Gå til innhold

Har du faste treningsdager

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller er du fleksibel med hvilke dager?

Og hvis du er litt ekstra sliten en dag, presser du deg selv til å trene fordet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener step hver mandag, og bordtennis om fredagene. I utgangspunktet svømmer jeg også fast hver onsdag og søndag. Eller jogger jeg når jeg gidder, blir som regel 3-4 ganger i uken. Presser meg ikke til å trene hvis jeg absolutt ikke orker.

Skrevet

Nei, kommer helt an på hva slags type trening jeg har gjennomført, hvor hardt jeg har trent og hvor mye jeg har spist mellom treningsdagene.

Gjest Marregutt
Skrevet

Nei, kommer helt an på hva slags type trening jeg har gjennomført, hvor hardt jeg har trent og hvor mye jeg har spist mellom treningsdagene.

Meg og. pluss litt på magefølelse

Skrevet

Nei, kommer an på om jeg jobber eller ikke (trener etter jobb).

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg bruker "lytte-til-kroppen-metoden" og den funker veldig bra for meg ihvertfall.

Liker å sykle en del, landevei og terreng, da er det som oftest vær-basert også.

Foruten det blir det styrke og kondisjon som jeg utøver når kroppen er klar for trening, samt lysta. Den er der ofte nok allikevel, trener mellom 3-5 ganger i uka og som regel annenhver dag. Restitusjon er også svært viktig når det gjelder trening.

Gjest Marregutt
Skrevet

Jeg bruker "lytte-til-kroppen-metoden" og den funker veldig bra for meg ihvertfall.

Liker å sykle en del, landevei og terreng, da er det som oftest vær-basert også.

Foruten det blir det styrke og kondisjon som jeg utøver når kroppen er klar for trening, samt lysta. Den er der ofte nok allikevel, trener mellom 3-5 ganger i uka og som regel annenhver dag. Restitusjon er også svært viktig når det gjelder trening.

Restitusjon er essensielt!

Skrevet (endret)

Tvinger meg selv til å trene 3-4 ganger i uka, men dagene varierer etter tid og form. Men jeg merker at kvaliteten på treningen synker veldig hvis jeg trener mer enn 2-3 dager på rad, så det regulerer seg stort sett selv til de samme dagene. Liker å ha fri i helgen og trener stort sett alltid mandag for å komme i gang med treningsuka, så da blir det stort sett mandag, tirsdag, torsdag og fredag...

Denne uka blir det mandag, onsdag, torsdag, lørdag fordi jeg har gitt blod i dag, og da får jeg ikke trene, og så reiser jeg bort rett etter jobb på fredag.

Endret av babord
Skrevet

Jeg bestemmer meg for når jeg skal trene ut ifra turnusen på jobb. Trener aldri etter tidligvakter, vet at jeg er helt kjørt etter de vaktene. Trening blir derfor før seinvakter, i frihelger og på fridager. Og ja, har jeg bestemt at den og den dagen skal jeg trene, så trener jeg, uansett hvor sliten jeg er. Det er bare unnskyldninger for å slippe, og da kommer man seg aldri avgårde. Selvdisiplin.

Skrevet

Jeg trener alltid tirsdag, onsdag og søndag. Hvilke andre dager varierer litt, så lenge jeg får 5-6 økter i uka :)

Skrevet

Nei, det varierer fra uke til uke, etter når jeg jobber. Pleier å se ann søndag/mandag hvilke dager det passer, også planlegge uken. Og da prøver jeg å presse meg til å holde de dagene som er planlagt. Prøver 3-4 dager i uka, og da unngår jeg de dagene jeg har senvakt (litt for glad i senga....).

Skrevet

Jeg bestemmer meg for når jeg skal trene ut ifra turnusen på jobb. Trener aldri etter tidligvakter, vet at jeg er helt kjørt etter de vaktene. Trening blir derfor før seinvakter, i frihelger og på fridager. Og ja, har jeg bestemt at den og den dagen skal jeg trene, så trener jeg, uansett hvor sliten jeg er. Det er bare unnskyldninger for å slippe, og da kommer man seg aldri avgårde. Selvdisiplin.

Samme her, bare at jeg aldri trener før tidligvakt (så og si), men etter tidligvakter, fridager og frihelger.

Er alltid helt kjørt etter tidligvakter jeg og, står opp ved 5-tiden og jobber i et høyt tempo med mye ståing. Men 2 timer på sofaen og middag gjør susen, da er jeg klar for trening!

Skrevet

Samme her, bare at jeg aldri trener før tidligvakt (så og si), men etter tidligvakter, fridager og frihelger.

Er alltid helt kjørt etter tidligvakter jeg og, står opp ved 5-tiden og jobber i et høyt tempo med mye ståing. Men 2 timer på sofaen og middag gjør susen, da er jeg klar for trening!

Kjenner meg igjen. Det går alltid i 100 på tidligvakter hos oss også, og etter at man da i tillegg har stått opp 05.30 er det ikke mye energi igjen :ler:

..men, for meg er dørstokkmila for lang etter de to timene på sofaen :sjenert:

Skrevet

Har egentlig en slags plan, med 2 styrketreninger og 3 kondisjonstreninger i løpet av uka. Men som de fleste andre her så går jeg for å lytte til kroppen-metoden, og tar det absolutt ikke som noe nederlag hvis jeg ikke får gjennomført det fordi enten kroppen eller timeplanen sier stopp. Er fleksibel på hva som gjøres hvilke dager, både ut fra humør og ikke minst vær. Gidder hverken å trene styrke inne om sola skinner fra skyfri himmel, eller å løpe en mil i øsende regnvær.

Presser meg aldri til å trene om kroppen ikke føles bra, men "presser" meg til å bevege litt på kroppen hver dag, også de jeg ikke trener. Vanligvis går dette av seg selv, siden jeg går til og fra skolen alle hverdagene. Men om det blir en helt stillesittende søndag, så "tvinger" jeg meg til i det minste å gå en liten rusletur. Men så har det en stygg tendens til å utløse migrene min, dersom jeg sitter helt stille å glor en hel dag.

Skrevet

Kjenner meg igjen. Det går alltid i 100 på tidligvakter hos oss også, og etter at man da i tillegg har stått opp 05.30 er det ikke mye energi igjen :ler:

..men, for meg er dørstokkmila for lang etter de to timene på sofaen :sjenert:

For meg er den lenger klokka 10 på morgnen når jeg ikke begynner før 4 :sjenert:

Skrevet

Har en regel at jeg skal trene hver gang jeg er på jobb, med mindre jeg har en veldig god grunn for å la være (jobber på et treningssenter). Men dette utgjør bare 1-3 ganger i uken. Utenom dette prøver jeg å få trent hver dag, med varierende intensitet og varighet, men der blir så klart et par fridager. Har også en deal med en kompis om at vi skal gå oss en fjelltur hver søndag hvis vi har vært ute på lørdagen, det hjelper utrolig på bakrusen og gir litt bedre samvittighet :)

Skrevet

Trener alle dager jeg har overskudd. Blir mellom 5-7 dager i uka.

Gjest Rastl0s
Skrevet

Trener styrke fast på mand. tirsd. torsd. og fred. og en sport jeg driver med varierer (3-5 dager i uka). De dagene jeg ikke egentlig trener, pleier jeg å trene muskler jeg ikke får trent så mye de andre dagene, eller sykle litt.

Gjest Daenerys
Skrevet

Ja, trener hver onsdag og enten mandag eller fredag, eller begge. Da rekker kroppen å hente seg inn igjen med en dag imellom :)

Skrevet

Jeg har fast fysioterapi to dager i uka, bortsett fra det har jeg ingen fastsatte treningsdager. Prøver å få til ei økt på mandager og lørdager. Fire dager i uka holder for meg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...