^me^ Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 (endret) noen som vet hvordan jeg kan lage en kake med lik konsistens og smak som toro menuett mørk sjokoladekake? den er bløt som deig inni og hard som brownie jo lenger ut på kanten av kaken du kommer, mmmmm!min yndlingskake!men det hadde jo vært kjekt å kunne lage den selv og vite hva som er inni den, billigere er det også! Endret 11. oktober 2011 av ^me^
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Har aldri smakt menuettkaken, men den høres litt ut som en sjokoladefondantkake jeg har laget mange ganger Her er oppskriften: 4 egg og 1,5 dl sukker vispes til eggedosis 200 g smør og 250 g sjokolade smeltes sammen i en kjele på svak varme Hell smør og sjokolade i eggedosisen og tilsett 2,5 dl hvetemel + 1 ts bakepulver, siktes i. Blandes forsiktig sammen med en slikkepott. Prøv å behold så mye luft som mulig i røren. Hell røren i en smurt springform (24-26 cm), og stek i max 13 minutter på 225 grader. Den skal være flytende i midten.
^me^ Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2011 tusen takk for svar! den skal prøves!
Virginia Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Søk på Mississippi Mud Cake her på forumet. Anbefales :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå