Gå til innhold

Vanilje på vanilje?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snart skal mine og samboers foreldre treffe hverandre, og jeg skal lage middag.

Menyen er klar for middagen, men trenger noen tips til "kake og kaffe" som da min søster med familie og hans søster med familie kommer på etter middagen.

Til saken :P:

Jeg har tenkt å lage cupcakes.

Har bestemt meg for vanilje cupcakes, det liker de fleste også de små.

Det er frostingen jeg stusser litt på.. jeg er veldig ny på dette med cupcakes.

Har sett på denne angel feather frostingen på bloggen passion4baking. Der bruker hun vanilje oppi, men tenker at vanilje på vanjile blir for mye.... ja, vanilje...

Hvilken annen essense kan jeg bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville gått for en med sjokolade. Det slår sjeldent feil og sjokolade og vanilje passer godt sammen.

Skrevet

Jeg tror jeg ville gått for en med sjokolade. Det slår sjeldent feil og sjokolade og vanilje passer godt sammen.

Jeg liker ikke sjokolade i kaker, muffins og lignende :P og jeg vil helst ha en frosting som jeg kan bruke farge i.

Gjest Survival
Skrevet

Jeg tror ikke det blir for mye, med mindre du har svære mengder med vanilje i selve cupcaken. Et par tskjeer med vaniljesukker gir ikke en veeeldig tydelig, sterk smak av vanilje.

Skrevet

Vanilje og vanilje går helt bra. Eventuelt kan du ha en annen essens i, sitron, mandel osv.

Skrevet

Vanilje og vanilje går helt bra. Eventuelt kan du ha en annen essens i, sitron, mandel osv.

Finnes det essenser med f.eks bringebær eller noe?

De små i familien er nok ikke så glade i f.eks mandelsmak.

Prøver å ordne alle sine preferanser så godt jeg kan :fnise:

Gjest Solstråla88
Skrevet

Innen matfag sier vi at man skal bruke en hovedingridiens 1 gang i løpet av en meny. Vanilje er et pregende krydder, så med mindre dere er veldig glad i vanilje ville ikke jeg gjort det. Det du kan gjøre er og bruke smørkrem. skal du bruke vanilje frosting holder det nok med 1 ts vaniljesukker.

Skrevet

Innen matfag sier vi at man skal bruke en hovedingridiens 1 gang i løpet av en meny. Vanilje er et pregende krydder, så med mindre dere er veldig glad i vanilje ville ikke jeg gjort det. Det du kan gjøre er og bruke smørkrem. skal du bruke vanilje frosting holder det nok med 1 ts vaniljesukker.

Kommer til å bruke ordentlig vanilje i cupcakesene og er ute etter en annen essense til frostingen enn vanilje, gjerne som allerede nevnt f.eks bringebær, om det finnes.

Gjest Survival
Skrevet

Hva med karamellfrosting i stedet? Hvis du kutter ut vaniljeessensen i frostingen, og erstatter noe av væsken med sånn karamellsaus fra Freia f.eks...

Skrevet

Finnes det essenser med f.eks bringebær eller noe?

De små i familien er nok ikke så glade i f.eks mandelsmak.

Prøver å ordne alle sine preferanser så godt jeg kan :fnise:

I såfall ville jeg kanskje sett etter en frosting som du kan ha purè i så smaken er garantert god.

Skrevet

Jeg tror det kunne vært godt å blande kremost naturell, bringebærsyltetøy til du synes det er nok bringebærsmak og melis til den blir fast nok :-) Har dessverre ingen mål, men er veldig enkelt. Lykke til hva enn du bestemmer deg for :-)

Skrevet

Jeg hadde valgt en med kremost eller hvit sjokolade :) Har lagd begge deler her hjemme, og de falt i smak!

Skrevet

Kommer til å bruke ordentlig vanilje i cupcakesene og er ute etter en annen essense til frostingen enn vanilje, gjerne som allerede nevnt f.eks bringebær, om det finnes.

Ja, det gjør det: http://cacas.no/ProduktKategori/150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...