AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg røyker en joint en sjelden gang, og har ingen dårlig samvittighet for det. Men det som plager meg er om det skulle komme frem. Finnes det arbeidsplasser som tar rusprøver av ansatte? Som for eks de som jobber med rusavhengige, slik som jeg selv gjør...?
kaprifolen Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Ja. Da jeg jobbet på bryggeri og i barnehage måtte jeg underskrove på at jeg godtok rustesting ved mistanke. Sosionomvenninna mi blir også testet ved mistanke, nettopp fordi hun omgås rusmisbrukere i jobb.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Helt klart, men det må kanskje stå i kontrakten, slik kaprifolen beskriver? Det er jo logisk at det er enkelte yrker hvor bruk av ulovlige stoffer er mer alvorlig enn andre, og at arbeidsgiver kan være nødt til å teste ansatte. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Ok, men bare ved mistanke? Røyker jo aldri til hverdags, så da er det heller ingenting å mistenke.
babord Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 Offshore kan man i alle fall bli testet når som helst, de tar stikkprøver. Har aldri hørt om det på vanlige kontor-type jobber.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Ok, men bare ved mistanke? Røyker jo aldri til hverdags, så da er det heller ingenting å mistenke. Jeg syns faktisk det er helt tragisk å røye hasj selv når du jobber med rusmisbrukere. Fy faen så kvalmt. Og jo, man kan ta gjevnlige rustester uten mistanke om rus, dersom det står i kontrakten. 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg syns faktisk det er helt tragisk å røye hasj selv når du jobber med rusmisbrukere. Fy faen så kvalmt. Og jo, man kan ta gjevnlige rustester uten mistanke om rus, dersom det står i kontrakten. Ikke gjevnlige, vet ikke helt hvordan det ordet stakk seg inn. Man kan ta rustester uten at det foreligger mistanker, mente jeg. 1
HedvigR Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Blir det ikke veldig lenge i blodet hvis man røyker hasj? Synes å huske at det er noe av det som tar lengst tid før det forsvinner spor av.
Gjest strykebrett Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Tror du må ha gått med på det på forhånd, for eksempel ved å skrive under på det i en kontrakt, for at det skal være lov å avkreve de ansatte. Du får se hva det står i arbeidskontrakten din
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg syns faktisk det er helt tragisk å røye hasj selv når du jobber med rusmisbrukere. Fy faen så kvalmt. Og jo, man kan ta gjevnlige rustester uten mistanke om rus, dersom det står i kontrakten. Ja, eller å ta et glass vin om man jobber med alkoholikere Det finnes nyanser innen det meste... 1
Gjest Uglefot Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 OT men..herlighet som jeg slet med denne overskrifta, leste først rust testing og så rustes ting..lurte på hva i all verden dette var for noe 2
babord Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 Blir det ikke veldig lenge i blodet hvis man røyker hasj? Synes å huske at det er noe av det som tar lengst tid før det forsvinner spor av. I blodet vises det bare mens man er ruset. I urinen vises det alt fra 1-2 uker til flere mnd. alt etter hvor mye man har røykt.
Gjest Apophis Skrevet 13. oktober 2011 #13 Skrevet 13. oktober 2011 Der eg jobbet før (fabrikk) kunne man bli rustestet om de mistenkte at man var ruset på jobb. Men de ville ikkje få sparken med ein gang om testresultat var positiv, fikk tilbud om hjelp først og om man dreit på draget etter det så fikk man fyken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå