Barbie Skrevet 5. desember 2003 #1 Skrevet 5. desember 2003 Med fare for å erte på meg en mengde mennesker: Dere som har barn: Hvorfor skal dere alltid gi bort bilder av skrikerungene deres til jul? Det slår aldri feil. Hvert år får jeg innrammede bilder av unger... :-? Dette begynner å bli kjedelig. Det er alltid det samme, år ut, og år inn! Eneste forskjellen er at krapyla har blitt et år eldre siden sist. De siste 9 åra, har vi fått slike innrammede bilder av søstra mi sine unger. Forandring fryder!! Misforstå meg rett, jeg elsker tanteungene mine, men det finnes liksom en grense. Hvor interessant er dette liksom? Det samme gjelder julekort. Folk bruker hundrevis av kroner på å ta julekort med ungene sine som motiv! Jeg har masse venner som sender meg slike kort, og jeg skjønner ikke helt vitsen. Julekort oppbevarer jeg like lenge som det tar meg å gå fra postkassa til søpledunken... Enten det er med eller uten foto.
Orthia Skrevet 5. desember 2003 #2 Skrevet 5. desember 2003 Jeg har gitt fotogaver til beste- og oldeforeldre. disse har sagt på forhånd at de ønsker seg fotogaver. Ville ikke falle meg inn å gi fotogaver til brødrene min f.eks. Er ikke helt deres stil å ha sånt framme. Angående julekort: Alle julekort kastes, Barbie- betyr det at man ikke skal sende julekort i det hele tatt, da? Om folk ønsker å bruke tid og penge på å lage personlige julekort, så syns jeg det er veldig hyggelig. Synd du ikke setter pris på den omtanken som gjerne ligger bak. Jeg sender gjerne julekort med bilde- til noen. Igjen er det de som kjenner barnet som får fotokort. Venner som ikke kjenner sønnen min, får vanlige julekort.
Saeria Skrevet 5. desember 2003 #3 Skrevet 5. desember 2003 Mine søstre har gitt store innrammede foto av ungene sine til min mor og stefar, samt våre besteforeldre. De blir kjempeglade for det. De gir ikke sånn gave hver eneste jul. De har gitt et bilde av ungene som baby, og et i skolealder. Regner med at mamsen og mormor får et nytt bilde av det siste skuddet på slektstreet. Hun er ikke ett år enda en gang. Kjenner jeg mamma og mormor rett, så blir de glade for det. Selv har jeg ikke fått bilde eller kort. De har tatt kortbilder med ungene sine før, men gir dem helst til venner som har barn. :D Tror ikke at vi som ikke har noen selv forstår dette fenomenet helt, selv om vi er kjempeglade i de vi er tante til. Må nok få unger selv før vi lærer oss å skjønne det. Det eneste jeg har fått med meg, er at ungene er mødrenes stolthet og store glede. :D
Gjest Zalomine Skrevet 5. desember 2003 #4 Skrevet 5. desember 2003 Angående julekort: Alle julekort kastes, Barbie- betyr det at man ikke skal sende julekort i det hele tatt, da? Å? Jeg kaser INGEN julekort. Det har jeg lært av min mor. Alle julekort med bilder limer jeg inn i julekort/takkekort albumet jeg har, og de uten tar jeg også vare på. Mamma knyter sammen bunken med et rødt bånd, gult rundt påskekortene. Ikke alle julekort kastes. Forøvrig, når man får fotogave hvert år av tantebarn; da kan man jo bare bytter dem ut. Putt det forrige i et album (eller en skuff eller noe da om du ikke bruker album) og sett frem det nye, du trenger ikke ha alle stående fremme?
Orthia Skrevet 5. desember 2003 #5 Skrevet 5. desember 2003 Å? Jeg kaser INGEN julekort. Det har jeg lært av min mor. Alle julekort med bilder limer jeg inn i julekort/takkekort albumet jeg har, og de uten tar jeg også vare på. Mamma knyter sammen bunken med et rødt bånd, gult rundt påskekortene. Ikke alle julekort kastes. quote] Nei, det er jeg egentlig enig i. Jeg var litt for kjapp . Jeg setter også ofte fotokort inn i album, og spesielt hyggelige vanlige kort samler jeg også på.
Barbie Skrevet 5. desember 2003 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2003 Ja, det kan nok hende du har rett, Saeria. Kanskje må man være foreldre selv for å skjønne denne "bilde-giver-greia"! Men du må jo innrømme at det blir kjedelig i lengden? Å få samme presangen i årevis, er noe frustrerende. Jeg har faktisk fotoapparat selv, dersom jeg vil ta bilder av ungene! Jeg har forresten tatt mange bilder av de også, og har videofilmet dem. Da blir det liksom litt kjipt å i tillegg få det til jul.... :-?
Saeria Skrevet 5. desember 2003 #7 Skrevet 5. desember 2003 Ja, det kan nok hende du har rett, Saeria. Kanskje må man være foreldre selv for å skjønne denne "bilde-giver-greia"! Men du må jo innrømme at det blir kjedelig i lengden? Å få samme presangen i årevis, er noe frustrerende. Jeg har faktisk fotoapparat selv, dersom jeg vil ta bilder av ungene! Jeg har forresten tatt mange bilder av de også, og har videofilmet dem. Da blir det liksom litt kjipt å i tillegg få det til jul.... :-? Selvfølgelig kan jeg forstå at det er kjedelig å få den samme gaven hvert eneste år. :D Hvis de i tillegg er så søte og spør hva du ønsker deg til jul, så hadde jeg hvertfall blitt frustrert. Jeg er klar over at det er tanken som teller. Ønsker ikke å fornærme noen. Det er bare sånn at vi som ikke har barn, heller ikke har det samme behovet for å snakke om dem, se på bilder og sånt. Da venninna mi ble mor for tre år siden, ble jeg nesten kvalt av babyprat. :-? En nybakt mamma elsker å prate om sitt nye vidunder, men vi som ikke har føler oss litt lost og ikke alltid så interessert. Vi som ikke har unger kan godt begynne å prate om søsknenes og vennenes unger når vi er sammen med dem. Vi liker gjerne å ta våre egne bilder og å filme selv, men vi synes ikke det er så gøy med 100% barneprat hele tiden. Heller ikke å bare få bilder av ungen. Da regner jeg nesten med at du og jeg er enige. Ikke sant Barbie?
Gjest Tex Skrevet 6. desember 2003 #9 Skrevet 6. desember 2003 Jeg gir aldri bort bilder av barna mine hvis det ikke blir ønsket spesielt. I år får faktisk svigermor bilde, men hun har mast om det i flere år..... Samme med de som gifter seg, jeg skjønner ikke at man kan finne på å gi bort brudebilde av seg selv til hele slekta. Kunne ikke falle meg inn...
Thomasine Skrevet 6. desember 2003 #10 Skrevet 6. desember 2003 Jeg har ikke lest alle svarene/kommentarene her, men jeg må si meg både enig og uenig i dine utsagn! Enig i at å gi fra seg innrammede fotografier hvert år er tull og heller kjedelig... :-? Kanskje ikke for besteforeldre... Når det gjelder julekort er jeg helt uenig!!! :o Jeg har julekort helt tilbake til da jeg selv startet å få adressert til meg - og her går INGEN julekort i søpla!!! :o Spesielt ikke de med personlige bilder! Jeg synes det er kjempe koselig å få jule-bilde av noe personlig, fremfor ferdigkjøpte! Det være seg barna, det nye huset, husdyra eller familien!! :D Så kan jeg gå tilbake å se hvordan f.eks. barna så ut for 3 år siden, og hvor mye de har forandret seg!!! KOSELIG!!! Men, det er godt vi alle er forskjellige!!! Forresten synes jeg du skal si til de som sender deg slike kort at de går rett i søpla! Det er bortkasted tid og frimerker å sende noe som ikke blir satt pris på.
Lady79 Skrevet 7. desember 2003 #11 Skrevet 7. desember 2003 Heissann... Den første julen med datteren vår fikk de nermeste bilde i ramme (foreldre, besteforeldre, søsken, tanter og onkler) !! Hvert år får alle kjente julekort med bilde av jentungen, og det er blitt en tradisjon!! :D Jeg er selv tante og filletante til 6 unger og syns det er supergøy da jeg fikk bilde av de, men en trenger ikke få hvert år...det blir liksom for mye...men jeg har bilder av alle mine tanteunger på "skryteveggen" med vår prinsesse på toppen!! I år blir det bilde av meg og min kjære til foreldre, besteforeldre og søsken....i tillegg får forloverene våre bilde av oss med de....fotografbilder...dette hadde vi bestemmt oss for på forhånd, men det som gjør det ekstra gøy er at i etterkant har alle sammen (ja alle vi har kjøpt til) ønsket seg dette til jul av oss :D :D men..bilder av unger...besteforeldre kan sikkert ikke få for mange....men det er grenser....julekort med bilder....SUPERT!! jeg har for eksempel stor familie og dette blir da en "oppdatering" på hvordan det går med oss og hvordan prinsessa ser ut!! adventsklem fra Lena
Cawarra Skrevet 7. desember 2003 #12 Skrevet 7. desember 2003 Innrammede bilder ville jeg aldri gitt bort, da må jo mottakeren ha dem fremme, i hvert fall når giveren er på besøk. Julekort med bilder er noe helt annet. Det er jo frivillig om man setter disse til pynt for en periode eller bare legger dem vekk. Jeg tenker som så at det er de som sender julekort med bilde (eller de som lager hjemmelagede julekort) som faktisk har brukt mest tid, penger og krefter på å sende meg noe, derfor synes jeg slike kort er de mest hyggelige å få. (Et fenomen jeg synes er komisk er brudepar som gir innrammet bilde av seg selv fra den store dagen som takk for hjelpen gave til forloverne. Jeg hadde i hvert fall aldri hengt opp bilde av et annet brudepar enn meg selv og sambo i mitt hjem.)
Lady79 Skrevet 7. desember 2003 #13 Skrevet 7. desember 2003 Innrammede bilder ville jeg aldri gitt bort' date=' da [i']må jo mottakeren ha dem fremme, i hvert fall når giveren er på besøk. (Et fenomen jeg synes er komisk er brudepar som gir innrammet bilde av seg selv fra den store dagen som takk for hjelpen gave til forloverne. Jeg hadde i hvert fall aldri hengt opp bilde av et annet brudepar enn meg selv og sambo i mitt hjem.) vel....litt annerledes når de ønsker seg det...og når forloverene er med på bildet syns jeg det er litt annerledes.... men...alle får gjøre som de vil.... :D Lena
Gjest care Skrevet 7. desember 2003 #14 Skrevet 7. desember 2003 Hei Vil bare si at i går skal jeg kjøpe meg en stor innrammingsbok, der jeg skal lime inn alle bilder jeg får av nære og bekjente. Så skal jeg heller vise dem den når de kommer på besøk. Her flyter det av barnebilder..... litt trist i grunn
Lady79 Skrevet 7. desember 2003 #15 Skrevet 7. desember 2003 Hei Vil bare si at i går skal jeg kjøpe meg en stor innrammingsbok, der jeg skal lime inn alle bilder jeg får av nære og bekjente. Så skal jeg heller vise dem den når de kommer på besøk. Her flyter det av barnebilder..... litt trist i grunn SUPER IDE CARE!! Vi får mange julekortbilder...lurt å ha et album til de og...tror jeg skal "kopiere" ideen din, men som sagt ha de til julekortene... :D Lena
Gjest Kira Skrevet 7. desember 2003 #16 Skrevet 7. desember 2003 Tja, spørs hvem det er. Men jeg er egentlig ikke så veldig fan av å få bilder av andres unger til jul, egentlig.
Gjest Poirot Skrevet 7. desember 2003 #17 Skrevet 7. desember 2003 Mine fettere gir bilder av seg og sine barn HVERT ÅR til farmor, alltid innrammet. Resultatet er at hun har en helt vegg med bilder av denne delen av familien, og meg og min søster har 2 bilder hver; 1-års og konfirmasjon. Makan til fantasiløshet!! Jeg ville heller aldri hengt opp brudebilde av andre enn meg selv, evt om mine barn giftet seg.
Solstrålen Skrevet 8. desember 2003 #18 Skrevet 8. desember 2003 Vi giftet oss i sommer, og skal ikke gi bort et eneste fotografbilde til jul. Min mor og mine besteforeldre insisterte på å kjøpe de selv, og det har de gjort. Svigersene fikk til sølvbryllupsdagen fordi de ønsket seg det.. Er det noen andre som vil ha, får de betale de selv! Jeg hadde ikke hengt opp brudebilder av hvem som helst i stua!! Det hadde vært de nærmeste bare! Jeg har ingen barn selv enda, men jeg har fått et-årsbilde av min kusine (ifjor), og det har hengt på veggen inntil nylig.. Dette er det eneste bilde jeg har av småttiser på veggen.. Vet det er et på vei denne julen, og det supergleder jeg meg til! Det skal iallefall være på veggen (av tantebarnet vårt).. Men hvis vi får bilde av samme personen hvert år i 12 år, blir nok det forrige erstattet med det nye hvert år, tipper jeg.. Hvis ikke vi kjøper svært slott engang med MASSE vegger Julekort er superkoselig! Jeg henger bildene (samme med takkekort fra bryllup) på en korketavle og der henger de til jeg blir lei av de Så legges de i eske og taes vare på. Kaster av og til kort som bare er tekst på.... Bildekortene kastes aldri!
Catzy Skrevet 8. desember 2003 #19 Skrevet 8. desember 2003 Bilde av samme unge hvert år? Definitivt kjedelig! Liker da ungene i familien min, men jeg har ikke behov for å tapetsere vegge med bilder av dem heller. Beste- og oldeforeldre kan nok synes det er stas, med litt mellomrom. 1 og 3 år, førsteklassebilde, konfirmasjon, russebilde... (innen da er man for flau til å gi det bort. ) Mamma har en stor korktavle hvor alle sånne bilder havner. Det er litt koselig, da. Men samme presang hvert år... kall meg utakknamlig, men da hadde jeg blitt litt oppgitt. Catzy
Cawarra Skrevet 9. desember 2003 #20 Skrevet 9. desember 2003 vel....litt annerledes når de ønsker seg det...og når forloverene er med på bildet syns jeg det er litt annerledes.... Ja, selvsagt annerledes når mottakeren ønsker det! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå