Gå til innhold

Forbanna idioter blender meg bakfra!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfmoon

Jeg testet i går, når jeg følger 3-sekundersregelen blir bilen foran godt opplyst hvis jeg har mitt fulltlys på, for at bare skiltet skal lyses opp må jeg fort vekk både 6 og 7 sekunder bak.

Og at det ikke skulle ødelegge mørkesynet til personen i bilen foran når det blir lys inne i bilen sier vel egentlig seg selv? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Serke langlys er ikke bare bare, de som ligger 3 sek etter noen og bruker langlys, de blender som bare F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flappen hjelper for midtspeilet, men jeg blir skikkelig blenda i sidespeilene. Må stadig vekk sitte å lene meg mit midten av bilen for å slippe å bli blenda.

Og sånne zenon-lys er egentlig ganske grusomme å møte. De lyser veldig skarpt selv når de er dimmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppriktig glad av hele mitt hjerte, over å se flere her i diskusjonen som faktisk prøver å ser selv, når dem er i tvil og tør å sette egne meninger i tvil :)

Xtra godt er det å se at dere fleste ikke kjører som et par tidligere i tråden, for det var skremmende og høre !!!

Men helt seriøst.. Kan jeg få vite hvilken kjøreskole du lærte denne lysbruken ?? Send gjerne på PM til meg om du ikke ønsker legge ut den info her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Har ALDRI kjørt med fjernlys bak en annen bil - faan er det godt for?

Da blender jeg tullingen foran meg, og denne ungen dere prater om blir jo mos uansett hva vi gjør ettersom jeg ødelegger for h*n jeg ligger bak.

Hvis man på liv og død MÅ ha på fjernlys får man sakke farten slik at man ligger ute av rekkevidde ift. til bilen foran.

Jeg har aldri hørt om noen med folkevett som ligger med fjernlys oppi rævva på andre...

Endret av frøken am
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om noen med folkevett som ligger med fjernlys oppi rævva på andre...

Mange som IKKE eier vett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er oppriktig glad av hele mitt hjerte, over å se flere her i diskusjonen som faktisk prøver å ser selv, når dem er i tvil og tør å sette egne meninger i tvil :)

Xtra godt er det å se at dere fleste ikke kjører som et par tidligere i tråden, for det var skremmende og høre !!!

Men helt seriøst.. Kan jeg få vite hvilken kjøreskole du lærte denne lysbruken ?? Send gjerne på PM til meg om du ikke ønsker legge ut den info her.

Har du fått navnet på kjøreskolen, MaxUflaks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inspisere speilet nøyere før jeg reiser avgårde på jobb i morgen, men jeg lette ganske nøye heromdagen også uten å finne ut av det... Frustrerende :fnise:

Instruksjonsbok kan være en kjekk ting og skal bo i hanskerommet. Ihvertfall etter en gjennomlesing eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flappen hjelper for midtspeilet, men jeg blir skikkelig blenda i sidespeilene. Må stadig vekk sitte å lene meg mit midten av bilen for å slippe å bli blenda.

Min eminente kjørelærer svarte slik på min påstand om at jeg ble blendet i sidespeilene: Da tør jeg påstå at du har justert dem feil.

Og det hadde han helt rett i. Bitteliten justering ned og som ikke hadde noen betydning for sikten i speilet var alt som skulle til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ligger bak meg med langlysa på er fullstendig blåst.

Er fullstendig unødvendig på alle måter, og om det er en bekmørk strekning så holder det med at bilen som ligger forran har på langlysa.

Om bilen bak meg ikke gjør noe ulovlig med å kjøre med langlysa bryr jeg meg ikke så mye om. Han er og blir en idiot i mine øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...