Tigerliljen Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Det skal være temadag på skolen for russen nå på fredag, og temaet er 90-tallet. Har prøvd å finne ulik inspirasjon på nettet til hva jeg kan kle meg med, men kommer liksom ingen vei, så nå tenkte jeg å spørre dere om hjelp! Helst noe som ikke er så vanskelig å få tak i, og noe som ikke koster en formue, som feks buffalosko som var veldig inn da, men som er umulig å få tak i til fredag. Noen som har noe tips?
HedvigR Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Snekkerbukse Stoore oversized gensere, gjerne stappet ned i bukse med høyt liv. Dyremønstra trange klær. Merkelige fargekombinasjoner Veldig matt sminke, mørke leppestifter og skarp eyeliner Sånn høy, "skeiv" hestehale Var det første som faltmeg inn Det med sminken og håret burde ikke være så vanskelig å få til i hvertfall Edit: Oooh, kort skjørt over bukse!! Endret 10. oktober 2011 av HedvigR
Tigerliljen Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2011 Åå, det med skjørte husker jeg ja! Men, merkelige fargekombinasjoner? PAstellfarger da, eller var det mer på 80 tallet? Takk for gode tips HedvigR :D
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Pologenser, miniskjørt og tykke strømper. Og platåsko.
HedvigR Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Med merkelige fargekombinasjoner tenker jeg litt mer knæsje farger, gjerne at buksene kunne være knæsjrød med en limegrønn topp Tenk Spice Girls! Og da fikk jeg enda et bilde i hodet, skinnbukser (gjerne svarte eller røde) med tubetopp! Hehe
Tigerliljen Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 10. oktober 2011 Med merkelige fargekombinasjoner tenker jeg litt mer knæsje farger, gjerne at buksene kunne være knæsjrød med en limegrønn topp Tenk Spice Girls! Og da fikk jeg enda et bilde i hodet, skinnbukser (gjerne svarte eller røde) med tubetopp! Hehe Ooo, jaa! Årh, skulle fått tak i en skinnbukse!
Kassiopeia Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Mix og match masse plagg som overhode ikke går sammen, eller gjør det totalt motsatte og over-matche! Husker det var ganske populært å gå i f.eks spygrønne bukser og en topp i samme spygrønne farge. Grunge stilen er jo 100 % 90talls, og det bør jo ikke være så dyrt og få til. Tenk flanell, flanell og atter flanell. Enten det er i skjorte, eller kjole. Gjerne oversized. Mørke farger, spesielt i jord-farger. Blomsterprint på kjoler var vel også ganske populært. Store, tykke, oversized gensere. Maskuline boots. Lag på lag. Jeans. Her har du mange valg! Ellers kan du jo bare se litt på stilen til jentene i Beverly Hills 90210, de var jo veldig moteriktige, og serien gikk jo gjennom hele 90 tallet. Personlig likte jeg Kelly og Brenda sin stil godt. De gikk mye i trange kjoler med store herreinspirerte blazere, noe som også er veldig populært i dag. Endret 10. oktober 2011 av Suvana
HedvigR Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Mix og match masse plagg som overhode ikke går sammen, eller gjør det totalt motsatte og over-matche! Husker det var ganske populært å gå i f.eks spygrønne bukser og en topp i samme spygrønne farge. Nå tenkte jeg automatisk på en dongeritopp med dongeriskjørt Toppet med en dongerivest!!
Kassiopeia Skrevet 10. oktober 2011 #11 Skrevet 10. oktober 2011 Nå tenkte jeg automatisk på en dongeritopp med dongeriskjørt Toppet med en dongerivest!! Når du nevner dongeri, får jeg automatisk alt for mange minner fra 90 tallet der jeg selv gikk i kombinasjoner som lyse dongeribukser med mørke dongerijakker, eller lyse dongeriskjørt med mørke tubetopper i dongeri. Skrekk og gru, for en tid!
meca Skrevet 10. oktober 2011 #12 Skrevet 10. oktober 2011 90-tallet er jo et helt tiår, så både grungestil og den typiske "platåstilen" er innafor. Sist jeg var på en sånn fest, gikk jeg med svart pologenser med rosa singlet over. Hva i alle dager var egentlig den greia med singlet over andre plagg? Hehe... Og: de joggebuksene med striper langs siden, og aller helst knapper langs hele siden også...!
Tigerliljen Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #13 Skrevet 11. oktober 2011 Takk for alle fine tips! Begynner og få noen ideer nå :D Noen fler?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå