Gå til innhold

Er så fortvilet..


mora1

Anbefalte innlegg

Jeg har en hun katt som er 4 år, hun er sterlisert og overvektig.. Men nå i det siste så er hun begynt å tisse på forskjellige ting rundt om, er så dritt lei av å gå å trøke piss hele tiden..Hun har forresten sandkasse inne som hun kan gå i. jeg plukker bort det som er urent i den hele tiden..men alikavel så tisser hun på møbler og andre ting..Jeg trenger sårt råd/tips til hva jeg kan gjøre for å få hun til å slutte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt: ta henne med til dyrlegen for å utelukke sykdom. Har hun ingen fysisk sykdom må du se på situasjonen hjemme. Har det skjedd endringer som pusen reagerer på? Forandringer i huset, nye dyr i huset, et nytt barn i huset? Eller har du byttet kattesand eller flyttet sandkassen i det siste? Er katta mye alene og kjeder seg? Er du mye opptatt med noe som gjør at hun ønsker mer oppmerksomhet?

Du må bare prøve å nøste deg frem til hva som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk etter at vi fekk et nytt barn i hus at hun begynte. vet at hun ikke får så masse oppmerksomhet for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Da kan du jo prøve å gi henne litt ekstra oppmerksomhet. Sette av tid til å kose og leke litt innimellom. Hvis det ikke retter på seg etterhvert bør du ta henne med til veterinær for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...