Gå til innhold

Lavkarbo og galleplager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd meg litt på kostomlegging, men blir så uvel :-(

Tåler lite fett, tror selv det skyldes "noe i magen" (gallestein?) Har vært til en ultralydundersøkelse for magen, som ikke viste noen ting. Men jeg blir kvalm og uvel, evt. diare ved å spise for fet mat.

Mannen min er god på lavkarbo, og han vil så gjerne dele en omelett eller annet "snadder" med meg av og til. Hvilke erfaringer har du med lavkarbo og galleplager, tåler du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke spise rent lavkarbo, fordi jeg har operert bort min galleblære. Dermed er det levra som tar i mot det meste av fettet, og jeg kan bli skikkelig dårlig hvis jeg spiser for fet mat.

Grunnen til at jeg måtte fjerne galleblæra var også fet mat. Fikk noen små gallesteiner, noe som jo ikke er så farlig i seg selv, men hele greia ble betent og måtte da fjernes. Det tok legene nesten et halvt år å finne ut hva det var... Så om du merker at du blir dårlig av fet mat, vil jeg anbefale deg å redusere inntaket. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde enormt mye gallestein som jeg ble kvitt ved aa foelge dette programmet. Merket enorm forskjell etter foerste kur, gjentok kuren tilsammen 3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde enormt mye gallestein som jeg ble kvitt ved aa foelge dette programmet. Merket enorm forskjell etter foerste kur, gjentok kuren tilsammen 3 ganger.

Jaha en blir hvertfall dehydrert

Om dette var en godkjent og bra kur,ville det vært offentlig skriving.

Og de som faktisk lider av lever problemer,galleproblemer ville kansje ha fått informasjon et annet sted.

Styr UNNA!

ang.lavkarb. start med små doser fett,for så å øke etterhvert.Om dere også finner veien innom lavkarbo.no vil dere se at flere med fettlever,fjernet galleblære og annet,lever fint på lavkarbo.

Små steg først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

Tåler du ikke fett, er ikke lavkarbo kostholdet for deg, da må du finne andre alternativer. :)

Og vær så snill, ikke kast deg på Hulda Clarks leverrenseprogram før du har diskutert dette med legen først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha en blir hvertfall dehydrert

Om dette var en godkjent og bra kur,ville det vært offentlig skriving.

Og de som faktisk lider av lever problemer,galleproblemer ville kansje ha fått informasjon et annet sted.

Styr UNNA!

ang.lavkarb. start med små doser fett,for så å øke etterhvert.Om dere også finner veien innom lavkarbo.no vil dere se at flere med fettlever,fjernet galleblære og annet,lever fint på lavkarbo.

Små steg først.

Det er snakk om 1 lite dogn med lite inntak vann. Jeg led jo faktisk av slike problemer, og jeg kjenner mange som har hatt stor suksess med dette.

Tåler du ikke fett, er ikke lavkarbo kostholdet for deg, da må du finne andre alternativer. :)

Og vær så snill, ikke kast deg på Hulda Clarks leverrenseprogram før du har diskutert dette med legen først!

Helt riktig, konferer med lege foerst. Jeg kom simpelthen med hva som reddet meg fra gallesteins-mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...