Gå til innhold

Delt bosted eller ikke...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han tjener mye mer enn meg, så det blir bidrag. Jeg trenger ikke SFO, og det gjør ikke datteren min heller, far mener hun er for liten til å være hjemme alene i 2 timer. Jeg har også tilbudt far at han kan hente henne hos meg istedet for å ha SFO. Dette er ha ikke interessert i.

Når det gjelder delt bosted, så kan ikke barnet stå folkeregistret to steder, så man må enten bytte annethvert år, eller la henne stå fast ett sted. Så lenge man har avtalt delt bosted skriftlig, får man delt barnetrygden. Han får ikke skatteklasse to, men jeg beholder den pga ett barn til. Man kan ikke bytte adresse på barnet uten den andres samtykke ved delt bosted.

Da er sfo i orden om BF vil dette. Men vil ha ikke vil dere fortsatt ha en konflikt rundt sfo. Jeg vil tro dette vil danne en konflikt for alt sammen om du vil kreve nettobidrag. Vil far skrive under en avtale om delt bosted der han betaler sfo og du ikke. Jeg tror ikke det går i orden for deg med delt bosted når du ikke vil dele på sfo utgifter og skattekl 2 annet hvert år. Dette også for at når far evt. skulle betale sfo kan du ikke kreve noe nettobidrag pga. sfo betalingen. Nettobidrag ved delt bosted er ikke som vanligt bidrag.

Barntrygden får dere delt men det er bare en del av delt bosted.BF får ikke utvidt barnetrygd på sin samboer. Du vil ha skattekl.2 uansett pga. det andre barnet.BF vil ha skattekl. 2 annet hvert år om det blir delt bosted, men foutsatt bytte av adr. folkeregister. Nav trenger ikke bytte adr.folkeregister men det trenger skatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...