Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er på utkikk etter en ny telefon. Jeg vil ha en med android, siden jeg ikke har det nå.

Jeg har ikke så mange krav!

Helst under 2000 kroner(uten abonnement).

Må ta greie bilder og film, helst god på bilder og film!

Være grei skjerm og knapper på.

Grei i bruk. Ikke for treg.

Jeg vil bruke mobilen til vanlige sms, samtaler, internett, ta bilder/filme og applikasjoner.

Noen gode smart telefoner jeg får til under 2000? Kan koste opp til 2500 om den skulle være veldig god for prisen! Trenger tips, er ikke god på dette selv :)

http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/mobil-uten-abonnement/S5830BLACK/samsung-galaxy-ace-s5830

Denne synes jeg var stilig! Er den god?

Endret av Dobbeltseng
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Huawei U8800 - 1690,-

ZTE Blade - 1290,-

HTC Wildfire S - 1890,-

HTC/Google Nexus S - 2490,-

Samsung Galaxy Ace - 1899,-

Samsung Galaxy W - 2495,-

Husk på at Elkjøp/Lefdal ofte har ganske forskjellige priser i nettbutikken og de fysiske butikkene sine. Løsningen er å enten bare bestille via nettbutikken som vanlig, eller så kan du også bestille såkalt "Collect@Store", hvor du betaler internettpris, men henter varen i butikken etter 2 timer tror jeg det var.

Lurer selv på å kjøpe ny telefon i den prisklassen snart, så er veldig interessert i flere forslag.

Endret av PerUlven
  • Liker 1
Skrevet

Huawei :hjerte:

Tror ikke det blir det :) Men mamma har slik. De er jo god!

Huawei U8800 - 1690,-

ZTE Blade - 1290,-

HTC Wildfire S - 1890,-

HTC/Google Nexus S - 2490,-

Samsung Galaxy Ace - 1899,-

Samsung Galaxy W - 2495,-

Husk på at Elkjøp/Lefdal ofte har ganske forskjellige priser i nettbutikken og de fysiske butikkene sine. Løsningen er å enten bare bestille via nettbutikken som vanlig, eller så kan du også bestille såkalt "Collect@Store", hvor du betaler internettpris, men henter varen i butikken etter 2 timer tror jeg det var.

Lurer selv på å kjøpe ny telefon i den prisklassen snart, så er veldig interessert i flere forslag.

Takk! Tror jeg går for Samsung S5830 Galaxy Ace jeg! Synes den ser stilig ut :)

Noen som har denne og kan komme med noe negativ(at jeg ikke bør kjøpe den?).

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vet ikke om du har bestemt deg, men husk på at HTC Wildfire S og Samsung Galaxy Ace bare har en skjermoppløsning på 320x480. I dag synes jeg nesten man bør ha en oppløsning på 480x800. Både Huawei U8800 og ZTE Blade tilbyr dette, og er langt billigere enn Samsung Galaxy Ace.

På den annen side er batterilevetiden elendig på ZTE Blade, og sånn ca. OK på Huawei U8800. Tror Galaxy Ace er en del bedre der (det er vel også de andre).

Sjekk prisjakt.no eller prisguide.no hvis du vil finne billigste pris.

Google Nexus S koster rundt 2600,-

Huawei U8800 koster litt under 2000,-

Samsung Galaxy W koster ca. 2400,-

ZTE Blade koster latterlige 1300,-

Det er vel de jeg ville vurdert i dag (kanskje ikke ZTE Blade pga. dårlig batteri). Lavere skjermoppløsning blir altfor lite.

Skrevet

ville heller gått på finn.no og prøvd å finne en lite brukt htc desire hd til samme prisen. jeg foretrekker ihvertfall en et år gammel toppmodell over en nyere budsjett modell.

Skrevet (endret)

ville heller gått på finn.no og prøvd å finne en lite brukt htc desire hd til samme prisen. jeg foretrekker ihvertfall en et år gammel toppmodell over en nyere budsjett modell.

helt enig med denne.

vet hva jeg snakker om her. du vil bli sykt mer fornøyd med en htc desire hd brukt fra finn istedet for dem du lister opp, eller har fåt listet opp. alle dem er budget modeller og mangler masse av den deilige brukeropplevelsen android vil gi deg. siden android er et op system på mange tlf vil du kunne få dårlige og gode opplevelser når det kommer til de forskjellige modellene.

Endret av *Sinnataggen*
Skrevet

må ha trykka no feil siden jeg klarte å gjøre den anonym.

helt enig med denne.

vet hva jeg snakker om her. du vil bli sykt mer fornøyd med en htc desire hd brukt fra finn istedet for dem du lister opp, eller har fåt listet opp. alle dem er budget modeller og mangler masse av den deilige brukeropplevelsen android vil gi deg. siden android er et op system på mange tlf vil du kunne få dårlige og gode opplevelser når det kommer til de forskjellige modellene.

godt å se at det ikke bare er meg.

ingen av budsjett telefonene er bedre enn desire hd totalt sett med tanke på hva man får av hardware/software. noen er bedre på noen punkter, men ikke nok til at jeg ville valgt de fremfor desire hd.

intern minne er kanskje største nedturen på mange av budsjett telefonene, kan fort få beskjed om at det ikke er mer plass når man laster ned nye apps. tror ikke det var mer enn 5MP kamera på noen av de som var lista opp, dhd har 8mp.

har ikke tall på hvor mange apps jeg har på min dhd, hatt den i et år nå ca. og vært ganske aktiv med å finne apps på market, ikke hatt noe problem med intern minne, eller 8gb microsd brikka som fulgte med. jeg har minimalt med musikk på telefonen, 5-600 bilder(rundt 300 tatt med telefonen på høyeste kvaliteten) og resten apps, har ca 40% ledig på micro sd(ca.2-3gb kun i apps på microsd). ikke hatt problemer med at telefoneb blir treig heller. kan si at jeg fortsatt er veldig fornøyd med dhd.

Skrevet

Årets budsjettmodeller er jo stort sett som forrige års toppmodeller da. Dessuten har de andre forbedringer som har kommet det siste året.

Skrevet

Årets budsjettmodeller er jo stort sett som forrige års toppmodeller da. Dessuten har de andre forbedringer som har kommet det siste året.

tja, kommer mange toppmodeller i løpet av året, så man må nok lenger tilbake i 2010 for å finne toppmodeller på linje med de som var lista her, enn den toppmodellen jeg nevnte.

btw hulaboer, hvorfor bumpet du en så gammel tråd?

Skrevet

Jeg lurte på hva det ble til, og fant ut at det kunne være greit å tipse om alle de gode mobilene der ute.

Nå er det ikke slik at større skjerm nødvendigvis er bedre, forresten. Mange liker mobiler som ikke er for store, og der er jo en skjerm på 3,7" bortimot perfekt.

Skrevet

Har Samsung Galaxy S2, og elsker den!

Men den er kanskje litt dyrere enn du tenkte deg da :-/

Skrevet

Jeg har HTC Wildfire - er kjempefornøyd. Med mine små hender er denne perfekt i størrelsen, og jeg får akkurat det jeg trenger i denne. Størst og dyrest er ikke alltid best.

Gjest SemperFi
Skrevet

Jeg har HTC Wildfire - er kjempefornøyd. Med mine små hender er denne perfekt i størrelsen, og jeg får akkurat det jeg trenger i denne. Størst og dyrest er ikke alltid best.

Da er du en av de lucky one's. De som jeg kjenner har bare hatt problemer med sin wildfire.

Skrevet (endret)

Wildfire har for lav oppløsning... Ekstremt lav. Nå til dags får du jo grisebillige telefoner med 800x480-skjerm.

Endret av hulaboer
Skrevet

Ikke vet jeg hva du trenger bedre oppløsning for, jeg har ikke bruk for det. Og telefoner uten abonnement er ikke grisebillig

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min sony ericsson Xperia telefon (husker ikke akkurat modell, men er den nyeste).

Skrevet

Ikke vet jeg hva du trenger bedre oppløsning for, jeg har ikke bruk for det. Og telefoner uten abonnement er ikke grisebillig

Med bedre oppløsning blir det bedre tekst og bilde (enklere og mer komfortabelt å lese og se).

Og grisebillig er selvsagt til smarttelefon å være. Du vil naturligvis aldri få en brukbar telefon til 50 kroner. Det sier seg selv.

Telefoner med abonnement er forresten ikke billige. Du bare betaler prisen over 12 måneder i stedet for med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...