LamaLover Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Enkelt og greitt. Jeg spiser veldig tett intill den tiden jeg skal legge meg fordi jeg ofte er sulten da(blir fort sulten), men har en mistanke om at det ikke er helt bra for meg
Gjest Iah Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Spiser som regel ikke kveldsmat. Mitt siste måltid blir da rundt klokken 18, og det er middag.
babord Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Så nær leggetid som mulig. Sover bedre da.
Gjest Katee Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Det avhenger av når jeg legger meg. Mellom klokken 18 til 22. Om jeg spiser sent er det en lett kvelds, er siste måltid kl. 18-20 er det middag
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 Enkelt og greitt. Jeg spiser veldig tett intill den tiden jeg skal legge meg fordi jeg ofte er sulten da(blir fort sulten), men har en mistanke om at det ikke er helt bra for meg Spiser som oftest rundt 21-tiden. Alltid sulten på kvelden. Spiser som oftest 2 brødskiver med div pålegg. Klarer ikke legge meg sulten...
Eudyptula Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Spiser en lett kvelds rett før jeg legger meg, greier heller ikke å legge meg sulten.
KaffeLars Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Hjernen hos ellers friske folk må trolig ha karbohydrater å kose seg med om natten for å jobbe optimalt og kanskje gi bedre søvn. En tjukk skikkelig grovbrødskive med smør og geitost burde fungere rett før leggetid. Vent opp mot en halvtime med å spise mer for å kjenne om det er nok. Ikke varm mat. De som ellers spiser lite karbohydrater på dagtid kan få dårlig søvn og alt som følger med benign kostholdsindusert ketose når inntaket går under 400 kgcal pr dag fra karbohydrater. Kompliserte greier, men jeg er sikker på at man trenger litt solid mat om kvelden for å sove godt. 1
The Kitten Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Når jeg vil, rett og slett. Kan være alt mellom 6 og 12.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg og spiser når jeg vil, som regel blir det et stort glass med vann. Metter godt det også når man egentlig ikke trenger mer næring.
Safira Skrevet 11. oktober 2011 #11 Skrevet 11. oktober 2011 Stort sett rundt 21.30, men kan variere fra ca 20-23. Men så er jeg vel ikke i seng før i 01-tiden.
Personlig12 Skrevet 11. oktober 2011 #12 Skrevet 11. oktober 2011 Off hørtes alvorlig ut med mitt siste måltid :/ 3
smalls Skrevet 11. oktober 2011 #13 Skrevet 11. oktober 2011 Det er veldig forskjellig. Spiser når jeg blir sulten. Jeg har ikke noen fast tid, men som oftest spiser jeg rundt 7 og 8.
Vera Vinge Skrevet 11. oktober 2011 #14 Skrevet 11. oktober 2011 Middagen er stort sett det siste jeg spiser, evt. blir det en smoothie til kvelds hvis jeg har trent etter middag (noe jeg unngår å gjøre). Pleier å spise middag i 18-19-tiden. Jeg spiser en del til frokost og ganske mye til lunsj, og liker mao. å ha hovedtyngen av mat tidlig på dagen og blir dermed ikke så sulten utover kvelden. Men er desto mer sulten når jeg våkner, noe som er upraktisk fordi jeg da blir så desperat sulten (og nå som jeg er gravid hjelper ikke det på morgenkvalme som fortsatt kommer en del morgener, selv om jeg skulle vært over kvalmefasen), men på den annen side praktisk fordi jeg da bare må stå opp for å spise framfor å ligge og dra meg. Jeg kunne jo ha endret på måltidene, men jeg er så glad i stor lunsj fordi jeg syns jeg holder konsentrasjonen bedre oppe resten av arbeidsdagen, at jeg nok ikke kommer til å endre på rutinene.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #15 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg spiser middag i 16-17 tiden , og tar dermed kveldsmat i 19-20 tiden. Spiser 3-4 fullkornskorper til kveldsmat og ofte en smoothie av skogsbær til.
Selma_ Skrevet 11. oktober 2011 #16 Skrevet 11. oktober 2011 Som regel aldri etter kl 19. Blir kvalm på morgenen om jeg har spist for sent. En liten sjokoladebit går greit da
Casall Skrevet 11. oktober 2011 #18 Skrevet 11. oktober 2011 Kommer helt ann på, jobber skift så det kan være alt fra 8 til midnatt. Om jeg jobber tidlig eller har fri, spiser jeg som regel ikke noe etter middag. (17-18 tiden) Jobber jeg sent spiser jeg kun frokost før jobb, noe på jobb og da må jeg ha middag når jeg kommer hjem i 23-00 tiden. Ikke bra, men er så glad i varmmat og er alltid skrubbsulten etter jobb.
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 11. oktober 2011 #19 Skrevet 11. oktober 2011 Spiser når jeg vil jeg! Nå har jeg ikke spist siden 17tiden og skal ikke spise noe mer, andre kvelder spiser jeg i 22tiden, mens andre ganger spiser jeg nattmat i 2-3tiden. Varierer veldig Er jeg sulten, spiser jeg.
Fanta Exotic Skrevet 11. oktober 2011 #20 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg spiser middag rundt 17, og spiser ikke noe mer etter det. Hvis jeg har masse mat i magen, sover jeg dårlg... Av en eller annen grunn sover jeg best og hele natten igjennom hvis jeg legger meg på tom mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå