Gå til innhold

Statsbudsjettet 2012


Gjest Dyrevenn

Anbefalte innlegg

Gjest Dyrevenn

I forslaget til statsbudsjett for 2012 stuper arbeidet for dyrs velferd i Norge. Forslaget, innebærer en halvering av statsstøtten til Dyrevernalliansen og fjerning av all støtte til Dyrebeskyttelsen Norge (som tildligere har fått litt penger).. Men regjeringen har råd til å gi millioner i subsidier til pelsdyrnæringen!? Dette er hårreisende og ikke akseptabelt!!

På Facebook er det nettop startet en side for å vise Regjeringen at vi ikke aksepterer at dyrevern ikke er en del av Statsbudsjettet for 2012, håper flest mulig vil være med å vise at vi støtter dyrene!

Det står også råd om hvordan du kan være med i denne kampen for dyrene på forskjellige måter...Her er linken til siden på FacebooK:

https://www.facebook.com/event.php?eid=188054034578369&ref=ts#!/pages/St%C3%B8tte-til-dyrevern-b%C3%B8r-v%C3%A6re-et-selvskrevet-punkt-p%C3%A5-Statsbudsjettet/245998828781238?sk=wall

Vær med å vis din avsky og spre ordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle gjerne vært med på det, men man utelukker ganske mange ved å velge Facebook som arena. Jeg hverken har eller ønsker å ha en facebook-profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så lett å nå ut til folk ved å ikke bruke sosiale medier slik som feks Facebook..

Jeg kopierte linken til underskriftskapanjen for statlig støtte til dyrevern i Norge, som også var linket til å siden som TS deler..

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=3324

Her trenger du ikke Facebook;) Så del gjerne videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke så lett å nå ut til folk ved å ikke bruke sosiale medier slik som feks Facebook..

Jeg kopierte linken til underskriftskapanjen for statlig støtte til dyrevern i Norge, som også var linket til å siden som TS deler..

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=3324

Her trenger du ikke Facebook;) Så del gjerne videre!

Helt greit å bruke Facebook, så lenge det ikke er den eneste arenaen man velger å bruke. Takk for link, skal skrive under med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfordrer alle dyrevenner om å støtte opp om Dyrebeskyttelsen og andre foreninger som jobber for dyrs velferd gjennom medlemsskap.

Ved skolestart ble også Dyredetektivene lansert. Dette er et tiltak som er myntet på barn under 13 år, og som er tenkt å engasjere unge i arbeidet med å bedre livet til dyr.

Viktig å også få barn til å involvere seg og skaffe seg kunnskap.

Det er et svært negativt signal regjeringen viser gjennom statsbudsjettet, Norge har råd til å gå foran med et godt eksempel når det gjelder dyrevern.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Badabing

Jeg har skrevet under. Også håper jeg inderlig at Sp ikke får så mange stemmer neste gang, og at vi heller får inn Miljøpartiet De Grønne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet under. Også håper jeg inderlig at Sp ikke får så mange stemmer neste gang, og at vi heller får inn Miljøpartiet De Grønne.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrevernbeskyttelsen er så gjennomkorrupt at det forstår jeg godt. Det er lover som beskytter dyr, og tilsynet burde kanskje utbedres...men det dumme er at sosialistregjeringen bruker ofte disse lovene for å, til effekt, avikle private næringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste ganske mye om det der på en internett side til et parti eller hva det var, og grunnene til hvorfor ikke det var like mye dyrevelferd på budsjettet var visstnok fordi de fikk i fjor og hadde ikke søkt i år eller noe sånt. Uansett så burde det jo være selvskrevet fra før av! Altså samme hvilken organisasjon, men staten burde ha et organ som tar seg av dyrevelferden i Norge, på en skikkelig måte! Mattilsynet har vist i flere saker å ikke strekke til. Jeg vet de er muligens for mye for lille Norge, men et dyrepoliti typ det som vises på Animal Planet er idealet. Der går de rettslig til verks, og får reddet dyrene + eigerene får straff. Jeg er mot all korrupsjon og ulovligheter, men vi kan jo ikke ha lover som gjør det såpass vanskelig å ta oss av misshandlede dyr heller, da må jo noe endres. Jeg skammer meg over hvor lite rause staten er mot dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...