Gå til innhold

Giftemål eller samboerskap + barn

Giftemål eller samboerskap  

15 stemmer

1. 1. Velger du giftemål eller samboerskap før barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er bare litt nyskjerrig hvor mange som velger giftemål og anser dette som viktig iforhold til det og skape en familie og hvor mange som velger og være samboer .

Endret av Tahlia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Savner et alternativ for oss som ikke synes det er så farlig hva som kommer først og sist...

Skrevet

Må innrømme at jeg syns det var et klønete stilt spørsmål, så jeg er ikke helt sikker på om svaret er det du ønsker...

I utgangspunktet ønsker jeg å gifte meg før jeg får barn. Dette har ingen verdens ting å gjøre med at jeg mener barn hører til innenfor ekteskapets rammer, men rett og slett fordi jeg har lyst til å få maks glede ut av begge deler. Jeg gleder meg til å en gang bli fridd til av den fine kjæresten min fordi han ønsker å dele livet sitt med meg - fordi vi vil dele det med hverandre. En helt "egoistisk" greie som handler kun om oss to og vårt forhold. Barn tror jeg blir like fantastisk helt uavhengig av om man er gift eller ikke, men når man velger å få barn tar man jo et enda større valg om å velge hverandre for resten av livet enn når man gifter seg. Så hvis jeg hadde fått barn først hadde jeg nok ikke syns det var like stas med ekteskap, siden valget om hverandre var tatt på et helt annet tidspunk og ekteskap/bryllup bare hadde vært småtteri i forhold. :)

• Liker 2
Skrevet

Alle svar er riktige. Jeg er bare interresert i og høre hvordan dagens mennensker tenker angående dette. Før i tiden var det som sagt fyfy og få barn utenfor ekteskapet. Men ting har helt klart forandret seg. Mange prioriterer nok familie fremfor bryllup nå til dags uten at jeg kan uttale meg om det .

Svaret ditt var egentlig så bra som det kunne ha vært :) Takk for det !

Skrevet

Jeg vil være gift før jeg får barn pga tryggheten. Pluss at jeg vil se bra ut når jeg gifter meg, ikke ha negemage og hengepupper(sier ikke at alle som har fått barn får det, men jeg kommer garantert til å få det).. hehe

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil være gift før jeg får barn pga tryggheten. Pluss at jeg vil se bra ut når jeg gifter meg, ikke ha negemage og hengepupper(sier ikke at alle som har fått barn får det, men jeg kommer garantert til å få det).. hehe

Skjønner godt du vil se bra ut på bryllupet ditt. Hvem ville ikke ? Mange har ikke råd til drømmebryllupet og velger og prioritere familie fremfor giftemål.

Dette med tryggheten vil jeg ikke tro det er noen forkjell på mellom gifte par og samboere. Å bli gift er helt klart en helt spesiell opplevelse som du vil ta med deg resten av livet. Og selvfølgelig er det fantastisk og si ja til mannen du vil dele resten av livet med.

Men og være gift i forhold til å være samboer er et par ringer og et stykke papir.

Misforstå meg rett. jeg vil også Gifte meg en vakker dag men et forhold kan være veldig stabilt med trygghet selv om man ikke er gift.

Skrevet

Skjønner godt du vil se bra ut på bryllupet ditt. Hvem ville ikke ? Mange har ikke råd til drømmebryllupet og velger og prioritere familie fremfor giftemål.

Dette med tryggheten vil jeg ikke tro det er noen forkjell på mellom gifte par og samboere. Å bli gift er helt klart en helt spesiell opplevelse som du vil ta med deg resten av livet. Og selvfølgelig er det fantastisk og si ja til mannen du vil dele resten av livet med.

Men og være gift i forhold til å være samboer er et par ringer og et stykke papir.

Misforstå meg rett. jeg vil også Gifte meg en vakker dag men et forhold kan være veldig stabilt med trygghet selv om man ikke er gift.

Det er dessverre ikke bare det. Det er også flere fordeler med å være gift i forhold til det juridiske rundt arv mm. Sånn sett er det absolutt en fordel å være gift.

Har den ene barn i tillegg fra før, så er det omtrent et must å gifte seg.

Selvfølgelig kan man gjøre mye i forhold til forsikringer etc. men man må være klar over at som gift stiller man mye sterkere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...