassen jeg var i kontakt med ang arbeidspraksis. Skal ha møte med dem på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det er like skummelt denne gangen (men det kan selvfølgelig endre seg når det nærmer seg), har jo snakket med disse flere ganger før, og hadde god tone på telefonen med hun som ringte meg i dag. Er på en måte mer innstilt på å jobbe der fordi jeg har snakket med de over lengre periode, mens praksis nr 2 ringte jeg mest på impuls. Jeg vet ikke om det helst er på praksis nr 1 jeg vil være i praksis, det spørs litt på arbeidsoppgavene. Men selv om praksis 2 ligger bittelitt bedre til geografisk, er praksis 1 den eneste hvor jeg har fått inntrykk av at de faktisk vil ha meg der, og ikke at de vurderer det bare fordi de er en IA-bedrift og vurdere det, så sånn sett har jeg vel mest lyst på praksis 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med mamma om at jeg egentlig ikke orker å jobbe nå, men føler jeg må fordi jeg bare har prosjektplan som inneholder arbeidspraksis til og med juni. Hun mente at jeg burde sende mail til saksbehandler og spørre om hva som skjedde til høsten. Jeg mente at det ikke var noe vits, for han kom bare til å si "vi får se, vi får snakke om det i mai". Men samtidig så hadde det vært fint både for min del og evnt arbeidsgiver å vite hva som skjer til høsten, så jeg sendte mail likevel. Fikk svar nå. Der sto det i korte trekk: "vi får se, vi får snakke om det i mai.". :fnise:

I know your game, NAV. :ninja:

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jeg må le litt for de er så forutsigbare.. :klaske:

Og det verste er at jeg kanskje blir en av de selv, da kan jeg jo jobbe for å hjelpe brukeren av systemet (i mangel av bedre ordvalg) i stedet for å haaaale ut tiden og gi vage svar som brukeren blir mer frustrert av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jeg må le litt for de er så forutsigbare.. :klaske:

Og det verste er at jeg kanskje blir en av de selv, da kan jeg jo jobbe for å hjelpe brukeren av systemet (i mangel av bedre ordvalg) i stedet for å haaaale ut tiden og gi vage svar som brukeren blir mer frustrert av..

Han saksbehandleren min er jo fantastisk, da. Han gjør jobben sin til den tida han skal gjøre det, gjør alt han sier han skal gjøre til det tidspunktet han sier, og svarer alltid på spørsmålene mine. I tillegg føler jeg at han respekterer meg. Og så har han masse kunnskap, så jeg stoler på infoen jeg får. Vet at han heller dobbeltsjekker ting i stedet for å gi meg feil info. Sånne folk er gull verdt. Så ja til flere bra folk i NAV. :tommelopp:

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...