Gå til innhold

Politifolk synes biljakt er morsomt

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Gøy å være politi" ??

Er vi trygg, med disse holdningene hos politifolk.

Før noen visste om folk ble skadet, ble følgende sagt på politiradioen:

"det er dette som gjør det gøy å være politi" og "faen at dette ikke varte lenger".

Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg kjenner en del politifolk og slike utsagn som dette bekrefter desverre mitt inntrykk av enkelte politi. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men desverre alt for mange.

Gjest sexysadie
Skrevet

politifolk er vanlige folk så er dså merkelig at de også synes d er artig å kjøre fort m bil?

Ikke vær så naiv at dere tilegner politifolkene våre høyere etikk og moral enn oss andre.

Da vil dere bli enormt skuffet. :ond:

Gjest lekebøll
Skrevet

Noen av dere som har hørt jobb-humoren til f.eks. ambulansepersonell?

Av og til må en noe "politisk ukorrekt" holdning til for å "overleve" i bestemte yrker - uheldig at det ble sagt over åpent samband, så klart.

Jeg vet jo ikke om akkurat denne politimannen har generelt dårlige holdninger, og gjør en dårlig jobb pga for mye rambo-blod.

Men, jeg reagerer ikke noe særlig på dette egentlig.

Ventet på denne tråden da jeg hørte diskusjonen på radioen. :briller:

Gjest sexysadie
Skrevet

Synes ikke politiet skal unnskyldes når slikt skjer.

De skal jo liksom overholde lov og orden i dette samfunnet.

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg ser ikke på det som en unnskyldning - fordi jeg ikke helt ser at noe galt har skjedd.

Det kan selvfølgelig ha vært en umoden person som har for mye behov for action til å være politimann - men det kan også ha vært en ganske uskyldig kommentar.

Skrevet

Lekeball....ikke glem at det er mennesker som blir skadet i biljakter.

Nei, det riktigiste vi kan gjøre er å forby biljakter. Politiet kan heller "skyte" sitt bevis med videokamera. =)

Spare liv og uskyldige fortausjegere.

Waco

Skrevet

Jeg vet ikke helt. Har mistet litt av respekten. Jeg kjenner en som driver med voldsterapi og han sier at politifolk og dørvakter er overrepresentert i disse gruppene. Kan det være at politi søker seg til dette yrket for å få agert ut? :-?

Skrevet

Care det stemmer nok det. Adralinkick er jo en av årsakene til at politistudenter sier dem velger seg politiyrket.

Dersom politiet forebygget kriminalitet så kunne jeg kanskje godtatt dem, men når det viser seg at politiet bare anser samfunnet som et slags lekegrind, så er det på tide å tenke...aha...kanskje vi må gjøre noe nytt.

Åraken til dette er at hele politiet har en organisasjon bak seg som kalles politiets fellesforbund. En motbydelig organsisasjon som støtter politiet slik at de kan bedrive hærverk mot mennesker og uskyldige liv. F eks den "økern-saken" hvor en biltyv på flukt fra politiet i motsatt kjøreretning påkjørte en uskyldig mor, mens ungen overlevde. I slike saker tar altså PF og støtter opp politibetjentene???? Det er farlig og ha slike organisasjoner bak seg, slik at en ikke lærer konsekvensene av egne handlinger.

Gjest lekebøll
Skrevet

Waco, jeg har aldri kommentert noe om biljakter.

Hvis du ser etter, så kommenterer jeg ikke denne spesielle saken - med bakgrunn i at jeg (og dere) ikke vet hva som har vært tilfelle.

Et utsagn kan oppfattes ganske ulikt utifra hvem som hører, og hva vedkommende har med seg i bagasjen fra før av.

Det jeg sier, er at jeg ikke blir sjokkert over en slik kommentar i seg selv - det kommer helt an på omstendighetene, og på den enkelte personen som sa det.

Ham kjenner jeg ikke.

Skrevet

Vel, dette er noe vi må ta til etterretning. Biljakt bør forbys! Straff bør komme som en reaksjon når noen setter i gang en biljakt. :(

Skrevet

Nå er det ikke slik at en sånn kommentar "overrasker" meg hvis det var det du trodde... menmen, noen har forståelse for at de må være sånn, andre har det ikke....det er forskjellen tror jeg.

Gjest lekebøll
Skrevet
Nå er det ikke slik at en sånn kommentar "overrasker" meg hvis det var det du trodde... menmen' date=' noen har forståelse for at de må være sånn, andre har det ikke....det er forskjellen tror jeg.[/quote']

Poenget mitt er at når du er i et miljø der "uvanlige" situasjoner blir dagligdagse - da får du et litt annet fokus.

Det betyr ikke at du ikke tar jobben alvorlig.

Skrevet

Det du ikke skjønner, er at slike holdninger er i ferd med å ufarliggjøre biljakter sett fra politiets perspektiv. Enda større grunn til at vi skal ta det alvorlig..

Hvorfor tror du amerikanske soldtater kalte vietkongsmilits for gulinger under vietnamkrigen?

Waco

Gjest lekebøll
Skrevet
Det du ikke skjønner' date=' er at slike holdninger er i ferd med å ufarliggjøre biljakter sett fra politiets perspektiv. Enda større grunn til at vi skal ta det alvorlig..[/quote']

Nei, det er jeg ikke enig i.

Slike utsagn trenger over hodet ikke å ha noe med manglende seriøsitet å gjøre.

Har dette noe med saken å gjøre?

Hvis ja - forklar meg hvorfor.

Skrevet

I ett yrke som dette må en ha galgenhumor ellers overlever man ikke. Når en bil braser inn i en annen i den farten denne gjorde så vet man at noen er skadet. Det er ikke spørsmålet, spørsmålet er hvor hardt skadet de er. Hvor mange sier ikke at jeg er sjeleglad jeg ikke kom først til en ulykkesplass. Folk i disse yrkene skal komme til ulykkesplasser, og ser og opplever ting andre ikke vil ha tenke seg i det hele tatt.

At det i denne saken gikk ut på åpent samband var uheldig, men ikke noe mer etter min mening. Politisambandet er ett samband for nettopp politiet, og andre har vitterlig ikke noe med å høre på dette.

Skrevet
I ett yrke som dette må en ha galgenhumor ellers overlever man ikke. Når en bil braser inn i en annen i den farten denne gjorde så vet man at noen er skadet. .

Vel, jeg vet at alle yrkesgrupper har galgenhumor, men i dette tilfelle, der folk kan bli drep av slik lystkjøring, da skremmer det meg :(

Gjest sexysadie
Skrevet
I ett yrke som dette må en ha galgenhumor ellers overlever man ikke. Når en bil braser inn i en annen i den farten denne gjorde så vet man at noen er skadet. Det er ikke spørsmålet, spørsmålet er hvor hardt skadet de er. Hvor mange sier ikke at jeg er sjeleglad jeg ikke kom først til en ulykkesplass. Folk i disse yrkene skal komme til ulykkesplasser, og ser og opplever ting andre ikke vil ha tenke seg i det hele tatt.  

At det i denne saken gikk ut på åpent samband var uheldig, men ikke noe mer etter min mening. Politisambandet er ett samband for nettopp politiet, og andre har vitterlig ikke noe med å høre på dette.

Det er ikke ulovlig å inne ha VHF lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...